اخبار داغ

بچه بدی که دیگر به حرف والدینش گوش نمی‌دهد!

بچه بدی که دیگر به حرف والدینش گوش نمی‌دهد!
افزایش قیمت در بازار ارز که بخش عمده آن زایده جنگ روانی دشمن بود، این روزها مانند بچه ای بد شده که حرف گوش نمی دهد و با نقشه‌ها و برنامه‌های والدین خود در بازار کنش همخوانی نمی‌گیرد و آن ها از تبلیغات و عملیات روانی خود در بازار ایران نتیجه دلخواه نمی گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز٬ بدون شک دیگر عموم مردم اقتصاد ایران را بر پایه دلار بیان می‌کنند  و البته شاید درست‌تر از آن شاکله اقتصاد ایران بر پایه دلار و آن‌هم دلار و ارزی که از نفت تأمین می‌شود را بین نظرات مردمی و کارشناسان اقتصادی می‌توان همخوان دانست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

البته این موضوع برای کسی پوشیده نیست که این دست رو شده اقتصاد ما تیر دشمن را به همین قلب نمایان روانه ساخت؛ در مدت‌زمان کمی با تبلیغات و استفاده از جنگ روانی در بازار از یک‌ طرف و البته کارساز نبودن پیش‌بینی‌ها و راهکارهای مسئولان از طرف دیگر بازار ارز را آشفته کرد و قیمت دلار به عنوان بازیگر اول در ارز روز به روز افزایش پیدا کرد.

,

این هرج‌ومرج اقتصادی با افزایش تقاضا و جوابگو نبودن راه‌حل‌ها تأثیرات خود را بر روی تمامی بازارها روانه ساخت و در مدت زمان کم افزایش در قیمت‌ها قابل توجه شد.

,

بعد از روزهای آتشین بازار دلار و قیمتی که حتی خود را به نزدیکی 20 هزار تومان رسانده بود دست دشمن رو شد و بازار که نشات گرفته از عوامل روانی بود فروکش کرد و قیمت‌ها به نزدیکی 13 هزار تومان رسید.

,

اما دشمنان که از راهکار ایجاد جو و کارهای روانی برای ماه‌هایی، دندانشان شیرین شده بود همچنان به این راهکار دل‌بسته‌اند و صحبت‌هایی که از روزهای داغ، جنگ و تحریم‌های بیشتر مطرح می‌شود در ادامه این نقشه است.

,

اما آنچه در بازار رخ می‌دهد بی‌محلی به تمام این اقدامات و نقشه‌های روانی است و می‌توان گفت که بازار خصوصاً در قیمت دلار به تهدیدها و عوامل روانی دشمن‌ روی خوش نشان نمی دهد؛ وقتی ایران پهباد آمریکایی را ساقط می‌کند و آمریکایی‌ها سراسیمه تهدید می‌کنند در بازار ارز بازهم روند کاهشی می‌بینیم و در ادامه هم این روند و آرامش با صحبت‌ها و تهدیدهای کشورهای غربی هم‌تغییری به خود نمی‌بیند.

,

به نظر می‌رسد افزایش قیمت در بازار ارز که بخش عمده آن زایده جنگ روانی دشمن بود روزها مانند بچه ای بد شده که حرف گوش نمی دهد و با  نقشه‌ها و برنامه‌ها آن‌ها در بازار کنش همخوانی نمی‌گیرد و آن ها از تبلیغات و عملیات روانی خود در بازار ایران نتیجه دلخواه نمی گیرند.

,

این تغییر در روند تاثیز پذیری دلار از اتفاقات روز، معلول دو علت مهم است که یکی از آن ها، برگشت افراد متخصص به معاونت ارزی بانک مرکزی و خلع ید آقازاده هایی است که با رانت عمو و دایی خود به یک باره در این مسندها نشستند و دیگری تغییر رویه ایران در برابر غرب و به ویژه آمریکا و به رخ کشیدن دست برتری به نام قدرت بازدارندگی است که هر گونه نقشه حمله ای چه در سطح محدود و چه در سطح گسترده علیه ایران را غیرممکن ساخته است.

,

جمشید حسینی جزه

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه