اخبار داغ

وقتی برخی نسبت به ارزش های اصیل ایرانی بی توجه می شوند؛

پوشش، نگهبان زن از نگاه های آلوده و آسیب های احتمالی

پوشش، نگهبان زن از نگاه های آلوده و آسیب های احتمالی
آری حجاب و پوشش دینی نگهبان زن از نگاه های آلوده و آسیب های احتمالی است که به زن آرامش و مصونیت می بخشد و هر چه این پوشش کامل تر گردد، درصد امنیت و حفاظت آن بالاتر می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ حجاب و عفاف کامل، دستور و توصیه ی خداوند مهربان به همه دختران و زنان باایمان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

خداوند در قرآن کریم می فرماید: ” ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلباب های (روسری های بلند) خود را بر خویش فرو افکنند. این کار برای این که شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند، بهتر است .”

,

پوشش یا حجاب، به صورتی که زیبایی ها و زینت زن را بپوشاند و او را از چشم چرانی مردم هرزه و بی تربیت و آلودگان به شهوت حیوانی و حالات شیطانی حفظ کند، دستوری قرآنی، تکلیفی انسانی و برنامه ای اخلاقی است.

,

زنان وقتی دیده نشوند و چهره پاک و معصوم آنان در معرض دیدگان مردم قرار نگیرد، شعله ی هوس ها و هواها، آتش آمال و غرایز به سرکشی و سوزاندن پاکی یک ملت و خراب کردن بنای معنویت یک مملکت برنمی خیزد.

,

حجاب مظهر معنویت

, حجاب مظهر معنویت,

مقام معظم رهبری در بیانات خود از حجاب به عنوان مظهر معنویت یاد نموده و می فرمایند: سال ها غرب با معنویت و با مظاهر معنویت جنگیده است. یکی از مظاهر معنویت که غرب هیچ وقت با آن سر سازگاری نداشته، حجاب بوده است .

,

پوشش دینی، پیام عفت، شخصیت و خداترسی زن مسلمان است و مردان جامعه نه تنها به چنین بانویی چشم طمع نخواهند برد و پاکی و نجابت او را می ستایند و از طرفی بدن و زیبائی های او در سایه ی حجابی که دارد، از چشم نامحرمان پوشیده خواهد بود. در این صورت است که زن در سنگر حجاب خود از تیر نگاههای زهرآلود و سخنان آزاردهنده و برخوردهای اراذل جامعه مصون خواهد بود و آرامش و امنیت درونی او برقرار خواهد شد.

,

چادر سد دفاعی یک زن است

, چادر سد دفاعی یک زن است ,

همان طور که متوجه شدیم پوشش و داشتن حجاب در هیج عرصه علمی و غیر علمی مانع فعالیت زنان جامعه ما نمی شود ، چرا که مریم عظیمی متخصص طب سنتی ایرانی و عضوهیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان در این رابطه می گوید: چادرم را یک سد دفاعی در محیط جامعه تصور کرده ام. همیشه سعی نمودم به دیگران اجازه ندهم به خاطر پوشش من طور دیگر قضاوت نمایند، زیرا آنان فکر می کنند که یک زن محجبه چادری تعصبی و محدودیت خاص دارد در صورتی که این طور نیست یک زن ایرانی مسلمان می تواند با حفظ پوشش اسلامی خود در تمامی عرصه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و علی الخصوص علمی حضور چشمگیر همراه با موفقیت داشته باشد.

,

وی در این رابطه ادامه می دهد: پوشش هیچگاه مانعی برای من در محیط کار و دانشگاه نبوده است، و حتی توانسته ام برخی نگاه ها را نسبت به خود تغییر دهم از جمله اینکه یک روز یک زوجی که علی الظاهر با حجاب میانه خوبی نداشتند برای درمان به مطب مراجعه کردند و با برخوردهای متعددی که با من داشتند نظرشان به طور کل در رابطه با حجاب تغییر کرد، به گفته خودشان، آنها فکر می کردند که یک زن چادری و محجبه محدودیت خاص دارد و نمی تواند فعالیت آنچنانی در جامعه داشته باشد.

,

عظیمی اذعان می دارد: فرزند دخترم نیز چادری است گاهی اوقات در رابطه با حجاب با یکدیگر بحث می کنیم یکی از سوالات او از من این بود که چه فرقی بین یک دختر چادری و یک دختر مانتویی است مگر هر دو با حجاب نیستند؟ در جوابش چنین پاسخ دادم چادر سد دفاعی تو در جامعه است و همه رفتار شما را در این پوشش سنگین می دانند و کسی این حق را به خود نمی دهد که نگاه غیرانسانی و ابزاری نسبت به شما داشته باشد.

,

راه آرمان؛ زن پوشیده، از بین خود و خدا، خدا را برگزیده است. چنین انتخابی به روحیه تفکر و عمل او حال و هوای دیگری می بخشد و به پوشش او معنا می دهد و آن را عملی منطقی، خداپسندانه و در راستای حرکت های تکاملی او قرار می دهد که به زیبایی های درونی او تجلی بخشیده است. پوشیدگی زن نمود بارز تقوای اوست.

,

پوشش یک امر الهی است که باید رعایت شود/حجاب در جامعه ایجاد امنیت می کند

, پوشش یک امر الهی است که باید رعایت شود/حجاب در جامعه ایجاد امنیت می کند,

صدیقه امینی رنجبر در این رابطه چنین نظر می دهد: کسی که به خدا اعتقاد داشته باشد و دستوراتی که خداوند به آن تاکید کرده و بارها در قرآن هم تکرار شده است سعی می کند به آن عمل نماید. ولی متاسفانه برخی بر این عقیده اند که آنچه در آیات قرآن به نفع اشان است باید بپذیرند و آنچه به ضررشان هست برایشان قابل قبول نیست.

,

وی عنوان می کند: من معتقدم پوشش یک امر الهی است که باید رعایت شود حال هر درجه علمی که داشته باشیم دستور خدا دستور خداست باید عمل شود.

,

فوق تخصص گوارش کودکان با تاکید بر اینکه صرفا حجاب یک پوششی است که انسان را از بسیاری از نگاه های پلید محفوظ می دارد ، در ادامه می افزاید: این عمل باعث می شود از طرفی حکم خدا را اطاعت و از طرف دیگر خودت را در جامعه حفظ نمایی.

,

صدیقه امینی رنجبر می گوید: حجاب مانعیتی برای زن و مرد در زندگی و کار نخواهد داشت بلکه با طیب خاطر بیشتری به فعالیت ادامه خواهد داد. متاسفانه ما عادت کرده ایم بیشتر طبق نظر و سلیقه دیگران زندگی کنیم آنچنان که دیگران می پسندد. شاید در زمان طاغوت در دانشگاه ها چادر و پوشش جایگاهی نداشت و امروز هم متاسفانه تا حدودی حجاب کم رنگ شده و از ارزش افتاده است ولی اگر کسی اراده و اعتقاد راسخ داشته باشد می داند که پوشش می تواند برای او در جامعه ایجاد امنیت نماید.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه می دهد: چادر در جامعه ایرانی از قبل از دوره قاجار مرسوم بوده است و یکی از مزایای دین اسلام و شیعه بودن، پوشش و حجاب چه برای مردان و چه برای زنان است و این ملاک خوبی برای ما ایرانیان بوده و هست.

,

وی عنوان می دارد: چندین بار با پیشنهاد بورسیه از من خواسته شد تا در خارج از کشور تحصیل نمایم ولی وقتی فضای آن کشور را مناسب ندیدم هرگز اقدام نکردم. در محیط دانشگاه هم اگر گاهی اوقات با پوشش نامناسب برخی از دانشجویان برخورد کرده ام با مهربانی و دوستی و با آوردن دلایل و مستندات قرآنی به آنها تذکر داده ام که خوشبختانه موثر بوده است. به نظر من محجبه بودن یک خانم در محیط کار و دانشگاه باعث می شود که دانشجویان از ارزشهای اصیل اسلامی دور نشوند گرچه متاسفانه عوامل زیادی در اجتماع فرهنگ های دانشجویی را تحت تاثیر قرار می دهد.

,

, ,

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطر نشان می کند: با این چادر در سراسر کشور و خارج از کشور برای کنفرانس و ارائه مقالات شرکت کرده ام و آن را مانعی برای خود ندیده ام. من همیشه برای خودم زندگی کرده و سعی نموده ام اثر گذار باشم. حال دیگران چگونه در رابطه من قضاوت می کنند زیاد اهمیت ندارد. من اعتقاد دارم اگر بخواهم دل دیگران را به دست بیاورم باید دل خدا را بشکنم که هرگز خلاف باورهایم عمل نخواهم کرد حتی اگر تنها شوم.

,

*راه آرمان؛ آری حجاب و پوشش دینی نگهبان زن از نگاه های آلوده و آسیب های احتمالی است که به زن آرامش و مصونیت می بخشد و هر چه این پوشش کامل تر گردد، درصد امنیت و حفاظت آن بالاتر می رود. برعکس آنچه مخالفین حجاب خرده گیری می کنند، حجاب موجب فلج کردن نیمی از افراد اجتماع نیست؛ حکم اسلام در مورد حجاب، مانع هیچ گونه فعالیت اجتماعی یا اقتصادی نیست؛ آنچه موجب فلج کردن نیروی اجتماع است، پوشش نامناسب و ترویج روابط آزاد جنسی و آلوده کردن محیط کار به لذت جویی های شهوانی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه