اخبار داغ

فشارخون 65 درصد جامعه هدف در شهرستان کنگان پایش شد

فشارخون 65 درصد جامعه هدف در شهرستان کنگان پایش شد
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت: درصد پوشش غربالگری فشارخون در شهرستان کنگان پس از تکرار گیری سامانه سلامت تغییر خواهد کرد که نتایج نهایی آن اعلام خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خلیل جوکار در گفتگو با خبرنگار سپاس اظهار کرد: با توجه به اتمام طرح بسیج ملی کنترل فشارخون خوشبختانه 21هزار و 383 نفر از جمعیت بالای 30 سال توسط 75 کاربر در سامانه سیب ثبت‌شده‌ و بیش از 9 هزار نفر در ایستگاه‌های سیار شهری، بیمارستان‌ها و کلینیک‌های درمانی توسط  113 کاربر ثبت سامانه سلامت شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

وی بیان داشت: طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا با هدف اطلاع‌رسانی، ارشاد و آگاهی عموم، غربالگری و شناسایی بیماران دارای فشارخون از تاریخ 27 اردیبهشت در شهرستان کنگان هم‌زمان با سایر شهرستان‌ها جهت کلیه افراد بالای 30سال آغاز و در تاریخ 15تیرماه به اتمام رسید.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان تصریح  کرد: با توجه به اینکه بیماری‌های غیر واگیر اولین علت مرگ‌ومیر افراد در جامعه است انتظار می‌رود مردم با افزایش آگاهی خود نسبت به بیماری‌های غیر واگیر خصوصا فشارخون، اصلاح شیوه زندگی (پرهیز از کم‌تحرکی، چاقی، مصرف نمک، دخانیات ) و کاهش استرس از بروز این بیماری‌ها خصوصا سکته‌های قلبی و مغزی  پیشگیری کنند.

,

جوکار خاطرنشان کرد: درصد پوشش غربالگری فشارخون در شهرستان کنگان پس از تکرار گیری سامانه سلامت تغییر خواهد کرد که نتایج نهایی آن اعلام خواهد شد.

,

وی همچنین گفت: این بسیج همگانی با همکاری و مشارکت درون و برون بخشی تمامی مراکز خدمات جامع سلامت، ارگان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی شهرستان اجرا و جمعیت هدف در روستاها و شهرهای تحت پوشش مورد غربالگری قرار گرفتند.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان در پایان گفت: بیش از 64 درصد از گروه هدف شهرستان در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا غربالگری و در سامانه سیب ثبت‌شده‌اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه