اخبار داغ

در پی گرمای بی سابقه هوا رخ داد؛

جدال مردم با کم آبی در برخی از روستاهای رشتخوار

جدال مردم با کم آبی در برخی از روستاهای رشتخوار
افزایش بی سابقه گرمای هوا طی چند روز اخیر، افت فشار و قطعی شدن مقطعی آب را سهم برخی از روستاهای شهرستان رشتخوار کرده و این موضوع گلایه ساکنین این روستاها را نیز در پی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ افزایش بی سابقه گرمای هوا طی چند روز اخیر، افت فشار و قطعی شدن مقطعی آب را سهم برخی از روستاهای شهرستان رشتخوار  کرده و  این موضوع گلایه ساکنین این روستاها را نیز در پی داشته است.
در پی ارتباطات مختلف شهروندان و ساکنین روستاهای شهرستان رشتخوار با خبرنگار ما و مطرح کردن موضوع افت فشار و قطعی آب در برخی از روستاهای  این شهرستان موضوع را مورد بررسی قرار دادیم.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
,
,

پیگیری جهت حضور تانکر آب شرب در پی افت فشار آب در روستای فاردق رشتخوار

حسین رحمانی از ساکنین روستای فاردق شهرستان رشتخوار در گفت و گو با خبرنگار ما با مطرح کردن موضوع افت فشار و قطعی آب در این روستا گفت: طی چند روز اخیر قطعی آب موجب شد تا آب شرب مورد نیاز ساکنین روستا به وسیله تانکر حمل آب شرب تامین شود.

, پیگیری جهت حضور تانکر آب شرب در پی افت فشار آب در روستای فاردق رشتخوار,
,
,

 

,

رحمانی با درخواست از رسیدگی مسئولان این شهرستان در این رابطه گفت: ضمن درخواست از مسئولین در جهات رفع مشکل از دیگر ساکنین و شهروندان در سطح شهرستان به عنوان یک شهروند تقاضا داریم تا نسیت به صرفه جویی در مصرف آب احتمام بیشتری داشته باشند.


اصغر قادری از اهالی دهستان باسفر رشتخوار نیز در رابطه با افت فشار آب حاکم در این روستا با درخواست رسیدگی از مسئولین مربوطه، گفت: لطفا مسئولین محترم فکری به حال آب شرب در روستای 6 هزار نفری باسفر بردارند، چراکه روزهای گرم تابستان بیش از  70درصد منازل در باسفر آب شرب ندارند.
 

,
,
,
,
,

دستگاه های تصفیه آب در بخش جنگل توان تامین آب شرب منطقه را ندارند
 

, دستگاه های تصفیه آب در بخش جنگل توان تامین آب شرب منطقه را ندارند,
,

 

,

اسماعیل میر احمدی از ساکنان بخش جنگل شهرستان رشتخوار در همین رابطه به خبرنگار ما گفت: از مسئولین آب و فاضلاب شهرستان درخواست داریم نسبت به افزایش دستگاه های تصفیه آب در منطقه جنگل و روستای اطراف این بخش از شهرستان اقدام کنند، به علت فشار پایین آب و اضافه شدن آب شور در تابستان به آب بخش جنگل و همچنین مراجعه روستا های اطراف به دستگاههای تصفیه شهر جنگل ،این دستگاه ها توان تامین آب شرب شهر جنگل را ندارد.
 

,
,

حسین بیکس از ساکنین روستای چاهشورک شهرستان رشتخوار با ارسال فیلمی کوتاه از افت فشار آب در این روستا خواستار برنامه ریزی و پیگیری مسئولان در رابطه با این مشکل شد.
 

,
,

مهدی علی نژاد از شهروندتن ساکن دهستان جنت آباد رشتخوار در همین رابطه به خبرنگار ما گفت: افت فشار آب در ساعت ظهر به اوج خود می‎رسد، بطوریکه با قطع شدن آب در جنت آباد زیاد فاصله ای ندارد.

 

,
,
,

افت فشار آب با صرفجویی 10 تا 15 درصدی شهروندان قابل حل شدن است/ یکی از علت های کمبود یا افت فشار آب در برخی نقاط شهرستان رشتخوار استفاده غیر مجاز از آب شرب است

سهیل حسنی رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان رشتخوار در پاسخ به سوال خبرنگا رما در رابطه با علت آفت فشار اب در برخی از روستاهای این شهرستان گفت: یکی از دلایل مهم افت فشار اب در روستاهای بخش جنگل شهرستان رشتخوار استفاده برخی از مشترکان از پمپ های غیر قانونی است.

, افت فشار آب با صرفجویی 10 تا 15 درصدی شهروندان قابل حل شدن است/ یکی از علت های کمبود یا افت فشار آب در برخی نقاط شهرستان رشتخوار استفاده غیر مجاز از آب شرب است,
,
,

 

,

وی با تاکید ب برخورد با برخی از انشعابات غیر مجاز در سطح شهرستان در ادامه افزود: نصب پمپ به صورت مستقیم بر روی کنتور و شبکه توزیع آب توسط مشترک غیر قانونی و قابل پیگرد می باشد، این کار غیر قانونی علاوه بر اینکه باعث کمبود فشار آب در منازل سایر مشترکین به ویژه همسایگان و تضییع حقوق آنان می شود باعث کارکرد بیش از اندازه شماره انداز کنتور و افزایش مبلغ قبض آب بهاء و نیز بروز مشکلات بهداشتی می گردد.
 

,
,

حسنی یاداور شد: این اقدام می‌تواند موجب وارد آمدن خسارت به تاسیسات بهداشتی داخل ساختمان و لوازم خانگی مانند آب گرمکن و ماشین لباسشویی مصرف کنندگان در اثر مکش رسوبات ته نشین شده در شبکه آبرسانی شود.
 

,
,

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان رشتخوار همچنین با اشاره به اینکه بارندگی های امسال سبب شده تا برخی از شهروندان و ساکنین گمان کنند، آب بیش ار حد تصور هست، اظهار داشت: بارش‌های بهار سال جاری باعث شده تا عده‌ای از مردم در سطح شهرستان تصور کنند، مشکل کمبود منابع آبی در رشتخوار برطرف شده، درحالی که حقیقت چیز دیگری است و لب‌های خشکیده کویر نشان از باقی بودن تشنگی آن دارد و افت سطح آب در چاهها مانند سال‌های گذشته در وضعیت بحرانی قرار دارد.
 

,
,

وی در ادامه افزود: با توجه به روند افزایش دما و گرمای بی سابقه در این روزها که در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت، از تمام مشترکین محترم آب در روستاهای شهرستان تقاضا می شود نهایت صرفه جویی در مصرف آب را انجام دهند. از مصارف غیر ضروری در این روزها اجتناب گردد تا سایر هم وطنان و روستاییان شریف شهرستان نیز از نعمت آب برخوردار گردند.
 

,
,

حسنی با تاکید بر اینکه تامین آب دائم و پایدار با صرفه جویی به میزان 10 تا 15 درصد مصارف فعلی با کمک مردم عزیر در شهرستان رشتخوار امکان پذیر خواهد بود، افزود: هم‌اکنون تمام چاه‌های تامین آب شرب در سطح روستاهای شهرستان به صورت ۲۴ ساعته در مدار بهره برداری قرار داشته و فعال می‌باشند.
 

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه