اخبار داغ

روایت بانوان موفق ایران از طعم شیرین حجاب روی سکوهای قهرمانی دنیا/1

دختران محجبه با اعتماد به نفس وارد میادین بین‌المللی می‌شوند/ بانوان ایرانی سفیران حجاب در جهان هستند/ توانمندی بانوان ورزشکار محجبه، جهان را شگفت‌زده کرده است

دختران محجبه با اعتماد به نفس وارد میادین بین‌المللی می‌شوند/ بانوان ایرانی سفیران حجاب در جهان هستند/ توانمندی بانوان ورزشکار محجبه، جهان را شگفت‌زده کرده است
بانوان موفق سراسر کشور در گفتگو با رسانه ها ضمن افتخار به انتخاب حجاب برتر، آن را عامل حفظ حرمت خود در جامعه دانستند و از موفقیت های خود در عرصه های ملی و بین المللی گفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "برخلاف تبلیغات ابلهانه و ظاهربینانه مادیگرایان، "حجاب" نه تنها مایه اسارت زن نیست بلکه ارزش گذاری به مقام زن است و باید از اسلام به واسطه مسئله حجاب تشکر کرد"، این بخشی از سخنانی است که رهبر معظم انقلاب سال ۹۱ به آن اشاره کردند. اصلاح طلبانی که این روزها برای حذف قانون حجاب در مجلس دست و پا می زنند، فراموش کرده اند ایران اسلامی به درخشش زنان و دخترانی می بالد که با همین پوشش حجاب و عفاف، قله های افتخار کشور و دنیا را به نام وطن فتح کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه قانون کشف حجاب رضاخانی و شهید و مجروح شدن ده ها زن و مرد باغیرت است که برای دفاع از حریم زن ایرانی به پا خواستند. این روز به نام روز "قیام گوهرشاد" مشهور شد و چند سالی است که در تقویم ملی به عنوان روز "عفاف و حجاب" نام گرفته است. به همین مناسبت بانوان موفق سراسر کشور در گفتگو با رسانه ها ضمن افتخار به انتخاب حجاب برتر، آن را عامل حفظ حرمت خود در جامعه دانستند.

,

 

,

سکینه خدابنده‌لو، مربی تیم ملی تیراندازی ایران:

, سکینه خدابنده‌لو، مربی تیم ملی تیراندازی ایران:, سکینه خدابنده‌لو، مربی تیم ملی تیراندازی ایران:,

نهادهای فرهنگی در ترویج فرهنگ حجاب تلاش کنند/بانوان چادری نوعی مقاومت فرهنگی انجام می دهند

, نهادهای فرهنگی در ترویج فرهنگ حجاب تلاش کنند/بانوان چادری نوعی مقاومت فرهنگی انجام می دهند, نهادهای فرهنگی در ترویج فرهنگ حجاب تلاش کنند/بانوان چادری نوعی مقاومت فرهنگی انجام می دهند,

سکینه خدابنده‌لو، مربی تیم ملی تیراندازی ایران همان بانویی است که با پوشش زیبای چادر در المپیک حضور یافت و رهبر معظم انقلاب هم در پیام تقدیر از کاروان ورزشی ایران در المپیک ریو از او به عنوان بانویی یاد کرد که با شجاعت در پیشانی کاروان ایران درخشید.

,

بانوی ورزشکار همدانی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، ضمن ابراز خرسندی از اینکه یک هفته به نام حجاب نامگذاری شده است افزود: چادر دارای حرمت است و به عنوان یک بانوی مسلمان افتخار می کنم که این پوشش را دارم.

, عصر همدان,

وی با بیان اینکه با وجود گران بود قیمت چادر همچنان این پوشش را انتخاب کرده ام افزود: بانوان چادری با انتخاب پوشش چادر با این قیمت گرانی قیمت نسبت به پوشش های دیگر نوعی مقاومت فرهنگی انجام داده اند.

,

خدابنده لو با انتقاد از عدم نظارت بر قیمت چادر گفت: گران بودن چادر در حال حاضر معضل بزرگی است که اگر به آن پرداخته نشود حضور بانوان چادری کمرنگ و کمرنگ تر خواهد شد.

,

وی عنوان کرد: بنده سه سال است که از یک چادر استفاده میکنم و با توجه به بالا بودن قیمت پارچه های چادری توان خرید و تعویض چادر را خیلی از بانوان ندارند.

,

خدابنده لو با بیان اینکه نهادهای فرهنگی باید در جهت کنترل قیمت چادر و کمک به قشر چادری وارد کار شوند تصریح کرد: مراکزی که مرتبط به پایگاه های اسلامی است مثل سازمان تبلیغات اسلامی یا تولیت آستان قدس رضوی می توانند بن های چادری را در اختیار بانوانی که چادری اند قرار دهند،

,

وی ادامه داد: اتفاق جالبی دربرخی از مرکز فرهنگی در حال انجام است که با تحویل گرفتن چادرهای کهنه، چادر نوبه بانوان هدیه می دهند که این هم حرکت خوبی است.

,

 

,

, ,

وی با اشاره به تنوع پوششی که در جامعه وجود دارد گفت: هم اکنون تنوع پوشش بسیار زیاد شده است و بانوان چادری هم دوست دارند تنوع داشته باشند اما با این گرانی ها اصلا برایشان مقدور نمی باشد.

,

این بانوی ورزشکار همدانی با انتقاد از اینکه چرا نباید در کشور اسلامی همچون ایران پارچه چادری تولید و با قیمت ارزان در احتیار بانوان قرار گیرد گفت: در کشورهای اسلامی دیگر پارچه به راحتی و با قیمت مناسب جهت استفاده بانوان قرار دارد.

,

وی در پایان تاکید کرد: امید است که مسئولین این نیاز بانوان محجبه را مورد توجه قرار دهند و در جهت ترویج هر چه بیشتر حجاب گام های موثری بردارند

,

 

,

فاطمه نصریان، دارنده مدال برنز مسابقات بین المللی کاراته:

, فاطمه نصریان، دارنده مدال برنز مسابقات بین المللی کاراته:, فاطمه نصریان، دارنده مدال برنز مسابقات بین المللی کاراته:,

حضور در سکوهای بین المللی با حجاب تبلیغ بزرگی برای اسلام است

, حضور در سکوهای بین المللی با حجاب تبلیغ بزرگی برای اسلام است, حضور در سکوهای بین المللی با حجاب تبلیغ بزرگی برای اسلام است,

فاطمه نصریان قهرمان محجبه کاراته اسفراینی دارنده دو عنوان قهرمانی کشوری و سومی مسابقات کاپ آزاد ترکیه در سال 97 در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با اهمیت و ارزش حجاب گفت: برخلاف خیلی از نظرات ضددینی که حجاب را محدودیت و مانع پیشرفت می دانند من با کسب مقام در مسابقات بین المللی ثابت کردم که حجاب هیچ زمانی مانع موفقیت و پیشرفتم نشده است.

, عصراترک,

وی در رابطه با اینکه واکنش زنان دیگر کشورها به حجاب شما در مسابقات بین المللی چگونه بود، گفت: وقتی ما را با حجاب کامل می دیدند بخاطر افکار منفی که رسانه ها به آنها القا کرده بودند از ما دوری می کردند و در روزهای نخست ارتباط خوبی با ما برقرار نمی کردند اما بعد از اینکه رفتار و اخلاق بچه های ایران را می دیدند ،افکار منفی که در ذهنشان پرورانده شده بود، بی معنی می شد.

,

این قهرمان ورزشی ادامه داد: زمانی که با حجاب کامل بر روی سکوی قهرمانی رفتم نشان دادم که داشتن حجاب به هیچ عنوان مانع پیشرفت نیست و اینکه اعتقادات و حجاب ما مخصوص ایران نیست بلکه با سفر به هر نقطه از دنیا اعتقاداتمان عضوی جدانشدنی از ماست.

,

نصریان اضافه کرد: برخی معتقد هستند که حجاب باعث محدودیت و عدم پیشرفت می شود که این حرف کاملا اشتباه و بی معنی است و کسانی که این حرف را می زنند هنوز به درک درستی از اهمیت حجاب نیافته اند و راههای پیشرفت را پیدا نکرده اند.

,

وی گفت: یکی از راه های اصلی پیشرفت تلاش و کوشش فراوان است و پوشش و حجاب به این معنا نیست که بانوان از فعالیت های اجتماعی دست بکشند.

,

این قهرمان محجبه معتقد است: جلوگیری از چشم چرانی ها در جامعه ، کاهش اسیب های اجتماعی ، ارامش روانی، استحکام پیوند خانوادگی از آثار مثبت حجاب در جامعه است.

,

نصریان در رابطه با یکی از خاطرات شیرین خود در رابطه با حجاب گفت: در مسابقات ترکیه دختری نوجوان از من پرسید که این چیزی که شما بر سر می کنید باعث اذیت و یا گرم شدن شما نمی شود، در پاسخ به او فلسفه داشتن حجاب را برایش توضیح دادم و از ارزش هایش گفتم، اینکه ما را از نگاه نامحرم دور می کند، به گونه ای که علاقه مند به این مبحث شده بود و مدام برای دانستن بیشتر سوال می کرد.

,

وی در انتها گفت: در واقع یک ورزشکار وقتی به میدان های جهانی راه پیدا می کند با داشتن حجاب اسلامی می تواند این اعتقاد و باور را به سایر ادیان ها و افکار عرضه کند و بروی سکو رفتن با نماد اسلامی و حجاب خود تبلیغی بزرگ است.

,

 

,

سکینه محرمی یگانه، بنیانگذار کاراته بانوان زنجان:

, سکینه محرمی یگانه، بنیانگذار کاراته بانوان زنجان:, سکینه محرمی یگانه، بنیانگذار کاراته بانوان زنجان:,

اعتقادات و حجاب از همه چیز برایم مهمتر است/ چالش نماز اول وقت برای شاگردانم برگزار می‎کنم

,

اعتقادات و حجاب از همه چیز برایم مهمتر است/ چالش نماز اول وقت برای شاگردانم برگزار می‎کنم

, اعتقادات و حجاب از همه چیز برایم مهمتر است/ چالش نماز اول وقت برای شاگردانم برگزار می‎کنم, اعتقادات و حجاب از همه چیز برایم مهمتر است/ چالش نماز اول وقت برای شاگردانم برگزار می‎کنم,

سکینه محرمی یگانه یکی از بانوان فعال عرصه ورزش استان است که به عنوان بنیانگذار کاراته بانوان در زنجان خدمات ارزشمندی را ارائه کرده است و امروز کاراته بانوان زنجان مدیون فعالیت‎های این بانوی محجبه زنجانی است.

,

وی که از سال 74 فنون کاراته را به صورت شخصی و از همسر خود یاد گرفته و از سال 77 به عنوان مربی در زنجان فعالیت می‎کند،حجاب را مانعی برای فعالیت‎های خود نمی‌داند و معتقد است با حجاب به این مرحله از پیشرفت و ترقی در عرصه ورزش رسیده است.

,

محرمی در گفت وگو با موج رسا در ابتدای سخن با تقدیر از حمایت‌های خانم موسوی و کاظمی در زمان آغاز فعالیت ورزشیش، می‌گوید تا کنون مدال‌های رنگارنگی را در عرصه مربیگری کسب کرده‌ام.

, موج رسا,

وی افتخار خود را تربیت شادگران با اخلاقی عنوان می‌کند که در عرصه‎های برون مرزی، کشوری و سبکی درخشیده‌اند و شاگردانش تنها ورزشکاران استان زنجان هستند که دارای مدال ملی بوده و در رشته‎های کاتا و کمیته به اردوی تیم ملی دعوت شده‎اند.

,

این مربی زنجانی که نائب رئیس هئیت کاراته بوده و از سال 78 مسئول هئیت کاراته بسیج و مسئول بسیج ورزشکاران شهرستان زنجان است، ادامه می‎دهد: تلاش کرده‎ام با علم روز پیش روم و تمرین امروزم  با یک هفته پیش یکی نیست.

,

داور ممتاز تخصصی کاتا، اول پهلوانی، حجاب و عفاف و احترام و بعد قهرمانی را شعار خود اعلام می‌کند و می‌گوید: از 25 سالگی در خانه کاراته را یاد گرفتم و استادم همسرم سروان محمد حسین زاده رجوی است که امروز همه فنون کاراته را مدیون ایشان هستم که همواره حمایت فنی و مالی از من دارند.

,

وی دارای سه فرزند و یک نوه است که فرزندانش همگی در رشته کاراته قهرمان بوده و دارای مدال برون مرزی و ملی هستند.

,

این مربی متولد 1347 ادامه می‎دهد: به بانوان توصیه می‌کنم حتما یک رشته رزمی و دفاع شخصی را یاد یگیرند.

,

این ورزشکار زنجانی می‎گوید: رفتارم با شاگردانم به گونه‌ای بوده است که تاثیر مثبتی بر روی آنها داشته و اولیای دانش‌آموزان نیز از این تغییرات احساس رضایت می‌کنند.

,

در ورزش به حجاب و الفاظی که شاگردانم به کار می‌برند حساس هستم و اجازه نمی‎دهم کسی بی‌اخلاقی کند که خوشبختانه منش و روشم تا کنون کارساز بوده و شاگردان خوبی را تربیت کرده‎ام چرا که معتقدم قهرمانی که اخلاق نداشته باشد، جایگاهی نخواهد داشت.

,

محرمی می‎گوید: حجاب مانعی برای ورزش نیست با وجود اینکه داور تخصصی کاتای فدراسیون هستم بارها در آزمون به دلیل آزمون‌گیری آقایان شرکت نکرده‎ام  و مشکلی هم پیش نیامده است.

,

اعتقادات، حجاب و چادره از همه چیز برام مهمتر است و حتی در آزمون  دفاع شخصی پلیس نیز با چادر حاضر شدم و این کار من موجب شد تا سردار دستور دادند برای 54 نفر چادر ملی آماده شود.

,

توصیه من به جوانان و بانوان عمل من است، من نمی‌توانم وقتی حجاب ندارم یا بد اخلاقم  انتظار داشته باشم شاگردان با حجاب و یا با اخلاق تربیت کنم،به تذکرهای مکرر زبانی هم اعتقادی ندارم و معتقدم باید عمل من الگوی شاگردانم باشد.

,

وی دین گریزی جوانان را مهمترین دغدغه خود می‌داند و می‌گوید: در حلقه‎های صالحین بسیج فعال هستم،تلاش می‎کنم با یادگیری راهکارهای علمی و تجربه شخصی به صورت غیر مستقیم جوانان را هدایت کنم.

,

این ورزشکار از برگزاری مسابقه حدیث و چالش نماز اول وقت برای شاگردانش می‎گوید که موجب رضایت والدین هم شده است.

,

وی که بیش از یک هزار شاگرد در زنجان تربیت کرده است،مسئولانی همچون خانم کاظمی و  آقای امیری را پشتیبان خود در عرصه ورزش می‎داند و می‎گوید: از نظر عاطفی و فنی نیز همسرم همواره در کنارم بوده است.

,

از دیگر فعالیت‎های سکینه محرمی یگانه می‎توان به 25 سال تجربه مربیگری،بنیانگذاری کاراته در استان زنجان،مسئول هیئت کاراته بسیج مقاومت سپاه،نایب رئیس هیئت کاراته استان زنجان و مسئول هیئت کاراته استان زنجان اشاره کرد.

,

وی همچنین مسئول بسیج ورزشکاران شهرستان زنجان،موسس و مدیر باشگاه المهدی (عج) به مدت 15 سال،سرمربی حلقه صالحین بسیج،مربی برتر مروج اخلاق اسلامی( بسیج مقاومت سپاه)،کارشناس فنی،مربی و داور کاراته اداره کل آموزش و پرورش زنجان و نماینده ،مربی و داور فدراسیون کاراته_ شیتوریو ایران است.

,

نماینده، مربی و داور جوجیتسو،مربی دفاع شخصی پلیس،داور ممتاز لیگ فدراسیون کاراته ،مربی ملی فدراسیون کاراته کشور،بالاترین درجه کمربند مشکی استان در دفاع شخصی پلیس_جوجیتسو و مشکی دان 6 کاراته و دارای سطح پیلاتس از دیگر روزمه‌کاری این ورزشکار زنجانی است.

,

محرمی به عنوان فنی‌ترین مربی استان زنجان با کسب مدال‌های رنگی برون مرزی، ملی، کشوری،مدرس کاراته و دفاع شخصی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی ابهر،پیام نور زنجان،علمی کاربردی زنجان،دانشگاه زنجان،کادر سپاه و نیروی انتظامی و گروه ذوالفقار بسیج است.

,

 

,

فاطمه آقازادگان قزوینی، بانوی ملی پوش قزوینی:

, فاطمه آقازادگان قزوینی، بانوی ملی پوش قزوینی:, فاطمه آقازادگان قزوینی، بانوی ملی پوش قزوینی:,

دختران محجبه با اعتماد به نفس وارد میادین بین‌المللی می‌شوند/ جزو ۱۲دختر بسکتبالیست برتر آسیا شدم

,

دختران محجبه با اعتماد به نفس وارد میادین بین‌المللی می‌شوند/ جزو ۱۲دختر بسکتبالیست برتر آسیا شدم

, دختران محجبه با اعتماد به نفس وارد میادین بین‌المللی می‌شوند/ جزو ۱۲دختر بسکتبالیست برتر آسیا شدم , دختران محجبه با اعتماد به نفس وارد میادین بین‌المللی می‌شوند/ جزو ۱۲دختر بسکتبالیست برتر آسیا شدم ,

دختران بسکتبالیست کشورمان پس از ۳۸ سال در سال ۹۶  با تصویب حجاب از سوی فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) به عنوان اولین تیم نوجوانان زیر ۱۸ سال از ایران توانستند نخستین حضور خود را در رقابت‌های بین‌المللی تجربه کنند و با کسب سه پیروزی و دو شکست جایگاه چهارم را ازآن خود کنند.

,

فاطمه آقازادگان قزوینی هم به عنوان نماینده استان قزوین در سن ۱۶ سالگی به همراه تیم ملی دختران بسکتبال نوجوان کشور سکوی چهارمی را از آن خود کرد.

,

آقازادگان قزوینی با وجود سن و سال کم یکی از مهره‌های تأثیرگذار تیم بسکتبال دختران نوجوان کشور در آوردگاه مسابقات آسیایی بود، مسابقاتی که توانست سکوی پرتابی بلند برای این بسکتبالیست شایسته قزوینی باشد.

,

این بسکتبالیست در طول دیدارهای برگزارشده تیم ملی بسکتبال دختران نوجوان کشور عملکرد قابل توجهی داشت و در سه دیدار تیم ملی مقابل رقبا موفق شد عنوان پرامتیازآورترین بازیکن میدان را به خود اختصاص دهد.

,

آقازادگان از ۹ سالگی وارد این حرفه شده و اکنون ۱۸ سال دارد؛ وی به شاخص می‌گوید: برای اولین بار در سال ۸۹ زمانی که پایه سوم ابتدایی بودم در یک مسابقه استعدادیابی شرکت کردم و از سمت معلم ورزش مدرسه برای این رشته پذیرفته شدم.

, شاخص ,

این بسکتبالیست قزوینی ادامه می‌دهد: بعد از چهار سال تمرین؛ از سن ۱۳ سالگی این رشته را به صورت حرفه‌ای ادامه دادم، هرسال در تیم لیگ نوجوانان شرکت می‌کردم به طوری که سه سال در لیگ نوجوانان، یک سال لیگ جوانان و سال ۹۷ هم در لیگ دسته یک حضور داشتم.

,

آقازادگان می‌افزاید: اردوهای تیم ملی هرساله برگزار می‌شد و من از بچگی هر بار با تست دادن وارد این اردو می شدم اما متاسفانه باتوجه به عدم تصویب حجاب از سوی فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) نمی‌توانستیم در مسابقات برون مرزی در هیچ تورنومتری به صورت رسمی شرکت کنیم تا اینکه در سال ۹۶ خوشبختانه حجابمان تایید شد و توانستیم به مسابقات بین المللی راه یابیم.

,

وی بیان می‌کند: اولین تیمی که بعد از تصویب حجاب از سوی فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) اعزام شد تیم ۵ علیه ۵ گروه زیر ۱۸ سال بود که ما در آن تورنومتر شرکت کردیم که این مسابقات در هند برگزار شد.

,

این ورزشکار قزوینی در خصوص افتخاراتی که کسب کرده است، اظهار می‌کند: در مسابقات هیئتی در رده نونهالان مقام نایب قهرمانی و تیم نوجوانان مقام دوم را کسب کردیم و همچنین سال گذشته در رده جوانان مسابقات ۵ علیه ۵ هم موفق به کسب مقام دوم شدیم و در مسابقات ۳ علیه ۳ که ۲ سال پیش برگزار شد توانستیم مقام سوم را کسب کنیم.

,

این بسکتبالیست قزوینی خاطرنشان می‌کند: سال گذشته هم در مسابقات لیگ دسته یک در رده جوانان مقام سوم و در مسابقات ۳ علیه ۳ که مجری آن آموزش و پرورش بود نیز رتبه اول را کسب کردیم.

,

وی ابراز می‌کند: سال گذشته در سه مسابقه چند جانبه سه به سه مسابقات مالزی شرکت کردیم که نتوانستیم مقامی کسب کنیم، همچنین در سه به سه المپیک جوانان ۲۰۱۸ بود که در آرژانتین برگزار شد شرکت کردیم؛ باتوجه به اینکه ما تجربه زیادی برای شرکت در مسابقات بین‌الملی را نداشتیم، کار بسیار سختی بود و اولین تجربه را در مسابقات برون مرزی کسب می‌کردیم.

,

, , ,

آقازداگان می‌افزاید: از آنجا که تنها ۲۰ تیم سه به سه بسکتبال می‌‍توانستند به این مسابقات راه یابند، رنک تیم ملی ایران ۲۱ بود، به همین دلیل فکر می‌کردیم که نمی‌توانیم شرکت کنیم اما باتوجه به انصراف تیم ژاپن سه هفته قبل از برگزاری مسابقات ما به عنوان تیم بیستم وارد مسابقات شدیم و تنها سه هفته برای تمرین فرصت داشتیم و نتوانستیم مقامی کسب کنیم.

,

وی می‌گوید: اولین بار سال ۹۶ که در مسابقات بین المللی شرکت داشتیم در کشور هند توانستیم مقام چهارم را کسب کنیم همچنین سال گذشته در مسابقات ۵ علیه ۵ مسابقات آسیایی به سرمربی گری خانم نایبی که در هند برگزار شد توانستیم مقام پنجم را کسب کنیم.

,

این ورزشکار قزوینی در خصوص حجاب بانوان ورزشکار تصریح می‌کند: حجاب برای یک بانوی ایرانی که از ابتدا با آن خو گرفته محدودیت نیست بلکه پلی به سوی موفقیت است؛ معتقدم نداشتن حجاب موجب کاهش اعتماد به نفس می‌شود چراکه ما به خاطر اعتقادات و حجاب نیز ۴۰ سال از این مسابقات گذشتیم چه بساکه حجاب حکم دینی ماست و ما به عنوان نماینده بانوان یک کشور اسلامی مانند ایران با افتخار و با حجاب کامل در سطح مسابقات شرکت خواهیم کرد.

,

وی بیان می‌کند: یکی از رمزهای موفقیت هر بانوی ورزشکار ایرانی اعتقادات دینی و حجاب است چراکه آرامشی به انسان می‌دهد که بسیار ارزشمند است و انسان را به خدا نزدیک می کند؛ امسال ماه رمضان علی رغم برگزاری فصل امتحانات و تمرینات روزانه اما سعی کردم روزه‌هایم را بگیرم.

,

آقازادگان ابراز می‌کند: کسی که خدا پشتوانه‌اش باشد، اعتماد به نفس دارد و از هیچ چیز هراس نخواهد داشت و هر فردی که بر خدا توکل کند بسیار با ارزش خواهد بود.

,

این ورزشکار قزوینی در خصوص برنامه‌ریزی هفتگی خود اظهار می‌کند: من در طول هفته همه روزه تمرین دارم به طوریکه ۴ روز در طول هفته  را بسکتبال و ۳ روز بدنسازی کار می‌کنم.

,

وی در خصوص ورزش بسکتبال استان می‌گوید: استان قزوین از لحاظ سطح مربی‌ها با وجود مربی‌های پرافتخاری نظیر خانم حسن نایبی می‌تواند آینده درخشانی داشته باشد چراکه سابقه مربی گری در تیم  نوجوان تیم ملی را  دارد و اکنون هم به عنوان سر مربی تیم ملی جوانان فعال است.

,

این بسکتبالیست قزوینی می‌افزاید: عدم توجه به تیم بکستبال دختران نسبت به آقایان و نبود اسپانسر از مهمترین دغدغه‌های ورزش بسکتبال است که متاسفانه این ورزش آنچنان که باید دیده نشده و از لحاظ اسپانسر حمایت آنچنانی نمی‌شود.

,

وی ادامه می‌دهد: سال گذشته شورا و شهرداری قزوین اسپانسر لیگ دسته یک دختران شد که توانستیم مقام سوم را کسب کنیم و امیدواریم این حمایت‌ها ادامه داشته باشد.

,

وی درباره برنامه آینده خود می‌گوید: در نظر دارم که در کنار ورزش بتوانم در یک رشته خوب ادامه تحصیل دهم.

,

 

,

فریده ظریف دوست، کاپیتان تیم ملی کبدی ایران:

, فریده ظریف دوست، کاپیتان تیم ملی کبدی ایران:, فریده ظریف دوست، کاپیتان تیم ملی کبدی ایران:,

بانوان ورزشکار، سفیران حجاب در جهان/ ورزش، بدن ورزشکار را صیقل می دهد و و حجاب، روانش را

, بانوان ورزشکار، سفیران حجاب در جهان/ ورزش، بدن ورزشکار را صیقل می دهد و و حجاب، روانش را, بانوان ورزشکار، سفیران حجاب در جهان/ ورزش، بدن ورزشکار را صیقل می دهد و و حجاب، روانش را,

فریده ظریف دوست در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، با تاکید بر اینکه حجاب اسلامی هیچ مانعی برای فعالیت های ورزشی نیست، بیان کرد: ما بانوان ورزشکار مسلمان نه تنها حجاب اسلامی را مانعی برای فعالیت های ورزشی نمی دانیم بلکه حجاب را موجب قدرت و حفظ شدن کرامت انسانی خود می دانیم.

وی افزود: با وجود اینکه بسیاری از حریفان ما در مسابقات جهانی بدون حجاب اسلامی در برابر ما حاضر می شوند اما تاکنون به مشکلی بر نخورده و همواره نیز پیروز میدان بوده ایم.

کاپیتان تیم ملی کبدی ایران با اشاره به اینکه حجاب اسلامی نماد و هویت زن مسلمان است، گفت: بانوان ورزشکار در واقع سفیران حجاب در جهان هستند همان گونه ای که در طول 18 سال فعالیت ورزشی، تاکنون حجاب مانعی برای انجام فعالیت های ورزشیم نبوده و نخواهد بود و این بزرگترین افتخار زندگی من و دیگر ورزشکاران محجبه ایرانی است که می توانیم با حجاب کامل اسلامی به فعالیت پرداخته و برای کشورمان افتخار آفرینی کنیم.

وی ادامه داد: بانوان ورزشکار علاوه بر اینکه باید وظیفه همسری، مادری و فرزندی خود را به نحو احسنت انجام دهند باید بتوانند در میادین ورزشی برای ملت ایران افتخار آفرینی کنند.

ظریف دوست با بیان این مطلب که ورزش لطمه ای به وظیفه همسری، مادری و فرزندی ورزشکاران زن وارد نمی کند، اذعان کرد: ورزش در کنار ایجاد سلامتی و نشاط برای خود فرد ورزشکار می تواند موجب افزایش نشاط و شادابی در خانواده وی نیز شود و بی شک بانوان ورزشکار مادران و همسران بهتری برای خانواده خود خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به عنوان مربی کبدی به شاگردان خود این موضوع را آموزش می دهم که حجاب را به عنوان اصل برتر در زندگی خود جدی گرفته و با تکیه بر ورزش به فردی مفید برای خود و جامعه تبدیل شوند.

این ورزشکار محجبه سیستان و بلوچستان در پایان با تاکید بر اینکه ورزش برای بانوان لازم و ضروری است، تصریح کرد: به خانواده های خوب ایرانی توصیه می کنم تا با جدیت از دخترانشان برای انجام فعالیت های ورزشی حمایت کنند و بانوان هم باید بدانند حجاب هیچ مانعی برای انجام فعالیت های ورزشی آنان نخواهد بود.

, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

مریم هاشمی، ووشوکار قهرمان جهان:

, مریم هاشمی، ووشوکار قهرمان جهان:, مریم هاشمی، ووشوکار قهرمان جهان:,

طعم شیرین «حجاب» روی سکوی قهرمانی جهان

, طعم شیرین «حجاب» روی سکوی قهرمانی جهان, طعم شیرین «حجاب» روی سکوی قهرمانی جهان, طعم شیرین «حجاب» روی سکوی قهرمانی جهان,

به گزارش مرصاد، قهرمانی جهان در سال‌های 2011، 2013، 2015 و 2017 را در کارنامه درخشان خود دارد و حالا به یکی از الگوهای موفق حجاب برای دختران ایرانی بدل شده است؛ مریم هاشمی ووشوکار ملی‌پوش کشورمان در سال 2017 برای همیشه از دنیای ورزش قهرمانی خداحافظی کرد.

, مرصاد,

حضور موفقش در عرصه ورزش و قرار گرفتن بر روی سکوهای قهرمانی جهان با داشتن حجاب برتر نشان داد که حجاب نه تنها محدودیتی برای زن نیست بلکه باعث رشد و تعالی وی هم می‌شود.

,

شیرین‌ترین خاطره‌‌اش از حجاب هم همان توصیه رهبر معظم انقلاب به حفظ حجاب است در زمانی که مدال قهرمانی‌اش را به آقا تقدیم کرده بود.

,

به بهانه هفته عفاف و حجاب با مریم هاشمی که نمونه یک زن محجبه موفق است به گفتگو نشستیم تا از امنیت و آرامشی که حجاب برایش به ارمغان آورده است صحبت کنیم.

,

مریم می‌گوید: بسیار خوشحالم که به عنوان دختری مسلمان در جامعه ای زندگی می کنم که عفاف و حجاب از اصول آن است، الگوی درونی همه ما نشأت گرفته از حضرت زهرا (س) است و به روش و سیره این بانوی بزرگوار اسلام پایبندیم.

,

وی افزود: موضوع عفاف و حجاب برای بانوان ایرانی از هر موضوع دیگری مهمتر است زیرا در جامعه ای مسلمان زندگی می‌کنیم که هرچه این اصول پررنگ‌تر باشد در زندگی موفق‌تر هستیم.

,

این قهرمان جهان بیان داشت: در عرصه ورزش هم با همین حجاب که بعضی‌ها فکر می کنند دست و پاگیر است و ممکن است باعث عقب ماندن از روند حرکت در مسیری که در آن تلاش می‌شود در مسابقات جهانی حاضر می شویم، اما  دختران ایرانی ثابت کردند با تلاش می‌توان بر روی سکوهای قهرمانی دنیا ایستاد در حالی که بسیاری از زنان کشورهای دیگر به حجاب اعتقاد ندارند.

,

هاشمی ادامه داد: موضوع حجاب در دنیای امروزی بحث برانگیز شده زیرا در دهه‌های گذشته بانوان ایرانی به این اندازه موفق نبودند، اما امروزه موضوع حجاب آنها در دنیا سر و صدا به پا می‌کند و وقتی بانوی ایرانی با حجاب در مسابقات حضور می‌یابد بسیار چشمگیرتر است تا جایی که هنگام حضور بانوان ایرانی در مسابقات جهان، با وجود اینکه قهرمانان مطرح دنیا در این مسابقات حضور دارند، اما به واسطه حجاب ما دیگران در صدد عکس گرفتن با ما بر می آیند.

,

وی درباره احساس خود زمانی که با حجاب بر روی سکوهای قهرمانی دنیا می‌ایستد هم گفت: در رابطه بانوان ایرانی به دلیل پوشش خاص آنها، حتی اگر در مسابقات جهانی هم موفق نشوند تمرکزها و دیدهای خاصی روی آنها وجود دارد و این توجه زمانی که موفق شوند بیشتر می شود؛ البته کسی منکر سختی حجاب نمی شود، اما زمانی که در عرصه ای مثلا عرصه‌های ورزشی موفق می‌شویم این حجاب شیرین تر خواهد بود و با افتخار از خاطرات موفقیت خود با وجود حجاب برای دیگران سخن می‌گوییم.

,

هاشمی درباره آثار مثبت حجاب در جامعه بیان کرد: به فرموده رسول اکرم (ص) چه خوب است که دخترانی با حیا وجود دارند که خداوند آنها را مانعی در برابر آتش دوزخ قرار می دهد و این یکی از دیدگاه ها درباره حجاب است. از سوی دیگر متاسفانه در جامعه امروزی برخی الگوها هستند که به جای داشتن آثار مثبت، آثاری مخرب و ویرانگر دارند در نتیجه به دلیل قرار گرفتن در شرایط جنگ نرم، باید آثار مثبت حجاب را پررنگ تر نشان دهیم زیرا غرب درصدد به کار گیری از ابزارهای خاص برای جلب فرزندان و جوانان این مرز و بوم به سمت بدحجابی است.

,

این قهرمان محجبه جهان معتقد است که مهمترین آثار حجاب برای یک زن همان امنیتی است که در پس آن وجود دارد.

,

وی می‌گوید: در چند سال گذشته موضوع حجاب کمرنگ تر از قبل شده بود اما حالا بسیاری از خانواده‌ها چوب بدحجابی را خورده اند و فرزندان خود را از پایه به حجاب تشویق می‌کنند و همواره مثال هایی از شکست افراد بدحجاب می‌زنند بنابراین در حال حاضر موضوع حجاب نیاز امروزی جامعه ما است که باید همگان به سمت آن تشویق شوند.

,

هاشمی در پاسخ به اینکه واکنش زنان کشورهای دیگر به حجاب شما چه بوده است گفت: آنها در خیابان ها، رستوران ها، هتل ها در صدد عکس گرفتن با ما هستند حتی در مسابقات ۲۰۱۱ تنها یک کشور مسلمان در این مسابقات حضور داشت و آن هر کشور ایران بود اما با برنامه‌ریزی رئیس فدراسیون و هدیه دادن حجاب به زنان دیگر کشورها در دور بعدی مسابقات شاهد حضور زنان مسلمان از کشورهای ترکیه، مصر، افغانستان و عراق با لباسی کاملا شبیه کشور ایران بودیم.

,

وی با بیان اینکه حتی در مسابقات ۲۰۱۷ بازیکن کشور مصر از لباس ایرانی ها استفاده کرد، افزود: کاش مدیران ما در راستای ترویج حجاب و نشان دادن حجاب ایرانی ها تلاش بیشتری کنند.

,

 

,

شیوا همایونی، بانوی مدال آور بروجردی:

, شیوا همایونی، بانوی مدال آور بروجردی:, شیوا همایونی، بانوی مدال آور بروجردی:, شیوا همایونی، , شیوا همایونی، ,

افتخارم اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی در میدان مسابقات است

, افتخارم اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی در میدان مسابقات است , افتخارم اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی در میدان مسابقات است ,

به نقل از سفیر افلاک، حجاب در دین اسلام از واجبات است و درآیات و روایات زیادی زنان و مردان مؤمن به رعایت حجاب دعوت‌شده‌اند، از سوی دیگر دشمنان برای کمرنگ کردن اعتقادات جوانان و دور شدن از دین دست به هر کاری می‌زنند و از راه‌های مختلفی همچون برنامه‌های ضد فرهنگی در جنگ نرم به دنبال دوری جوانان از مسائل دینی و اعتقادی هستند.

, سفیر افلاک,

اما جوانان این مرزوبوم در بخش‌های مختلف علمی، ورزشی و سایر بخش‌ها در جهان موفقیت‌هایی را کسب می‌کنند که دنیا را حیرت‌زده می‌کنند، جوانانی که با حضور خود نشان می‌دهند یک ایرانی هستند و همیشه به ارزش‌ها و اعتقادات خود پایبند بوده و در مسیرهای مختلف موفقیت، قدم برمی‌دارند.

,

بانوان ایرانی در طول این سال‌ها در مسابقات ورزشی در جهان شرکت کرده و با حفظ حجاب بر سکوی قهرمانی ایستاده‌اند، بانوانی که ایستادن باحجاب بر روی سکوی قهرمانی جهان را یک افتخار بزرگ می‌دانند و الگویی برای بسیاری از بانوان هستند.

,

به مناسبت هفته حجاب و عفاف گفت‌وگویی با یکی از بانوان ورزشکار بروجردی که در مسابقات جهانی مقام اول و مدال طلا را کسب کرده انجام‌شده است.

,

 قهرمان

, قهرمان,

 

,

شیوا همایونی از بانوان ورزشکار بروجردی در رشته تکواندو در گفت‌وگو با سفیر افلاک اظهار داشت: از سن 12 سالگی وارد ورزش شدم و از سال 82 در لیگ‌های کشوری شرکت کردم و عضو تیم ملی شدم.

,

وی افزود: دو بار در سال‌های 96 و 97 در مسابقات جهانی حضور داشتم و در سال 96 مدال طلا و در سال 97 مدال برنز را کسب کردم و حضور در مسابقات جهانی باحجاب یک افتخار بزرگ برای زن ایرانی است.

,

همایونی با اشاره به اینکه حجاب مانعی برای پیشرفت نیست بیان کرد: بانوان زیادی از کشورمان در بخش‌های مختلف ورزشی و علمی به پیشرفت‌هایی می‌رسند و مقام‌هایی قابل‌توجه را در جهان کسب می‌کنند که ثابت می‌کند حجاب نه‌تنها مانع پیشرفت نیست بلکه عزت یک بانوی ایرانی است.

,

ورزشکار بروجردی عنوان کرد: در مسابقات جهانی 2017 به‌عنوان عضو تیم‌ ملی هانمادانگ تکواندو جمهوری اسلامی ایران شرکت کردم و این مسابقات با حضور  ۱۱۴۵ تکنوادو کار از 54 کشور برگزار شد که در بخش پال کیو کپا رده سنی بالای ۱۹ سال بانوان مدال برنز و در بخش شکست اجسام سخت موفق به کسب مقام اول و مدال طلا شدم.

,

وی تصریح کرد: وقتی در این مسابقات مقام اول را کسب کردم و بر سکوی قهرمانی ایستادم، لحظه‌ای که پرچم جمهوری اسلامی ایران به اهتزاز درآمد و من به‌عنوان یک بانوی محجبه بر این سکو قرار داشتم و پرچم کشورم بالا رفت، بسیار برایم لذت‌بخش بود.

,

همایونی گفت: بانوان زیادی از ایران اسلامی در مسابقات جهانی با حفظ حجاب قهرمان شده‌اند و می‌توانیم به دنیا نشان دهیم که با پایبندی به ارزش‌ها و حجابمان که برایمان افتخار است بر قله‌های پیشرفت و موفقیت بایستیم.

,

وی با اشاره به واکنش کشورهای دیگر در مسابقات ورزشی نسبت به حجاب بانوان ایرانی خاطرنشان کرد: برخی تصور می‌کنند که باحجاب نمی‌توان قهرمان شد اما بانوان ایرانی در مسابقات جهانی نشان دادند که حجاب هیچ محدودیتی ندارد و در برخی از مسابقات، بانوان ورزشکار سایر کشورها می‌خواستند که با بانوان محجبه ایرانی عکس یادگاری بگیرند؛ بانوان موفق محجبه در جامعه می‌توانند الگویی برای همه باشند و با حفظ حجاب در همه عرصه به موفقیت‌هایی دست یافت.

,

 

,

سعیده رحیمی، ملی‌پوش آلیش بانوان:

, سعیده رحیمی، ملی‌پوش آلیش بانوان:, سعیده رحیمی، ملی‌پوش آلیش بانوان:,

افتخار می‌کنم باحجاب کامل در مسابقات بین‌المللی حضور پیدا می‌کنم

, افتخار می‌کنم باحجاب کامل در مسابقات بین‌المللی حضور پیدا می‌کنم, افتخار می‌کنم باحجاب کامل در مسابقات بین‌المللی حضور پیدا می‌کنم,

به نقل از دیار آفتاب، یکی از مسائلی که طی سال‌های اخیر بسیار توجه جهانیان را به خود جلب کرده است کسب موفقیت‌های مختلف ورزشکاران بانوی ایرانی در عرصه مسابقات بین‌المللی است. ورزشکارانی با شاخصه بنام حجاب نقش متفاوت و تأثیرگذاری را در عرصه بین‌الملل و داخل ایفا می‌کنند و با حضور و موفقیت خود در این مسابقات نشان می‌دهند که حجاب نه‌تنها یک محدودیت اجتماعی ایجاد نمی‌کند بلکه می‌تواند به‌عنوان یک عامل موفقیت در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرین باشد.

, دیار آفتاب,

ورزشکاران بانوی بسیاری هستند که از شهرهای مختلف کشور اسلامی‌مان در مسابقات ورزشی، علمی و... در سطح بین‌الملل می‌درخشند و علاوه بر اهتزاز پرچم پرافتخار ایران اسلامی، پرچم عفت و حیا را نیز در سطح جهانی بالا می‌برند.

,

سعیده رحیمی ملیپوش کشتی آلیش از استان مرکزی و اهل شهرستان اراک یکی از این ورزشکاران است، وی دارای ۵ مدال آسیایی (یک مدال طلا، یک مدال نقره و ۳ برنز و یک مدال نقره جهانی است.

, ,

, ,

فرارسیدن هفته عفاف و حجاب بهانهای شد تا گفتوگویی را با این بانوی ورزشکار کشورمان که با حضور خود در مسابقات ملی و فراملی باحجاب اسلامی ثابت کرد که حجاب محدودکننده زنان نیست، ترتیب دهیم که در ادامه از نظر می‌گذرانید.

, , ,

سعیده رحیمی ملیپوش کشتی آلیش گفت: از ۱۱ سالگی کشتی آلیش را شروع کردم و از سال ۸۷ تاکنون عضو تیم ملی کشتی با آلیش هستم.

, ,

رحیمی اظهار کرد: در این مدت در مسابقات مختلفی شرکت کرده‌ام که نتیجه آن کسب ۵ مدال آسیایی (یک مدال طلا، یک مدال نقره و ۳ برنز) و یک مدال نقره جهانی بوده است.

,

وی با اشاره به اینکه در وزن مثبت ۷۵ کیلوگرم کشتی می‌گیرم ادامه داد: به دلیل آمادگی که در این سال‌ها کسب کرده‌ام و شناختی که از حریفان دارم کسب مدال طلا در مسابقات پیش رو دور از ذهن نیست.

,

ملیپوش آلیش از استان مرکزی در بخشی از صحبت‌های خود به اهمیت عفاف و حجاب در جامعه اشاره و اظهار کرد: بسیار خوشحال هستم که در جامعه زندگی می‌کنم که به موضوع حجاب اهمیت ویژه‌ای می‌دهد چراکه معتقدم رعایت عفاف و حجاب بسیار خوب است و فواید آن علاوه بر فرد شامل جامعه نیز میشود.

, , ,

رحیمی با تأکید بر اینکه حجاب نه‌تنها مشکلی در فعالیت‌های بانوان نداشته است بلکه انگیزه‌ها را برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی زیاد کرده است ادامه داد: در سال‌های اخیر شاهد درخشش بانوان ایران اسلامی باحجاب کامل در رشته‌های مختلف در مسابقات بین‌المللی بوده‌ایم به‌گونه‌ای که باعث شگفتی و تعجب سایر ورزشکاران خارجی شده است.

,

ملیپوش آلیش از استان مرکزی بیان کرد: حضور گسترده بانوان ورزشکار کشور در مسابقات بین‌المللی و کسب افتخارات مختلف باعث شده است که دنیا قهرمانان ورزشی ایران را باحجابشان می‌شناسند.

, ,

رحیمی بیان کرد: آن زمانی که باحجاب کامل پرچم کشورم را در کشورهای مختلف به اهتزاز درمی‌آورم را با هیچ‌چیز عوض نمی‌کنم.

,

وی اضافه کرد: افتخار می‌کنم که باحجاب کامل در مسابقات بین‌المللی حضور پیدا می‌کنم حتی در اردوهای تیم ملی هم که معمولاً فقط خانم‌ها هستیم باحجاب کامل تمرین می‌کنیم.

,

ملیپوش آلیش از استان مرکزی بیان کرد: از آنجایی که ما به‌عنوان ورزشکار ملی‌پوش هستیم و شاید برخی از جوانان ما را به‌عنوان الگوی خودشان انتخاب کنند، پس باید در نحوه پوشش دقت لازم را داشته، تا معرف فرهنگ اصیل ایرانی باشیم.

, ,

رحیمی، نقش خانواده‌ها را در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مؤثر دانست و افزود: به دلیل اهمیت و نقشی که خانواده‌ها در تربیت فرزندان خود دارند باید گفت که عفاف و حجاب نیز متأثر از این مهم است.

,

وی، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید مراقب باشند تا توطئه‌هایی را که دشمنان برای از بین بردن حیا، عفاف و حجاب در جامعه به کار بسته‌اند به نتیجه نرسد.

,

 

,

ساناز اروندی، ورزشکار محجبه یزدی:

, ساناز اروندی، ورزشکار محجبه یزدی:, ساناز اروندی، ورزشکار محجبه یزدی:,

ورزشکاران محجبه در مسابقات بین‌المللی در کانون توجه هستند/به ورزش کردن باحجاب انس گرفته‌ام

,

ورزشکاران محجبه در مسابقات بین‌المللی در کانون توجه هستند/به ورزش کردن باحجاب انس گرفته‌ام

, ورزشکاران محجبه در مسابقات بین‌المللی در کانون توجه هستند/به ورزش کردن باحجاب انس گرفته‌ام , ورزشکاران محجبه در مسابقات بین‌المللی در کانون توجه هستند/به ورزش کردن باحجاب انس گرفته‌ام ,

هم‌زمان با تشدید سیاست‌های حجاب ستیزانه کشورهای غربی  و تهاجم هماهنگ و برنامه‌ریزی‌شده و بسیار گسترده دشمن برای از بین بردن اهمیت مسئله حجاب، چند سالی است که حضور ورزشکاران محجبه در مسابقات بین‌المللی ورزشی بیش‌ازپیش موردتوجه قرار می‌گیرد.

,

اهمیت حضور و مطرح‌شدن بانوان محجبه ورزشکار به حدی است که مقام معظم رهبری حضور ورزشکاران در میدان‌های بین‌المللی با حفظ اخلاق و روحیه جوانمردی و رعایت جوانب شرعی را تبلیغ جهانی ارزش‌ها و صفات برجسته یک ملت دانسته‌اند و فرمودند: یکی از این موارد، حضور بانوان و دختران ورزشکار با رعایت حجاب شرعی، در میدان‌های بین‌المللی است که اقدامی فوق‌العاده، و بسیار مهم و باارزش است.

,

همچنین ایشان می‌فرمایند:هنگامی‌که یک زن مسلمان ایرانی و دارای حجاب، بر سکوی قهرمانی می‌ایستد و همه را وادار به تکریم می‌کند، کار باعظمتی انجام‌شده است و همه باید قلباً، قدردان زنان ورزشکاری باشند که باحجاب و متانت و وقار در میدان‌های بین‌المللی ورزشی حاضر می‌شوند.

,

ساناز اروندی یکی از ورزشکاران محجبه موفق یزدی است که در کارنامه خود قهرمانی متعدد جهانی و کشوری را دارد و مدال‌های رنگارنگ را در سطح مسابقات ملی و بین‌المللی را کسب کرده است.

,

آخرین افتخارآفرینی این بانوی یزدی در رقابت‌های ششمین دوره مسابقات جهانی کارگران در تورتوسای اسپانیا بود که توانست با پیروزی در رقابت‌های انجام‌شده مقام سوم این دوره مسابقات جهانی را به خود اختصاص و گردن‌آویز برنز را کسب کند.

,

, ,

این ورزشکار موفق در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به  طعم شیرین داشتن حجاب بر روی سکوی قهرمانی در مسابقات بین‌المللی گفت: در مسابقات جهانی تنها تیمی که باحجاب در مسابقات شرکت می‌کرد تیم ایران بود که این موضوع نه‌تنها برای ما مزیت بود بلکه احساس غرور خاصی را برای تیم به همراه داشت.

, یزدرسا ,

اروندی با اشاره به اهتمام ویژه ورزشکاران زن ایرانی به رعایت حجاب در مسابقات عنوان کرد: در مسابقات بین‌المللی به بانوان محجبه نگاه ویژه‌ای می‌شود که به‌هیچ‌عنوان بد و آزاردهنده نیست و مایه افتخار بانوان محجبه ورزشکار نیز هست. به‌طورکلی در مسابقات بین‌المللی ورزشکاران محجبه در کانون توجه هستند که این موضوع اهمیت حجاب بانوان ورزشکار را می‌رساند.

,

وی بابیان این‌که حجاب نماد مقدس یک زن مسلمان است خاطرنشان کرد: رعایت حجاب در مسابقات نه‌تنها محدودیتی برای من نداشته بلکه من سعی می‌کنم در هر شرایطی در زمین و زمان مسابقه حجابم حفظ شود و به‌نوعی به ورزش کردن باحجاب انس گرفته‌ام.

,

این قهرمان جهان تأکید کرد: حجاب و عفاف است که بانوی مسلمان ایرانی را متمایز کرده است و با توجه به اهمیت و جایگاه حجاب باید آن را حفظ کرد. با همین حیا و عفت است که می‌توان جامعه‌ای متمایز و امن برای همه به‌ویژه بانوان داشت.

,

اروندی حضور بانوان محجبه بر روی سکوی قهرمانی را بسیار باارزش دانست و عنوان کرد: یک بانوی موفق محجبه می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای سایر بانوان باشد چراکه این بانو با حفظ حجاب و اصول شرعی مسیر موفقیت را نیز طی کرده است.

,

 

,

مژگان خدادادی، بانوی ملی پوش بسکتبال:

, مژگان خدادادی، بانوی ملی پوش بسکتبال:, مژگان خدادادی، بانوی ملی پوش بسکتبال:,

بازی در اولین تیم محجبه بسکتبال جهان، افتخار بزرگی بود/ توانمندی بانوان ورزشکار محجبه، جهان را شگفت‌زده کرده است

, بازی در اولین تیم محجبه بسکتبال جهان، افتخار بزرگی بود/ توانمندی بانوان ورزشکار محجبه، جهان را شگفت‌زده کرده است, بازی در اولین تیم محجبه بسکتبال جهان، افتخار بزرگی بود/ توانمندی بانوان ورزشکار محجبه، جهان را شگفت‌زده کرده است,

مژگان خدادادی یکی‌ از بانوان ملی پوش ‌استان قزوین در رشته بسکتبال است که 12 سال سابقه عضویت در تیم ملی‌ و حدود3 سال هم شرکت در مسابقات بین‌المللی را دارد؛ وی متولد سال 1367 است اکنون به عنوان یکی‌ ازبانوان ورزشکار موفق در سطح کشور و جهان مطرح است.

,

خدادادی به خبرنگار صبح قزوین می‌گوید: از16سالگی ‌به ‌طور جدی وارد لیگ برتر شدم و در سن20 سالگی و در سال1385 ‌به ‌اردوی تیم ملی دعوت شدم وهمچنان‌مستمر و مداوم با وجود فراز و نشیب‌ها نیز به راه خود ادامه دادیم.

, صبح قزوین,

وی درباره شروع فعالیت ورزشی خود عنوان میکند:  ابتدا در رشته‌های دیگر مانند هندبال، دوومیدانی، شطرنج فعالیت داشتم ‌اما درنهایت ‌با استعدادیابی که توسط مربی ورزش در دبیرستان صورت گرفت نیز به تیم شهرستان معرفی ‌و عضو سوپرلیگ قزوین شدم.

,

بانوی ملی پوش اذعان می‌کند: در مسابقات سوپرلیگ عنوان قهرمانی، نائب قهرمانی و در تیم ملی 3نفره نیز قهرمانی درغرب را در کارنامه خود دارم و اکنون هم در مسابقات 5نفره باشگاهی‌ غرب آسیاعنوان‌ سومی و در مسابقات آسیایی 3به3 در قزاقستان‌ عنوان‌ چهارمی‌ را کسب کردیم و در مهارت‌ها عنوان‌ دومی فردی را کسب کردم.

,

وی درباره حضور بانوان محجبه به مسابقات بین‌المللی بسکتبال می‌گوید: پس از به رسمیت شناخته شدن حجاب برای زنان بسکتبالیست مسلمان در مسابقات جهانی فیلیپین 2018 و رویدادهای بین‌المللی عضو ثابت تیم ملی بسکتبال 3نفره ایران بودم که برای اولین بار وارد میادین بین‌المللی شدیم، این اتفاق حس خیلی خوبی بود و با وجود استرسی که داشتیم اما با تمرکز بالایی در مسابقات حضور یافتیم.

,

خدادادی ابراز می‌کند: وقتی در میادین بین‌المللی‌ و به ویژه بازی‌های 3به3 که بازی‌های جهانی بود حضور پیدا کردیم پوشش ما برای ‌همه‌ عجیب ‌بود چراکه یک بازی سنگین را پیش رو داشتیم ‌و تصورات افراد این بود که سطح بسکتبال ‌تیم‌ ایران پایین است؛ اما وقتی وارد زمین شدیم، به اندازه‌ای با توانمندی بالا ظاهر شدیم که همه از قدرت بسکتبال ایران شگفت زده شده بودند.

,

وی بیان می‌کند: ماهیچ چیزی از کشورهای دیگر کم نداریم فقط فعلا به علت تجربه پایین، نتوانستیم سکودار باشیم؛ اما اکنون حضور مستمر ما در میادین بین‌المللی باعث می‌شود که بتوانیم سکودار باشیم.
عضو تیم ملی بسکتبال می‌افزاید: حجاب اعتقاد و ارزش ما مسلمانان است و هیچ خللی در مسیر پیشرفت ما ندارد، بلکه با قوت بیشتری راه را ادامه می‌دهیم تا توانایی خود را ثابت کنیم.

,
,

خدادادی بیان می‌کند: زمانی که با حجاب در مسابقات حاضر می‌شویم جایگاه متفاوتی در بین دیگر تیم‌ها داریم و انرژی مضاعفی می‌گیریم تا با افتخار به راهی که انتخاب کردیم ادامه دهیم؛ حجاب ماهیچ محدودیتی برای ما ایجاد نکرده است.

,

وی یادآور می‌شود: هم اکنون در اردوهای 5نفره کارمی‌کنیم و به مسابقات آسیایی اعزام خواهیم شد. هدفم ارتقاء به سطوح بالاتر و کسب مدال‌های متعدد و عنوان قهرمانی نیز مهمترین هدفم برای آینده است.
این بانوی ورزشکار ابراز می‌کند: مهمترین دغدغه من این است که سالن اختصاصی نداریم و به خاطر این موضوع ممکن است که هر دو هفته یک بار تمرین داشته باشیم که زمان تمرین‌ها را کوتاه می‌کند.

,
,

وی درباره بهترین خاطره ورزشی خود می‌گوید: در مسابقات غرب آسیا و در مسابقات 5 نفره نیز عنوان قهرمانی‌ باشگاهی را کسب کردیم که خیلی لذت بخش بود.

,

 

,

آشنایی با سفیران حجاب البرز

, آشنایی با سفیران حجاب البرز, آشنایی با سفیران حجاب البرز,

از فتح اولین مدال بین المللی تاریخ پینگ پنگ کشور تا علیزاده ای که کیمیاگری کرد

, از فتح اولین مدال بین المللی تاریخ پینگ پنگ کشور تا علیزاده ای که کیمیاگری کرد , از فتح اولین مدال بین المللی تاریخ پینگ پنگ کشور تا علیزاده ای که کیمیاگری کرد ,

سارینا باباییِ  13 ساله یکی از همین دختران محجبه ای است که تا کنون قریب به 26 جلد کتاب به رشته تحریر دراورده است و علاوه بر ارائه 900 طرح مشاوره چندین مسئول از مجلس تا وزارت است.

,
 
,
وقتی سفیران حجاب البرز نگاه‌ جهان را به ایران تغییر دادند/ از فتح اولین مدال بین المللی تاریخ پینگ پنگ کشور تا علیزاده ای که کیمیاگری کرد
, وقتی سفیران حجاب البرز نگاه‌ جهان را به ایران تغییر دادند/ از فتح اولین مدال بین المللی تاریخ پینگ پنگ کشور تا علیزاده ای که کیمیاگری کرد,
 
,

سارینا که هدفش ساخت کلیه مصنوعی است، در انجمن‌ های علمی مثل بنیاد نخبگان، انجمن نخبگان ایران، مجلس مشورتی نخبگان و پویندگان سلامت ایران عضو بوده و سخنرانی داشته است، الگویش پرفسور توفیق موسیوند همدانی است که مخترع بای‌ پس قلبی ریوی بوده و تا کنون دیدارهایی نیز با وی داشته است. 

,
 
,
و اما بهار روح افزای 12 ساله نیز که قهرمان جهان محاسبات ذهنی است از خواندن و حفظ کردن اشعار مولانا و سروده های خود و 11 مدالش در حوزه ورزش می گوید و کسب دو مقام در لیگ استانی تکواندو، 4 مقام در مسابقات آزاد، تیمی و انفرادی و مقام سوم مشترک تیمی سال 95 در سطح کشور و مقام سوم کشور در سال 96 را از جمله افتخاراتش در عرصه ورزش می داند.
,
 
,
وقتی سفیران حجاب البرز نگاه‌ جهان را به ایران تغییر دادند/ از فتح اولین مدال بین المللی تاریخ پینگ پنگ کشور تا علیزاده ای که کیمیاگری کرد
, وقتی سفیران حجاب البرز نگاه‌ جهان را به ایران تغییر دادند/ از فتح اولین مدال بین المللی تاریخ پینگ پنگ کشور تا علیزاده ای که کیمیاگری کرد,
 
,
بهار آینده اش را در محاسبات ذهنی روشن می داند و مایل است در سال های آتی جراح قلب شده و در رشته تکواندو قهرمان المپیک شود. 
,
 
,
وقتی سفیران حجاب البرز نگاه‌ جهان را به ایران تغییر دادند/ از فتح اولین مدال بین المللی تاریخ پینگ پنگ کشور تا علیزاده ای که کیمیاگری کرد
, وقتی سفیران حجاب البرز نگاه‌ جهان را به ایران تغییر دادند/ از فتح اولین مدال بین المللی تاریخ پینگ پنگ کشور تا علیزاده ای که کیمیاگری کرد,
 
,
الناز دارابیان رکورددار پرتاب دیسک آسیا و بانوی طلایی و تنها شرکت کننده چادری رقابت های 2018 پارا آسیایی جاکارتا نیز برای البرز افتخاری است که به پوشش چادرش می بالد و می گوید: افتخار می کنم که ارثیه حضرت زهرا (س) را بر سر دارم و چادر برایم مقدس ترین چیزی است که دارم، با عشق آن را سر می کنم، همه می گویند با این وضعیتت حجابت کامل است چرا چادر سر می کنی؟ اما لذت بخش ترین مسئله برای من داشتن چادر و حجاب کامل است.
,
 
,
وقتی سفیران حجاب البرز نگاه‌ جهان را به ایران تغییر دادند/ از فتح اولین مدال بین المللی تاریخ پینگ پنگ کشور تا علیزاده ای که کیمیاگری کرد
, وقتی سفیران حجاب البرز نگاه‌ جهان را به ایران تغییر دادند/ از فتح اولین مدال بین المللی تاریخ پینگ پنگ کشور تا علیزاده ای که کیمیاگری کرد,
 
,
و اما کیمیای تاریخ ساز البرز (کیمیا علیزاده) هم  که مدال طلای قهرمانی نوجوانان جهان 2014، مدال طلای المپیک جوانان نانجینگ 2014، در رده بزرگسالان مدال برنز جهانی مسکو 2015 و مدال طلای گرند پریکس مسکو را در کارنامه خود دارد، با کسب مدال برنز تکواندو در المپیک ۲۰۱۶ ریو اولین بانوی تاریخ ایران شد که برنده مدال المپیک می ‌شود.
,
 
,

دخترمان با حجاب در رقابت ها کیمیاگری کرد  
 
کیوان علیزاده پدر کیمیا به خبرنگار تیتریک، می گوید: فرزندم به راستی فردی معتقد است و حجاب برایش اهمیت زیادی دارد، وی از سالهای دور خود را ملزم به رعایت حجاب می کرد و هیچگونه الزامی از هیچ سمتی، برای وی در این زمینه قرار داده نشد و این رفتار کیمیا برای ما نیز مایه مباهات است، چرا که می توان مقایسه کنیم که عرقی که ورزشکاران محجبه می ریزند دو برابر کسانی است که بدون حجاب به رقابت در مسابقات می پردازند و بازی می کنند.
 

, دخترمان با حجاب در رقابت ها کیمیاگری کرد  , دخترمان با حجاب در رقابت ها کیمیاگری کرد ,
,
,
,
پریناز حاجی لوی 17 ساله که فاتح اولین مدال بین المللی تاریخ تنیس روی میز ایران است نیز دختری برخاسته از البرز است، پینگ بازی که به خبرنگار تیتریک می گوید: زمانیکه ما را مجبور به دست دادن با داوران مرد می کردند عقاید شخصی خود را کنار نگذاشتیم و به حضور با حجاب مقابل بازیکنان دیگر کشورها افتخار می کردیم.
,
 
,
وقتی سفیران حجاب البرز نگاه‌ جهان را به ایران تغییر دادند/ از فتح اولین مدال بین المللی تاریخ پینگ پنگ کشور تا علیزاده ای که کیمیاگری کرد
, وقتی سفیران حجاب البرز نگاه‌ جهان را به ایران تغییر دادند/ از فتح اولین مدال بین المللی تاریخ پینگ پنگ کشور تا علیزاده ای که کیمیاگری کرد,
 
,
زمانیکه در اسلواکی مدال برنز کسب کردم، مسئولین فدراسیون جهانی و ... باور نمی کردند کسی با حجاب اسلامی بتواند بدرخشد، همواره در میان کشورهای اسلامی، ایران قوی تر است و نگاه جهان با حضور ورزشکاران با حجاب به کشور ما تغییر می کند.
,
 
,
بعد از کسب مدال برنز در کشور اسلواکی، مسئولین فدراسیون جهانی تنیس روی میز به فدراسیون ایران نامه زده و از حضور دختران ایرانی در این رقابت ها تقدیر کردند. 
,
 
,
زمانیکه خانم شهسواری به المپیک رفت، کسی باور نمی کرد با حجاب و ارزش های اسلامی می شود به این عرصه راه یافت، راهی که این بانوی ایرانی رفت برای دیگر ورزشکاران تنیس روی میز انگیزه شد که می توان شرایط سخت را پشت سر گذاشت و کسب مدال های مختلف در تورنومنت های بین المللی توسط من و دیگران به واسطه این الگوگیری بود. 
,
 
,
مهلا مومن زاده تکواندو کار نوجوان کشور:
, مهلا مومن زاده تکواندو کار نوجوان کشور: ,

سخت گیری فدراسیون جهانی اعتقادات ما را تغییر نداد

, سخت گیری فدراسیون جهانی اعتقادات ما را تغییر نداد ,

شاید بدون حجاب بتوان قوی تر در رقابت ها ظاهر شد اما درخشش ورزشکاران ایرانی با حجاب در رقابت ها موجب شده است تا فدراسیون جهانی با شرایط ایران کنار بیاید و ما نیز به این مسئله افتخار می کنیم.

,

بعضا به ورزشکاران ما به واسطه دست ندادن با داوران مرد سخت گیری می شد در حالیکه قانون کشور اسلامی ما برای ما یک ارزش بود، در ادامه فدراسیون جهانی با این مسئله نیز کنار آمد و ایران با حفظ ارزشهای خود در جهان شناخته شد.

,
 
,
وقتی سفیران حجاب البرز نگاه‌ جهان را به ایران تغییر دادند/ از فتح اولین مدال بین المللی تاریخ پینگ پنگ کشور تا علیزاده ای که کیمیاگری کرد
, وقتی سفیران حجاب البرز نگاه‌ جهان را به ایران تغییر دادند/ از فتح اولین مدال بین المللی تاریخ پینگ پنگ کشور تا علیزاده ای که کیمیاگری کرد,
 
,
در اخرین افتخاری که نصیب خطه قهرمان پرور البرز شد، مهلا مومن زاده تکواندو کار نوجوان کشورمان در اولین رقابت هایی که در مسابقات جهانی در رده سنی بزرگسالان شرکت کرده بود، علی رغم داشتن حجاب مدال نقره این تورنومنت را از آن خود کرد. 
,
 
,
مومن زاده پس از کیمیا علیزاده دومین بانوی تکواندو کار فینالیست بانوان کشورمان است و با توجه به سن پایینی که دارد، بدون شک از امیدهای بزرگ تکواندوی ایران در آینده خواهد بود.
,
 
,

این 6 ستاره درخشان، با همت بلند خود نشان دادند نه تنها حجاب و یا چادر آنها دست و گردن آنها را به درد نمی آورد! بلکه به برکت همین عفت توانسته اند ظرفیت البرز و مبانی اسلامی را به رخ جهان بکشند. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه