اخبار داغ

به مناسبت هفته عفاف و حجاب بررسی شد؛

انتقاد خواهر شهید مدافع حرم از برنامه «عصر جدید»/ ریحانه‌پروری کنیم نه قهرمان‌سازی

انتقاد خواهر شهید مدافع حرم از برنامه «عصر جدید»/ ریحانه‌پروری کنیم نه قهرمان‌سازی
خواهر شهید مدافع حرم از برنامه «عصر جدید» انتقاد کرد و گفت: متأسفانه همیشه به جای اینکه زنان ما تبدیل به ریحانه شوند، تبدیل به قهرمان شدند که این امر با رسالت وجودی زنان متناقض است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اعظم اسدی، خواهر شهید محمد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس، اظهار کرد: در نگاه غربی، سلول اصلی جامعه درغرب شرکت که موجب تزاید سرمایه وثروت است اما در اسلام سلول اصلی جامعه، خانواده است و در واقع سرمایه اصلی که ما را به جلو برد و باعث پیشرفت انقلاب شد، بنیان مستحکم خانواده‌ها بود زیرا این بنیان مستحکم باعث ایجاد جامعه بهتر می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به اینکه عنصر اصلی بنیان خانواده مادران هستند، گفت: در واقع این مادران هستند که با همسرداری مناسب و تربیت صحیح فرزندان باعث ایجاد جامعه سالم و کاهش بسیاری از مشکلات اجتماعی جامعه می‌شوند.

,

دشمن با هدف قرار دادن حجاب به دنبال نابودی بنیان خانواده است

, دشمن با هدف قرار دادن حجاب به دنبال نابودی بنیان خانواده است,

این فعال فرهنگی تصریح کرد: به دلیل تأثیرگذاری و اهمیت مادران و همسران در بنیان خانواده و جامعه، دشمن با هدف قرار دادن حجاب و عفاف بانوان ما به دنبال نابودی بنیان خانواده و پس‌ازآن نابودی جامعه مسلمان هستند.

,

اسدی با اشاره به اینکه نباید به حجاب یک نگاه پوششی داشته باشیم، افزود: حجاب موجب ایجاد حیا و پاک‌دامنی زنان می‌شود و زمانی که پرده حجاب را برداریم به تناسب آن حیا و پاک‌دامنی نیز در جامعه کاهش می‌یابد که این امر باعث ایجاد مشکلات فراوانی در جامعه می‌شود.

,

وی ادامه داد: جلوه‌گری در ذات زن است و زمانی که این جلوه گری با حذف حجاب در جامعه نمود پیدا کند و از محیط خانواده خارج شود تبعات بدی را در جامعه ایجاد می‌کند و دیگر زنان نگاهشان معطوف به خانواده و همسر نیست و به جای صرف زمان برای تربیت فرزندان و ارتقاء معنویاتشان، صرف جلوه گری بیشتر در جامعه می‌شود.

,

این فعال فرهنگی با تأکید بر اینکه دشمن با هدف قرار دادن حجاب به دنبال نابودی بنیاد خانواده و جامعه مسلمان است، بیان کرد: این درست نیست که ما افراد را نسبت به ظاهری که دارند قضاوت کنیم اما قطعاً درونی که پاک است نمود پاک‌تری در ظاهر افراد دارد.

,

حجاب و عفاف نیاز به بحث و تحقیق دارد

, حجاب و عفاف نیاز به بحث و تحقیق دارد,

اسدی گفت: موضوع حجاب و عفاف نیاز به بحث و تحقیق دارد تا بتوانیم با گفتمان سازی برای نسل جوان و مخصوصاً در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها، چرایی و فلسفه حجاب را برای دخترانمان تبیین کنیم تا این موضوع را در آن‌ها نهادینه شود و باید برنامه‌ریزی برای تشکیل ستادهای متخصص درجهت تهیه گزارش معضلات غرب بصورت کیفی و بالاخص کمی به دلیل عدم گنجینه فرهنگ عفاف و حجاب در جوامع غربی و ارائه آن به نسل جوان تا ابزاری درجهت فهم وارتقاء این فرهنگ شود.

,

با نوآوری، فلسفه حجاب و عفاف را در دخترانمان نهادینه کنیم

, با نوآوری، فلسفه حجاب و عفاف را در دخترانمان نهادینه کنیم,

وی با انتقاد به عملکرد ضعیف آموزش و پرورش در مقوله نهادینه کردن حجاب در دانش آموزان، گفت: متأسفانه آن‌قدری که به شکوه و تجملات در جشن تکلیف دخترانمان توجه می‌شود به مقوله تبیین چیستی و چرایی حجاب برای آن‌ها توجه نمی‌شود، این در حالی است که ما باید با برگزاری مسابقه، سرود، تئاتر و دیگر برنامه‌های فرهنگی فلسفه حجاب و عفاف را در دخترانمان نهادینه کنیم.

,

این فعال فرهنگی عنوان کرد: متأسفانه برنامه‌های فرهنگی ما مانند مسابقه کتاب خوانی نیز کلیشه‌ای شده‌اند و باید با یک سری فکر نو مانند به چالش کشیدن دانش آموزان و دانشجویان و مباحثه آن‌ها را به سمت تفکر و تعقل در خصوص چرایی حجاب وادار کنیم تا خود آن‌ها به صورت درونی حجاب را بپذیرند.

,

به جای اینکه زنان ما تبدیل به ریحانه شوند، تبدیل به قهرمان شدند

, به جای اینکه زنان ما تبدیل به ریحانه شوند، تبدیل به قهرمان شدند,

خواهر شهید محمد اسدی با انتقاد به برنامه «عصر جدید» گفت: متأسفانه همیشه به جای اینکه زنان ما تبدیل به ریحانه شوند، تبدیل به قهرمان شدند و همان‌طور که رسول خدا(ص) می‌فرمایند« إِنَّ الْمَرْأَةَ رَیْحَانَةٌ وَ لَیْسَتْ بِقَهْرَمَانَة» اما امروز شاهد آن هستیم که در مسابقاتی مانند «عصر جدید» نیز این قهرمان سازی در حال انجام است در صورتی که رسالت وجودی مرد با زن متفاوت است که هر کدام به رسالت خودشان برسند، باعث رشد حس اعتماد به نفس و خوشبختی در افراد می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه باید بر روی تبعات بدحجابی در جوامع غربی تحقیقات گسترده‌ای انجام شود و نتایج آن به اطلاع عموم برسد، افزود: با نگاهی ساده به آمار افسردگی و استفاده از قرص‌ها اعصاب و روان در جوامع غربی، در می‌یابیم که این افراد علی‌رغم امکانات رفاهی بالا و سطح در آمدی بالا احساس پوچی می‌کنند و گاهی از حیوان پست‌تر می‌شود که دلیل آن فرهنگ بی بندوباری است که در جوامع آن‌ها رواج دارد.

,
,

نیازمند مسئولان جهادی و دغدغه‌مند در موضوع حجاب و عفاف هستیم

, نیازمند مسئولان جهادی و دغدغه‌مند در موضوع حجاب و عفاف هستیم,

این فعال فرهنگی ادامه داد: امروز نیازمند مسئولانی هستیم که دغدغه‌شان نجات انسانیت و تمدن سازی اسلامی باشد و اگر مسئولان مدیریت جهادی داشته و قصد فرهنگ‌سازی در مقوله حجاب داشته باشند قطعاً خداوند آن‌ها را نیز یاری می‌کند و در این راه علاوه بر بودجه و مدیریت جهادی نیازمند نوآوری و خلاقیت هستیم.

,

اسدی با بیان اینکه مسئولانمان نباید به مسئولیت‌هایشان نگاه پست و مقام داشته باشند، گفت: باید به مسئولیت به عنوان یک فرصت برای خدمت بیشتر نگاه شود و به دلیل آنکه همواره نگاه مردم به مسئولان است، این افراد باید مقوله حجاب و عفاف را به صورت درونی قبول داشته باشند تا بتوانند روی مردم تأثیرگذار باشند ومسئولین باید توحید محور و حجاب باور باشند تا مردم جامعه اسلامی رو با برنامه ریزی صحیح و کیفی به سمت حجاب وعفاف سوق دهند.

,

وی در پایان تاکید کرد: متاسفانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، آموزش وپرورش، ستاد تبلیغات وزارت کشور و صدا و سیما که نقش بسزایی در راهبرد امرلازم حجاب وعفاف دارند از عهده اجرای صحیح آن به عنوان مسئولین خادم وانقلابی برنیامده اند وجای بسی گله مندیاست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه