اخبار داغ

نجات یافتگان از باتلاق تفکر غرب؛

وقتی حجاب به زندگی معنایی دوباره می دهد

وقتی حجاب به زندگی معنایی دوباره می دهد
انسان‌های آزادی‌خواه هر جای عالم که باشند از حقایق دورنمی مانند. حتی اگر مدتی را در باتلاق فکری غرب گذرانده باشند اما دل‌های آماده‌شان با کوچک‌ترین تلنگری راه حقیقت را می‌یابد و خود را از آن باتلاق عظیم بیرون می‌کشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ مسئله حجاب با توجه به تمامی تاثیرات اجتماعی ای که از خود به جای می گذارد مسئله ای فردی نیست و رعایت و یا عدم رعایت آن در ابعاد مختلف اجتماعی نقش ایفا می کند. این مهم مرتبط با جامعه ایران اسلامی نیست و مسئله ایست که بسیاری از کشور های دنیا به شکلی مثبت و یا منفی با آن رو به رو هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

جامعه غربی پس از حرکت به سمت صنعتی شدن برای کسب سود بیشتر نیاز به نیروی کار ارزان و با وقت طولانی داشت و به همین دلیل به این نتیجه رسید که زن در این عرصه بهترین نیروی کار است. پس برای به کار گیری زنان به چند پیش زمینه نیاز داشت. یکی از بین بردن مفهوم خانواده به عنوان یک نهاد وقت گیر و از طرفی ایجاد فضایی آزاد برای رفع نیاز های جنسی، عاطفی و روانیِ افراد مشغول به کار، در جامعه. این سیاست غربی ها با محوریت آزادی های بی چون و چرا ادامه یافت و تقریبا می توان گفت یا از مدیریت خود آنها نیز خارج گشت و یا اینکه به حرکت هر چه بیشتر جامعه به سمت آن نیاز داشتند چرا که سود اقتصادی خود را در این مسئله می یافتند.

,

آرام آرام استفاده ابزاری از نیاز های جنسی افراد خود تبدیل به یک بازار اقتصادی پر سود شد و رسانه ها، شرکت های سینمایی، شرکت های تبلیغاتی یکی از بهترین راه های جذب مخاطب و مشتری را همین راه برشمردند و به افزایش این چنین اتفاقاتی در جامعه غربی دامن زدند. متاسفانه گسترش بیش از پیش فعالیت های این دست رسانه ها و فراگیر شدنشان در سطح جهان با گسترش وب و فضاهای مجازی، جوامع سنتی و مذهبی نیز تحت تاثیر این تفکر قرار گرفتند.

,

با توجه به اینکه اروپا به سطحی از توسعه یافتگی رسیده بود. برخی افراد در جوامع سنتی توسعه یافتگی و آزادی های بی حد و حصر را در کنار یکدیگر چیدند و هر یک را علت و یا معلول دیگری قرار دادند. به همین دلیل در ادامه جوامع سنتی و مذهبی با افزایش سوق به سمت زندگی های مدرن، گام برداشته از سوی اروپاییان را خودشان از نو برداشتند.

,

یکی از بزرگترین آسیب هایی که جامعه غربی از این دست آزادی ها خورد از بین رفتن اصالت نهادی مانند خانواده بود و بسیار می توانست در استحکام بخشی به جامعه کمک کند اما با از بین رفتن این مهم آینده اجتماعی و فرهنگی این جوامع به خطر افتاده سات و از یک سو سعی دارند که مسیر رفته را برگردند و از سوی دیگر سعی دارند جوامع دیگر را نیز در باتلاقی که خود فرو رفته فرو برند.

,

البته این دست سیاست گذاری های غربی ها در راستای ارزش دهی به نهاد خانواده به این معنا نیست که آن ها از سیاست های کثیف فرهنگی خود دست برداشته اند چرا که باید گفت اگر بخواهند چنین کاری را انجام دهند بسیاری از ظرفیت های اقتصادی خود را از دست می دهند و برایشان به هیچ عنوان مطلوب نیست. از طرفی این دست حربه ها برای ایجاد حس ضد اسلام و تخریب اسلام به عنوان دینی که محدودیت ایجاد می کند لازم است تا بتوانند از ورود و گسترش اسلام جلوگیری به عمل آورند.

,

نکته حائز اهمیت این جاست که انسان های آزادی خواه هر جای عالم که باشند از حقایق دورنمی مانند. حتی اگر مدتی را در باتلاق فکری غرب گذرانده باشند اما دل های آماده شان با کوچک ترین تلنگری راه حقیقت را می یابد و خود را از آن باتلاق عظیم بیرون می کشد.

,

این افراد هر چند که در اوج شهرت و معروفیت باشند اما در صورت یافت حقیقت آنها را کنار می گذارند و حتی سعی می کنند به واسطه مشهور بودنشان الگوی جوانان عصر خود شوند.

,

در زیر به تعدادی از این الگو ها و نجات یافتگان از تفکر باتلاقی غرب اشاره می کنیم:

,

 ای کاش از روز اول حجاب را انتخاب کرده بودم

,  ای کاش از روز اول حجاب را انتخاب کرده بودم,  ای کاش از روز اول حجاب را انتخاب کرده بودم,

, ,

حنان ترک بازیگر مشهور مصری یکی از کسانی است که پس از چندین سال بازی در فیلم ها به صورت غیر محجبه تصمیم خود را به رعایت حجاب می گیرد و جالب این است از اینکه حجاب را دیر هنگام پذیرفته ابراز پشیمانی می کند.

,

او از تفکر ۷ ساله اش در راستای انتخاب حجاب صحبت می کند و می گوید: این دوران، دوران زینباری بود و ای کاش از روز اول حجاب را انتخاب کرده بودم.

,

جالب اینجاست که این بازیگر در پاسخ به اینکه می خواهی با حجابت به کجا برسی می گوید: مدتی ستاره اهل زمین بودم و از خدا می خواهم تا مرا به ستاره آسمان ها تبدیل کند.   

, .,

با حجاب احساس خوشبختی می کنم

, با حجاب احساس خوشبختی می کنم, با حجاب احساس خوشبختی می کنم,

 

,

ماشا الیلیکینا خواننده ای روسی بود. او و تیمش از شهرت خاصی در این کشور و حتی در دیگر کشورها برخوردار بودند. او بعد از یک اتفاق عجیب به اسلام گرایش پیدا و حجاب اسلامی را انتخاب می کند.  

,

دوست الیکینا به کما رفته بود و او برای سلامتی دوستش به دعا می نشیند و روز بعد از آن دوستش از کما خارج می شود و بعد از این خروج دوستش به او می گوید که در آن حالت دیده است که ماشا به او کمک کرده است. طبق گفته ماشا الیلیکینا این اولین باری بوده است که به خدا روی آورده است و همین مسئله منجر به تغییر او و گرایشش به اسلام شده است. او در مورد حجاب اسلامی ای که برگزیده می گوید: از بی حجابی قبل از مسلمان شدنم متنفرم و حالا احساس خوشبختی می کنم. دوست ندارم به عکس های بی حجاب گذشتم نگاه کنم اما با مواجه شدن مردم با آن عکس ها مشکلی ندارم چرا که آن ها باید بدانند که یک فرد می تواند دوباره متولد شود و دوباره زندگی پاکی را شروع کند.

,

این زن محجبه روسی می گوید: مفهوم آزادی برای من کاملا چیز دیگری است. آزادی برای من انتخاب و تلاش در جهت محدود کردن خود در چیزهای کم و ناچیز به منظور دست یافتن به چیزهای عالی و برتر است.

,

اسلام به من احساس مادر شدن داد

, اسلام به من احساس مادر شدن داد, اسلام به من احساس مادر شدن داد,

, ,

آلیسا حسینووا آوازه خوان و رپر معروف روسی است که پس از ایلیکینا او نیز از شهرت در عرصه موسیقی چشم پو شی کرد و به اسلام گروید و حجاب اسلامی را انتخاب کرد. او نه تنها در روسیه بلکه در بسیاری از کشور های جهان مشهور شده بود و از او برای شرکت در فستیوال های مختلف دعوت می شد.

,

او می‏گوید: «متولد شدن دخترم در جهان‏بینی من تأثیر بسزایی گذاشت. در گذشته، من می‏خواستم هر دو نقش مادری و خوانندگی را با هم ایفا کنم، اما پس از چندی دریافتم که چنین کاری به دلیل گرفتاری‏های زیاد کار خوانندگی امکان‏پذیر نیست.»

, .,

آلیسا حسینووا می‏گوید: « من دیگر نمی‏خواهم در مقابل جمعیت قرار بگیرم. من از موسیقی مأیوس شده‏ام و دیگر نمی‏خواهم برای جلب رضایت افراد معتاد به موسیقی، آواز بخوانم. و همچنین نمی‏خواهم تلاش کنم که آنها خوششان بیاید.

, .,

آنها مرا به بسیاری از جشنواره‏ها و کنسرت‏ها دعوت نمودند؛ مثلا به فستیوال‏هایی در سوئیس، استونی و... ، اما من دعوت آنها را رد کردم.»

, .,

وی می افزاید: اسلام احساس زن بودن و مادر بودن را به من داد و به دخترم نیز یاد می دهم که آفریدگار خویش را فراموش نکند.

,

پرنسس رپ

, پرنسس رپ, پرنسس رپ,

, ,

میلانی جورجیادیز معروف به دیامز رپر معروف فرانسوی بود. او در حوزه کاری خود معروف به «پرنسس رپ» شده بود و با توجه به استعداد خود در این حوزه رشد بالایی داشت. اما بعد از مدتی احساس کرد که این دست آرزوهای دنیایی پاسخ خواسته های درونی او را نمی دهد و همین مسئله منجر به ایجاد مشکلات عاطفی و روحی برای او شد. او به دکتر های مختلفی مراجعه کرد اما به گفته خودش درمان خود را در دین و گرایش به خدا یافت.

,

دیامز از سال ۲۰۱۲ فعالیت های هنری را کنار می گذارد و بعد ها در مصاحبه با یک نشریه می گوید: من دیگر موسیقی گوش نمی‌کنم. دوست ندارم که این جنبش موسیقیایی غرور، خشونت و مصرف‌گرایی را به من تحمیل کند؛ چراکه فکر می‌کنم رپ می‌تواند واقعیت‌های دردناکی را ایجاد کند و به اعتقاد من پذیرفتن آن ساده‌لوحانه است. من حالا متحول شده‌ام و تغییر کرده‌ام. علاوه بر این مادر هستم که دیگری هیچ ارتباطی با این محیط ندارم.

, .,

نمی‌خواهم به گذشته فکر کنم. گاهی اوقات فکر کردن به گذشته برایم نگران‌کننده است. من وقتی با دیگران ملاقات می‌کنم در نظرشان خیلی مهربان هستم و دوستم دارند. فکر می‌کنم گاهی اوقات محکوم کردن مسلمانان نگران‌کننده است؛

, .,

هر خواهر مسلمان با حجابی را میبینم به او لبخند می زنم

, هر خواهر مسلمان با حجابی را میبینم به او لبخند می زنم, هر خواهر مسلمان با حجابی را میبینم به او لبخند می زنم,

, ,

ایوان ریدلی خبرنگار انگلیسی است که وی نیز پس از مطالعه قرآن به اسلام روی می آورد و حجاب را بر می گزیند.

,

او می گوید: هر زمان یک خواهر مسلمان را با حجاب اسلامی می بینم، صرف نظر از اینکه او را بشناسم یا نه، به او لبخند می زنم و می گویم، السلام علیکم، یعنی سلام و صلح بر شما، شما هم اگر پس از این زنی را دیدید که حجاب پوشیده است به او سلام بگویید.

,

همچنین می گوید: بزرگترین دروغی که درباره زنان مسلمان گفته شده، این است که زن در اسلام هیچ گونه حقوق و ارزشی ندارد و همه چیز بر او اجبار شده است. اما بعد از مسلمان شدنم، این دروغ بزرگ بر من بر ملا شد و متوجه شدم زن مسلمان می تواند پایه های یک جامعه باشد و به خواسته های واقعی و حقیقی خود برسد.

,

تمام مطالعات کتب مقدس به اسلام ختم می‌شود

, تمام مطالعات کتب مقدس به اسلام ختم می‌شود, تمام مطالعات کتب مقدس به اسلام ختم می‌شود,

, ,

شینید اوکانر خواننده معروف ایرلندی است. او در صفحه توییتر خودش از اسلام آوردنش پرده برداشت و به آن افتخار کرد و در همان توییت تصویر محجبه ای از خود منتشر کرد.

,

شینید اوکانر با بازخوانی ترانه «هیچ چیز مثل تو نیست» پرینس در سال ۱۹۹۰ به شهرت جهانی رسید.

, .,

او در حساب کاربری اش می نویسد: « این یک اعلان است که بدان مفتخرم بگویم مسلمان شده‌ام. این نتیجه طبیعی سفری الهیاتی و عقلانی است. تمام مطالعات کتب مقدس به اسلام ختم می‌شود که تمام کتب مقدس دیگر را زائد می‌سازد. نام تازه‌ای انتخاب خواهم کرد. اسم من شهدا خواهد بود.»

,

عدم امضای قانون منع حجاب

, عدم امضای قانون منع حجاب, عدم امضای قانون منع حجاب,

, , , ,

روبرتو مارونی، وزیر کشور ایتالیا، از امضای قانون ممنوعیت پوشش زنان بر اساس شریعت اسلام (حجاب) خودداری کرد. و دلیل خود را این گونه مطرح می کند. وقتی تمثال‌ حضرت مریم باحجاب است،چگونه قانون منع حجاب را امضا کنم؟

,

زندگی ام با حجاب دوباره شروع شد

, زندگی ام با حجاب دوباره شروع شد, زندگی ام با حجاب دوباره شروع شد,

, , , ,

نیلوفا محد نور بازیگر و مدل مالزیایی است که به حجاب اسلامی روی آورده است.

,

او می گوید: زندگی من با حجاب دوباره آغاز شده است. بدون حجاب و در گذشته به احساس پوچی رسیدم. او از حمایت اطرافیانش هیجان زده شده است و ابراز امیدواری می کند که بتواند برای نسل جوان الگوی خوب و برای آنها الهام بخش باشد.

,

هر وقت خانه را ترک می کنم حجاب می گذارم

, هر وقت خانه را ترک می کنم حجاب می گذارم, هر وقت خانه را ترک می کنم حجاب می گذارم,

, , , ,

لورن بورث به عنوان یکی از فعالان حقوق بشر و معترضان به تهاجم به عراق شناخته شده است. او خواهر همسر تونی بلر نخست وزیر سابق انگلستان است. او تابعیت فلسطینی گرفت تا بتواند به غزه نیز سفر کند.

,

لورن بورث پس از سفر های خود به فلسطین تحت تاثیر اسلام قرار گرفت و طبق گفته خودش روزی که در حرم حضرت معصومه(س) حضور داشت تصمیم گرفت که مسلمان شود. او می گوید: «در یک بعد از ظهر ۳ شنبه در حالی که در حرم حضرت معصومه نشسته بودم احساس کردم که به من آرام بخش معنوی تزریق کرده اند که مرا سرشار از شادی و شور کرد» «هر وقت خانه را ترک می کنم حجاب می گذارم. ۵ بار در روز نماز می خوانم و هر وقت که بتوانم به مسجد می روم.»

, ,

افرادی چون سهیر رمزی و سهیر البابلی و... مجموعه ای از هنرمندانی بودند که دچار تحول شدند و این تغییر در درون خود را پذیرفتند.

,

  انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه