اخبار داغ

مردان چه وظایفی در برابر خانواده خود دارند؟

مردان چه وظایفی در برابر خانواده خود دارند؟
مرد ستون خیمه‌گاه خانواده است و ریشه تعداد زیادی از آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی به مرد خانواده برمی‌گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ الهام ایمانیان در گفت‌وگو با صاحب نیوز اظهار کرد: عفاف و حجاب یک بحث مربوط به هم است و همه انسان‌ها عفت و حجاب باطنی و ظاهری دارند؛ شاید حجاب محدود به پوشش شود اما عفت در بحث کلام، گفتار، نوشتن و ... وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رئیس دانشکده فنی حرفه‌ای دخترانه نجف آباد گفت: اگر فردی از بچگی و تربیت‌های اجتماعی، خانوادگی خود تعالیم عفاف و حجاب را دیده باشد علی‌رغم بمباران فعلی، می‌تواند این تأکید دین را در خود متجلی کند.

,

وی افزود: بر اساس آیات قرآن، اول به مردم دستور داده می‌شود چشمان خود را بپوشانند و بعد به زنان تأکید می‌شود که اندام خود را بپوشانید؛ عفاف و حجاب شامل زن و مرد است.

,

ایمانیان با بیان اینکه زمانی که یک مرد عفت داشته باشد و تجلی آن در کلام، گفتار، نگاه و رفتار پیدا می‌شود، تصریح کرد: مرد ستون خیمه‌گاه خانواده است و ریشه تعداد زیادی از آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی به مرد خانواده برمی‌گردد؛ مرد باید بتواند همسر و فرزندان خود غنی کرده و به نیازهای اساسی مانند محبت، احترام و عزت‌نفس پاسخ دهد.

,

وی اضافه کرد: جلب‌توجه نامحرم با بدحجابی و بی‌حجابی و عدم رعایت عفت به دلیل غنی نشدن در خانواده‌ها است؛ چقدر خوب است که یک مرد به‌عنوان، همسر، برادر و فرزند این نیازها را بدان و در خانواده خود تأمین کند.

,

این استاد دانشگاه با توضیح اینکه فرد بدحجاب را نمی‌توان گفت که بی‌دین است باید مشکلات این ریشه‌یابی شود، بیان کرد: جوان هیجان دارد که به دلیل قانع نشدن و عدم تأمین نیازها در خانواده به این کار روی آورده است؛ در جامعه ما برخی از عناوین اصلی زندگی مانند نیازهای اجتماعی و خانوادگی انسان در جای خود نیست و به همین دلیل عدم رعایت این‌ها باعث مشکلات می‌شود

,

وی ادامه داد: طبق آیات قرآن بهای جان ما خداست که نباید جز بهای خود به کسی دیگری بدهیم، به دلیل‌های واهی مانند مشکلات جزئی خانوادگی، شخصی و یا دوستانه‌ای، بهای زندگی خود به پست‌ترین چیز از دست می‌دهم.

,

ایمانیان با تأکید بر اینکه الگوها برای عفاف و حجاب وجود دارند اما ما مسئول توانایی معرفی نداریم، خاطرنشان کرد: باید من مسئول توانایی معرفی الگوهای واقعی و اصلی را به دانشجوها را داشته باشم؛ متأسفانه الگوهای غلط به جوانان داده‌شده و زمانی که الگوی اصلی را پیشنهاد کنیم قبول نمی‌کنند.

,

وی اظهار کرد: این‌ها به دلیل عدم توانایی و مهارت معرفی الگوها توسط ما مسئولان است، الگوها را فقط برای عزاداری انتخاب کردیم اما نگفتیم حضرت فاطمه زهرا (س) از همسر و حریم خانواده خود چگونه دفاع کرد و سبک زندگی ایشان چگونه بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه