اخبار داغ

معاون وزیر کشور مطرح کرد؛

وجود بیش از 37 هزار دهیاری و 1200 شهرداری در کشور/ مساعدت و کمک به روستاها یک بازی برد برد است

وجود بیش از 37 هزار دهیاری و 1200 شهرداری در کشور/ مساعدت و کمک به روستاها یک بازی برد برد است
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه 37 هزار 59 دهیاری و 1284 شهرداری در سطح روستاها و شهرهای کشور داریم، گفت: مساعدت و کمک به روستاها یک بازی برد برد است زیرا هم روستاها و شهر های کوچک رشد می کنند و بانشاط و سرزنده می شوند و هم مشکلات شهرهای بزرگ کمتر می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، مهدی جمالی‌نژاد شب گذشته در نشست مشترک دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد که در مجتمع فرهنگی سرو کاشمر برگزار شد، اظهار داشت: توزیع عادلانه امکانات و خدمات یکی از سیاست های اصلی نظام و دولت است و همواره بر آن تاکید دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه اگر توزیع عادلانه امکانات صورت نگیرد همه از شهر و روستا به مراکز استان روی می آورند، خاطرنشان کرد: اشتغال، ایجاد اشتغال، بردن امکانات به روستاها و شهرهای کوچک و توسعه متوازن در کنار توسعه متوازن جمعیت است و اگر روستاها و شهرهای کوچک خالی از سکنه شوند تمام زحمات مسئولان پر می کشند.

,

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور همچنین در ادامه تصریح کرد: مساعدت و کمک به روستاها یک بازی برد برد است زیرا هم روستاها و شهر های کوچک رشد می کنند و بانشاط و سرزنده می شوند و هم مشکلات شهرهای بزرگ کمتر می شود و حاشیه نشینی از بین خواهد رفت و مطمئناً توسعه کشور از روستاها گذر خواهد کرد.

,

وی همچنین با تاکید بر اینکه در این شرایط سخت اقتصادی شاید خیلی از خواسته های دهیاران محقق نشود ولی خیلی اقدامات خوبی را شروع کرده ایم، بیان کرد: 37 هزار 59 دهیاری و 1284 شهرداری در سطح روستاها و شهرهای کشور داریم و در این شرایط سخت نمی توان همه این شهرداری ها و دهیاری ها تجهیز کرد ولی تلاش خود را انجام می دهیم.

,

جمالی نژاد با اشاره به اینکه دنبال راهکار خلاقانه و نو آورانه باشند که در این شرایط سخت اقتصادی بتوان امکانات و تجهیزات را فراهم کرد، افزود: 95 درصد روستائیان کشور زیر نظر دهیاری ها هستند و اقدامات بسیار خوبی برای تقویت جایگاه دهیاری ها انجام شده است.

,

وی بیان کرد: سهم دهیاری از اعتبارات عوارض سوخت را از 20 درصد به 35 درصد افزایش داده ایم و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از این ماه عوارض سوخت به حساب دهیاری‌ها واریز می‌شود.

,

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه روستاها و شهرهای کوچک ظرفیت های زیادی داریم که باید به ابداعات خلاقانه بر روی آنها کار شود تا بتوان درآمد روستائیان را افزایش داد، تاکید کرد: اگر دهیاران در روستاها کارهای جدید و خلاقانه انجام دهند که موجب تولید ثروت در روستا شود به یقین ما هم آنها را حمایت خواهیم کرد.

,

وی همچنین عنوان کرد: در حوزه تجهیز پایگاه های آتش نشانی دهیاری ها ورود پیدا کرده ایم و 893 پایگاه بر اساس شاخص های مرکزی و پوشش حداکثری در مناطق روستایی تجهیز کرده ایم که از این تعداد حدود 570 پایگاه در این چند سال اخیر بوده است.

,

توسعه و جبران عقب ماندگی روستاها با همت دهیاران و مردم محقق می شود

, توسعه و جبران عقب ماندگی روستاها با همت دهیاران و مردم محقق می شود,

بهروز بنیادی در این مراسم با بیان اینکه توسعه و جبران عقب ماندگی روستاها جز با همت دهیاران و مردم شریف روستاها جبران نخواهد شد، اظهار داشت: هر یک تومانی که دولت در روستاها هزینه می کند مردم 5 الی 6 برابر آن را خود به روستا کمک می کنند.

,

نماینده مردم خلیل آباد، کاشمر و بردسکن همچنین خاطرنشان کرد: مردم بالای 20 تا 30 میلیارد تومان در واگذاری زمین، عقب نشینی ها، تعویض شبکه فرسوده و دیگر مشکلات روستاها کمک کردند و پای کار بودند.

,

لزوم تجهیز آتش نشانی های روستایی در شهرستان خلیل آباد

, لزوم تجهیز آتش نشانی های روستایی در شهرستان خلیل آباد,

محمد رمضانی در این مراسم تصریح کرد: عدالت اجتماعی و توجه به محرومان، حفظ و ارتقاء سرمایه اجتماعی، کاهش آسیب های اجتماعی و گسترش مشارکت مردمی از سیاست های دولت است.

,

وی با بیان اینکه سال جاری و بحث سیل یک محک جدی برای مدیران و تخمین زدن نقاط ضعف در مناطق روستایی بود، اذعان کرد: در تمام نقاط خلیل آباد و بخش ششطراز که در فروردین ماه دچار آسیب شد و ما احساس خطر می کردیم، اقدامات پیشگیرانه توسط مردم و مسئولان انجام گرفت.

,

بخشدار ششطراز ادامه داد: در حوزه ادوات بحران بخش دهیاری ها بسیار ضعیف هستیم و اگر بخش خصوص به یاری و کمک ما نیامده بود مطمئناً مشکلاتی نظیر آق قلا و سایر استان ها در بخش ششطراز به وجود می آمد.

,

وی با بیان اینکه آتش نشانی ها در برخی روستاها احداث شده ولی تجهیز نیست و تجهیز آتش نشانی ها نیز از خواسته های ما است، عنوان کرد: طرح های بازنگری روستایی باید به جد در دستور کار قرار گیرد و اگر بازنگری انجام شود جوانان روستا نیز بناهای اصولی تری می سازند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه