اخبار داغ

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

خبرنگاران از امنیت شغلی برخوردار نیستند/ 3 هزار خبرنگار تحت پوشش بیمه هستند

خبرنگاران از امنیت شغلی برخوردار نیستند/ 3 هزار خبرنگار تحت پوشش بیمه هستند
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه قبول داریم که خبرنگاران از امنیت شغلی برخوردار نیستند گفت: تاکنون 3 هزار خبرنگار تحت پوشش قرار گرفته‌اند و به دنبال افزایش این سهمیه بهستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهدپیام، نشست خبری محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در هتل فرهنگ و هنر مشهد با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدپیام,

وی با اشاره به اینکه افرادی که در پی شغل هستند نباید در خبرنگاری فعالیت داشته باشند و دنیای خاص خودش را دارد، البته دنیای خبرنگاری شیرینی خودش را دارد به شرط اینکه به مهارت تبدیل شود اما قطعا باید به عنوان شغل دوم به آن نگاه شود.

,

خدادی با اشاره به اینکه کار رسانه ارضا کننده روح انسان‌ها است و انتخاب خوبی است لذا بازنشستگی و پایان ندارد گفت: به دلیل افزایش نامهربانی انسان در این روزها درپی مهربانی است چراکه این روزها مورد تهدید و تحریم ها قرار می گیرد و مورد ضربه و صدمه قرار می گیرد.

,

وی افزود: مهربانی از آموزه ها و تعالیم اهل بیت(ع) است و شهر مشهد کانون‌های ترویج مهربانی است که باید تأمین، ترویج و مخابره شود.

,

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: سیاست برای انسانی سازی جامعه آمده است تا انسان را به نقطه زندگی مشترک برساند و کرمت نباید محدود به این ایام شود و در پایتخت فرهنگی جهان اسلام باید به این منشأ احساس خوب توجه بیشتر در راستای بازتعریف مهربانی و آسیب های نامهربانی شود.

,

وی در پاسخ به سوال موضوع توهین معاون شهردار به جامعه خبرنگاران و وزارت ارشاد آیا شکایت می کند افزود: کسی توهین از جانب مسئولان خصوصا چهره های فرهنگی را نمی پذیرد و باید با ادبیات مناسب پاسخگویی صورت بگیرد البته سازوکاری برای طرح موضوع حقوقی در این زمینه وجود ندارد اما عذرخواهی صورت گرفته و قبول اشتباه انجام شده لذا باید اساس کار اصلاح امور باشد تا مسیر اشتباه تکرار نشود.

,

خدادی تصریح کرد: تشکیل نظام صنفی خبرنگاران در حال انجام است و بیمه خبرنگاران هم باید از طریق رسانه‌ها پیگیری شود و سامانه‌ای هم در سازمان تامین اجتماعی جهت بیمه خبرنگاران فعال شده است.

,

وی ضمن اشاره به فعالیت صندوق حمایت از خبرنگاران در بحث بیمه تکمیلی افزود: تاکنون 3 هزار خبرنگار تحت پوشش قرار گرفته‌اند و به دنبال افزایش این سهمیه بهستیم.

,

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: قبول داریم که خبرنگاران از امنیت شغلی برخوردار نیستند و تمام تلاشمان را برای رفع این مشکلات آن‌ها در حوزه‌های مسکن، معیشت، بیمه است.

,

وی با بیان اینکه در سال 98 تعداد 3 هزار خبرنگار در سراسر کشور بیمه خواهند شد افزورد: خبرنگار بیشترین و بالاترین خدمت را در جامعه دارد و در تمامی صحنه‌های تلخ و شیرین از جمله سیل، زلزله، انفجار حضور دارد و نقش اول را ایفا می کند.

,

خدادی گفت: بحث توزیع کاغذ در میان رسانه‌های مکتوب با ارز آسان و دولتی با قیمت 4200 تومان طبق سهمیه تقسیم می‌شود و در بحث ارز نیمایی هم به‌علت گرانی‌ها و با قیمت 7500 تومان عرضه می‌شود محدودیتی وجود ندارد.

,

وی با اشاره به پیگیری موضوع افزایش سهمیه کاغذ با ارز دولتی افزود: معادل 200 تن کاغذ در اختیار رسانه‌های مکتوب قرار گرفت و اختصاص 3 هزار تن دیگر در دستور کار است.

,

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: باتوجه به اقتصاد رسانه بر اساس عرضه و تقاضا باید در بحث محتواهای رسانه‌ای سوژه‌یابی خوبی در موضوعات مختلف شود و منحصر به همایش و مراسم‌ها نباشد.

,

وی ضمن بیان رویکرد اطلاعرسانی مطبوعات افزود: امروزه رسانه‌های نوین هم در کنار رسانه‌های قدیمی هستند و شاهدیم که عموم مردم از طریق موبایل و گروه‌ها، شبکه‌ها و کانال‌های رسانه‌ای پیام‌رسان‌ها اخبار روز را پیگیر هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه