اخبار داغ

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد:

توسعه گسترش همکاری با کشورهای همسایه در حوزه شبکه ریلی/ تردد قطار گردشگری بین ایران و ترکیه

توسعه گسترش همکاری با کشورهای همسایه در حوزه شبکه ریلی/ تردد قطار گردشگری بین ایران و ترکیه
مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تردد قطار گردشگری بین ایران و ترکیه، گفت: در حوزه شبکه ریلی،همکاری های بین المللی به خصوص با کشورهای همسایه توسعه پیدا می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سعید رسولی  ظهر امروز در کنفرانس مطبوعاتی که در ساختمان راه آهن قم برگزار شد با اشاره به اتصال سیلو به شبکه ریلی، اظهار داشت: این پروژه در دستور کار قرار دارد و 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در این باره تقاضا کردیم مسئولان به اجرای پروژه سرعت بدهند.

13 هزار کیلومتر شبکه ریلی کشور یک سرمایه عظیم اقتصادی است
وی ادامه داد: 13 هزار کیلومتر شبکه ریلی کشور یک سرمایه عظیم اقتصادی است، از این رو موضوع اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی برای ارتقای بهره وری شبکه ریلی کشور و استفاده حداکثری از ظرفیت ریلی دارای اهمیت است.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به اتصال مراکز بار به شبکه ریلی و توسعه کریدورهای ترانزیتی ، گفت: خوشبختانه قم یکی از مناطقی است که در شریان شمال و جنوب راه آهن سراسری کشور با قدمت بیش از 90 سال قرار دارد،این شریان مهم از سال 1317 بهره برداری شده است و از همان موقع نیز قم صاحب راه آهن بوده و این مزیت را قم در کنار همه مزیت ها دارد.

وی عنوان داشت:  اتصال منطقه سلفچگان نیز از قبل شروع شده منتهی پیشرفت آن کمی کند بوده است که به زودی با سرعت بیشتری عملیاتی می شود.

عدم استقبال از خطوط ریلی قم به دلیل پرتردد بودن است
معاون وزیر در مورد توسعه ایستگاههای راه آهن قم در مسیر خط قطار پر سرعت عنوان کرد: اجرای قطار سریع السیر تهران قم اصفهان سازوکارها و ایستگاههای خاص خود را دارد اما ایستگاه های فعلی قم روی خط نرمال قرار دارد و با توجه به اینکه روزانه 14 زوج قطار مسافری از آن تردد می کند، ایستگاه شلوغی به شمار می رود و استقبال زیادی از قطار در قم صورت می گیرد.

وی گفت: به همین دلیل این ایستگاه باید در قم توسعه یابد در این خصوص طرحی آماده است و با بخش خصوصی در حال مذاکره برای سرمایه گذاری هستیم.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران  بیان کرد:اولویت ما این است که اراضی مرغوبی که در قلب شهر واقع شده و ایستگاه راه آهن در آن جا قرار دارد، تبدیل به مراکزی شود که مردم بیشتر از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: مراکز تی او دی در دنیا امروزه علاوه بر کاربری های حمل و نقل ریلی مورد استفاده خدماتی، اقامتی، تفریحی و تجاری نیز قرار می گیرد.

رسولی با بیان اینکه طرح قطار تهران اصفهان نیز در حال انجام است، گفت: طبق قانون دستگاه اجرایی پروژه قطار سریع و السیر تهران قم اصفهان، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران است اما بنا شد شرکت ساخت زیربنای حمل و نقل آن را به انجام برساند .

توسعه گسترش همکاری با کشورهای همسایه در حوزه شبکه ریلی
وی درباره گسترش همکاری های بین المللی در شبکه ریلی گفت: در حوزه شبکه ریلی،همکاری های بین المللی به خصوص با کشورهای همسایه توسعه پیدا می کند.


وی خاطرنشان کرد: در سال جاری چند موفقیت بین المللی در حوزه سی آی اس و هم در مورد منطقه خاورمیانه و توافقات دو جانبه ای میان ایران و کشورهای همسایه از جمله ترکیه و ترکمستان داشتیم.

راه اندازی قطار تهران-وان
معاون وزیر بیان کرد:این امر موجب رونق ترانزیت بار و جا به جایی مسافر خواهد شد، درباره اتصال به کشورهای همسایه نیز قطار تهران-وان راه اندازری شد و به زودی نیز قطار ایران آنکارا اعزام خواهد شد.

تردد قطار گردشگری بین ایران  و ترکیه
وی توضیح داد: توافقاتی در مورد گردشگری بین ایران و ترکیه انجام و پروتکلی امضاء شد و انشالله این کار به زودی نهایی می شود و قطارهای گردشگری در این دو کشورر تردد می کنند.

رسولی گفت: در هفته گذشته اجلاس سه جانبه حمل و نقل ایران و عراق و سوریه به ریاست راه آهن برگزار شد که در این اجلاس صورت جلسه بسیار خوبی را به امضاء رساندیم و قرار شد کمیته مشترکی برای فعال کردن و رونق بیشتر کریدور ترانزیتی ایران و عراق و سوریه تشکیل شود.

اتصال بندر امام خمینی به طور مستقیم به لاذقیه
وی تصریح کرد: با اتصال راه آهن شلمچه به بصره که کارهای اجرایی آن امسال آغاز می شود و مصوبه هیات وزیران که در این ارتباط صادر شده، از بندر امام خمینی به لاذقیه به طور مستقیم به وسیله راه آهن متصل می شویم.

رسولی خاطرنشان کرد:با اجرای این طرح یک کریدور ارزشمند ریلی و باری در این مسیر ایجاد خواهد شد و همچنین  برای جا به جایی زائرین عتبات عالیات و زائران عراقی که برای زیارت به ایران مشرف می شوند تفاهماتی انجام شد تا قطارهای یک سره ای داشته باشیم.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، , پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, ،,
,
, 13 هزار کیلومتر شبکه ریلی کشور یک سرمایه عظیم اقتصادی است,
,
,
,
,
,
,
, عدم استقبال از خطوط ریلی قم به دلیل پرتردد بودن است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, توسعه گسترش همکاری با کشورهای همسایه در حوزه شبکه ریلی,
,
,
,
,
,
, راه اندازی قطار تهران-وان ,
,
,
, تردد قطار گردشگری بین ایران  و ترکیه,
,
,
,
,
, اتصال بندر امام خمینی به طور مستقیم به لاذقیه,
,
,
,
,
,
, انتهای پیام/]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه