اخبار داغ

افزایش 10 برابری بیمه نفتکش در خلیج فارس

افزایش 10 برابری بیمه نفتکش در خلیج فارس
مدیرعامل یک شرکت نفتی اعلام کرد: طی دو ماه گذشته و همزمان با نخستین حمله به نفتکش‌ها در ساحل بندر فجیره امارات، قیمت بیمه نفتکش‌هایی که از تنگه هرمز عبور می‌کنند، به شدت افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرعامل یک شرکت نفتی طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: از زمان حمله به نفتکش‌ها در نزدیکی تنگه هرمز، هزینه بیمه نفتکش‌هایی که از این تنگه عبور می‌کنند، ۱۰ برابر شده است. این مسئله می‌تواند به بالا رفتن قیمت نفت در بازار جهانی منجر شود که دلیل این افزایش عوامل بنیادی نیست، بلکه قیمت بیمه نفتکش‌ها خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
نخستین حلقه زنجیر تشکیل تحریم‌ها در آب‌های نزدیک تنگه هرمز حمله به ۴ نفتکش در ساحل بندر فجریه امارات باز می‌گردد که در ماه می اتفاق افتاد. دو هفته پس از آن دو نفتکش دیگر نیز در آب‌های دریای عمان و نزدیک تنگه هرمز مورد حمله قرار گرفتند و حلقه پایانی این زنجیر نیز ساقط شدن پهپاد جاسوسی متجاوز آمریکایی توسط ایران در نزدیکی تنگه هرمز است.
,
 
,
به طور کلی پس از این حوادث شاهد بالا رفتن قیمت نفت در بازار جهانی بودیم. تنگه هرمز مهمترین و بزرگ‌ترین آبراه و گذرگاه نفتی در جهان است و روزانه ۳۰ درصد از نفت مورد نیاز جهان از این تنگه عبور می‌کند.
,
 
,
پائولو دآمیکو دبیر انجمن بین‌المللی دارندگان نفتکش می‌گوید:‌ ما شاهد آن هستیم که افراد با تمام ملیت‌ها و کشتی‌ها با پرچم همه کشورها از این آبراه عبور می‌کنند.
,
 
,
وی تأکید کرد:‌اگر آب‌های این منطقه ناامن شود، چرخه تأمین کل کشورهای غربی به خطر می‌افتد.
,
 
,
آنتونی گورمی مدیرعامل شرکت کشتیرانی آردمور می‌گوید، به عنوان یک شرکت کشتیرانی و بخشی از صنعت جهانی کشتیرانی ما وجود خطر برای کارمندان و کشتی‌های خود را بسیار جدی می‌گیریم. در شرایط کنونی اوضاع تقریباً‌ عادی است، اما بیمه کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز طی دو ماه گذشته و به دلیل حملات انجام شده به نفتکش‌ها ده برابر شده است.
,
 
,
تأثیر حوادث رخ داده در آب‌های نزدیک تنگه هرمز بر قیمت نفت حتی از تأثیر تصمیم اوپک برای تمدید کاهش عرضه تا سال ۲۰۲۰ نیز بیشتر بوده است. پس از این حوادث شرکت‌های بیمه هزینه بیمه نفتکش‌ها را بالا برده و تا کنون کاهش قابل توجهی نداده‌اند.
,
 
,
تأثیر اتفاقاتی که در خلیج‌فارس و دریای عمان افتاده است تا زمانی که تنش بین ایران با آمریکا و عربستان ادامه دارد فروکش نخواهد کرد.
,
 
,
افزایش هزینه بیمه کشتی‌ها یکی از عواقب ناامنی در مهمترین آبراه جهان است اما می‌تواند یکی از مهمترین آنها باشد.یکی دیگر از پیامدهای افزایش قیمت ناشی از حمله به نفتکش‌ها در نزدیکی تنگه هرمز به گفته هلما کراپت، مدیر بخش کالاهای اساسی مؤسسه RBC،‌ این بود که اهمیت تنگه هرمز بر بازار جهانی بیشتر نمایان شد.
,
 
,
وی معتقد است: در حالی قیمت‌ها پس از حمله به نفتکش‌ها افزایش یافت که بسیاری بر این باور بودند که آمریکا می‌تواند هرگونه کاهش عرضه نفت از سوی هر کشور دیگری را جبران کند.
,
 
,
کراپت گفت: هیچ راهی وجود ندارد که بازار بتواند با تکیه بر نفت شیل آمریکا چشم خود را روی تنگه هرمز ببندد.
,
 
,
ارزیابی‌های انجام شده نشان می‌دهد، روزانه حدود ۲۰ میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز به سمت بازارهای جهانی روانه می‌شود و تلاش کشورهایی نظیر عربستان و امارات برای ساخت خط لوله در راستای دور زدن تنگه هرمز تقریبا بی‌نتیجه بوده است، چرا که علیرغم اینکه عربستان خط لوله شرق به غرب خود را تا دریای سرخ کشیده است و امارات نیز از ابوظبی به فجیره خط لوله ساخته، اما این خطوط لوله نمی‌توانند جای خالی تنگه هرمز را برای دو کشور پر کنند.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه