اخبار داغ

مدیر انجمن‌های میراث فرهنگی خراسان رضوی:

سهم نامعلوم خلیل آباد از ۳.۵میلیون زائر و گردشگر کاشمر/ زائران و مسافران از ظرفیت‌های گردشگری خلیل آباد شناخت ندارند

سهم نامعلوم خلیل آباد از ۳.۵میلیون زائر و گردشگر کاشمر/ زائران و مسافران از ظرفیت‌های گردشگری خلیل آباد شناخت ندارند
مدیر انجمن های میراث فرهنگی خراسان رضوی با بیان اینکه زائران و مسافران شناختی از ظرفیت های گردشگری خلیل آباد ندارند، گفت: فاصله شهرستان کاشمر با خلیل آباد حدود 15 کیلومتر است و کاشمر در سال بین 1.5 تا 3.5 میلیون زائر دارد حال سوال این است که سهم شهرستان خلیل آباد از این 3.5 میلیون زائر چقدر است؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی علیپور محمّدیه در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی، با بیان اینکه خراسان رضوی در طول سال میزبان بیش از 25 میلیون زائر و گردشگر است، اظهار داشت: 25 میلیون زائر و گردشگری که وارد استان شدند چه میزان هزینه داشته اند و چه اندازه درآمد برای استان آورده اند؟ سهمیه شهرستان خلیل آباد از این میزان درآمدی که وارد استان می شود چقدر است؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه مطمئناً خود شهرستان به واسطه انجمن های میراث فرهنگی در سطح روستاها و شهرها سهم خود را از این درآمد کسب کند، خاطرنشان کرد: حوزه گردشگری سازمان میراث فرهنگی این بستر را آماده کرده که در کنار دهیاران قرار بگیرد و برای ایفای نقش و دریافت سهم خود از درآمد گردشگری استان با برنامه ریزی هایی که صورت می گیرد اخذ کنند.

,

مدیر انجمن‎های میراث فرهنگی خراسان رضوی همچنین در ادامه تصریح کرد: فاصله شهرستان کاشمر با خلیل آباد حدود 15 کیلومتر است و کاشمر در سال بین 1.5 تا 3.5 میلیون زائر دارد حال سوال این است که سهم شهرستان خلیل آباد از این 3.5 میلیون زائر چقدر است؟

,

وی ادامه داد: اینکه شهرستان نتوانسته سهمیه خود را از این میزان زائر کسب کند به این دلیل است که زائر هیچ شناختی نسبت به ظرفیت های گردشگری و بوم گردی شهرستان و روستاهای آن ندارد.

,

علیپور با بیان اینکه دهیاران به عنوان روسای انجمن های میراث فرهنگی در سطح روستاها باید این اطلاعات را با برنامه ریزی هایی که صورت می گیرد به گردشگر بدهند و روستا را به گردشگران و مسافران معرفی کنند، اذعان کرد: انجمن میراث فرهنگی استان می تواند با دریافت اطلاعات گردشگری هر روستا نسبت به انتقال این اطلاعات در اماکن گردشگری شهر مشهد یا از طریق فضای مجازی به مسافران و زائران اقدام کند.

,

وی با تاکید بر اینکه قریب به 5 میلیون نفر بازدید کننده خارجی در سال داریم و این گردشگران به دنبال اقامت در اقامتگاه های بوم گردی روستاها هستند تا با روستاها و فرهنگ هر روستا آشنا شوند، عنوان کرد: اولویت اول در حوزه بومگردی، خانه های قدیمی است و خانه های قدیمی در روستاها با ارزش شده اند.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برنامه ریزی سازمان در سال 98 این است که بر روی انجمن های میراث فرهنگی در سطح استان کار کنیم، تشریح کرد: در هر عرصه اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... کار به مردم واگذار شده است موفق بوده ایم و رویکرد ما در انجمن های میراث فرهنگی این است که کار را به مردم به سپاریم.

,

وی در پایان با بیان اینکه وجود امامزادگان واجب تعظیم و جاذبه های گردشگری ظرفیت مطلوب و خوبی در شهرستان خلیل آباد است که می تواند ماندگاری مسافر را در این شهرستان بیشتر کند، خاطرنشان کرد: باید در حوزه معرفی شهرستان خلیل آباد بیشتر کار شود و گردشگر، مسافر و زائر نیز با جاذبه های گردشگری این شهرستان آشنا شود تا ورود آنها به شهرستان بیشتر شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه