اخبار داغ

کارشناس مسائل بین المللی در گفتگو با قم فردا:

جریان مقاومت تنها دلیل عقب نشینی امارات از یمن است

جریان مقاومت تنها دلیل عقب نشینی امارات از یمن است
کارشناس مسائل بین المللی با اشاره به اینکه جریان مقاومت در یمن توطئه های عربستان را باطل کرد، گفت: ایستادگی و مقاومت تنها دلیل عقب نشینی امارات است و عربستان هم مدت هاست به فکر فرار از این معرکه می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد ملک زاده کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به تحولات منطقه و خروج ظاهر امارات از جنگ با یمن، اظهار داشت: امارات به ظاهر ادعا دارد که برای برقراری صلح و آرامش در منطقه این اقدام را انجام می دهیم.

وی ادامه داد: واقعیت این است که هیچ دلیل جز مقاومت و ایستادگی نیروی مقاومت در یمن باعث نشد که گروه متجاوز اعم از عربستان و امارات و همچنین حامیان آن‌ها که اسرائیل و آمریکا می باشد به فکر تجدید نظر در عملکرد تجاوزگرانه خود بیفتند.

این کارشناس مسائل بین المللی افزود: بعد از اینکه نیروهای مقاومت یمن وسایل و تجهیزات خود اعم از موشک ها و پهپاد ها را تقویت کرد؛ این مسئله برای عربستان و امارات قابل تصور نبود چرا که تصور آن‌ها در چند سال قبل با حمله به یمن  این بود که می توانند ظرف یک هفته آن دولت غیر قانونی یمن را بر سرکار آوردند، تصور می کردند دولتی که مورد حمایت عربستان و آمریکا بود را مجدداً سر کار می آورند و آن حاکمیت استبدادی را در یمن برقرار می کنند .

وی عنوان داشت:  اما آن چیزی که باعث شد این توطئه خائنانه تحقق پیدا نکند مقاومت مردم یمن و جریان مقاومت بود که در برابر این تجاوز ایستادگی کرد و تصور آن‌ها را باطل نمود.

ملک زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم مشاهده می کنیم که یمنی ها با پهپاد ها و موشک های خود تجهیزات نفتی و فرودگاه های عربستان را مورد حمله قرار داده اند و حتی تهدید کرده اند که فرودگاه های امارات را هم مورد حمله قرار خواهند داد که همین مسئله باعث  تجدید نظر و عقب نشینی امارات شده است.

وی افزود: امروز عربستان هم مدت هاست به فکر فرار از این معرکه و باتلاقی است که در آن گرفتار شده است .

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم تاکید کرد: بنابراین تنها عامل، جریان مقاومت است همان چیزی که در منطقه باعث شده است تا در مقابل جریان متجاوز ایستادگی کند و توطئه های آن‌ها را ناکام بگذارد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم ,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه