اخبار داغ

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری:

فرهنگ رضوی استقامت دربرابر راه طاغوت است

فرهنگ رضوی استقامت دربرابر راه طاغوت است
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما در فرهنگ رضوی که استقامت در مقابل طاغوت بوده در منطقه حرف اول را میزنیم افزود: نباید بخاطر یک سلسله مشکلات نقاط قوت را فراموش کنیم امنیت بی نظیر ما در منطقه و صلابت مقام معظم رهبری همگی نقاط قوت ما است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع) در خصوص داشتن بصیرت در مود این بزرگوار گفت: به لطف الهی قدم های بسیار خوبی در بصیرت افزایی انجام شده است و در بین بزرگان دین، ائمه و حتی درمورد خود ذات خداوند اولین مساله ای که باید حائز اهمیت باشد مساله بصیرت و معرفت  است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی ادامه داد: چون انسان تا آن بصیرت و شناخت لازم  را نداشته باشد اگر قدم هایی هم بردارد قدمهایی احساسی است که البته قدم های احساسی و آذین بندی ها همه اینها جز ظواهر است که لازم است باشد و این در حد اعلا رعایت می شود.

,

مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه  بیشترین چیزی که لازم است در مورد بزرگان دین و حتی خود پروردگار متعال  داشته باشیم بصیرت، شناخت و آگاهی عمیق  است افزود: به لطف خدا در این باره هم مطالب موثری در کتاب های مفید نوشته شده و هم در سخنرانی ها و در کنگره های متعدد و در جشنواره هایی که نسبت به امام رضا در سراسر کشور اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی برگزار شده بصیرت افزایی خوبی ایجاد شده است.

,

وی تصریح کرد: یکی از راه های بصیرت افزایی این است که ما کلمات این بزرگواران را مورد توجه قراردهیم و ببینیم چه فرمودند و از کلماتشان به شخصیتشان پی ببریم چرا که تا شخص سخن نگفته باشد علم و هنرش نهفته باشد.

,

آیت الله موسوی اصفهانی تاکید کرد: لذا یکی از راه های برای شناخت امام رضا (ع) آگاهی بیشتر نسبت به سخنان آن بزرگوار است که در این فرصت کوتاه به سخنی که امام رضا در نیشابور وقتی مردم به استقبال ایشان آمدند و در تواریخ معتبر نوشتند اشاره میکنم که نصیحت ایشان به این مردم لااله الا الله و نه گفتن به غیر خدا و کلمه توحید بود.

,

وی ادامه داد: این استکبار ستیزی که ما الان داریم  همه اینها عمل به  کلمه لااله الا الله است که یعنی غیر خدا را کنار زدن و فقط در مسیر  توحید و اسقلال، آزادی و اسلام قدم برداشتن است.

,

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری  اظهار کرد:  هم اکنون مملکت اسلامی ما داری این توحید واقعی است و به غیر خدای تبارک و تعالی نه گفته است و این قدرت های جهنمی طاغوت ها را ۴۰ سال کنار  زده است.

,

وی افزود: البته به شرطی که از راه ولایت باشد که ولایت در زمان امام معصوم از طرف خود امام نسبت به امام رضا و در زمان غیبت که زمان ما  است  از طریق ولایت فقیه که خود ائمه دستوردادند باید باشد.

,

آیت الله موسوی اصفهانی ادامه داد: بنابراین درسی که میتوانیم در این چند لحظه بگوییم آن است که ما باید در مسیر این انقلاب که مسیر توحید و نه گفتن به غیر خدای تبارک و تعالی و مسیر مبارزه با شرک و نفاق است ثابت قدم باشیم که به لطف خدا بودیم ولی مسئولین هم باید در رفع مشکلات قدم های موثر بردارند.

,

وی با بیان اینکه ما در ترویج فرهنگ رضوی موفق بوده ایم گفت: البته ما در رسیدن به آن قله تکامل که خداوند در قرآن ترسیم و انبیا آن را با و حی الهی آورده اند و ائمه اطهار من جمله امام رضا ع آن را تبیین کرده اند فاصله زیاد داریم.

,

مدیر حوزه علمیه استان همدان  ادامه داد:  اما در عین حال شما ببینید نسبت اسقامت مملکت اسلامی ما شهادت  طلبی جوانان، به داد سیل زدگان رسیدن، لبیک گفتن به ندای رهبر عزیز مثل روز قدس و پیروی از امام راحل در زمان هشت سال دفاع مقدس و در جبهه های جهاد و… اینها قدم های بسیار موثری است و نباید اینها را کم جلوه بدهیم.

,

وی اظهار کرد: درست است در یک مواردی همچون مساله حجاب، اختلاط زن و مرد از  لحاظ مسائل دینی و مسائل اقتصادی  کوتاهی شده که باعث تاسف است اما به لطف خدا پیشرفت های خوبی داشته ایم.

,

آیت الله موسوی اصفهانی عنوان کرد: برخی از مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم ها هست ولی قسمتی هم مسئولین ما کوتاهی کردند که مسئولین ما باید دنباله رو مقام معظم رهبری باشند تا این مشکلات حل شود.

,

وی با بیان اینکه درصد موفقیت ها در سیاست های خارجی  خوب بوده است افزود: ما در فرهنگ رضوی که استقامت در مقابل طاغوت بوده در منطقه حرف اول را میزنیم و نباید بخاطر یک سلسله مشکلات نقاط قوت را فراموش کنیم امنیت  بی نظیر ما در منطقه و صلابت مقام معظم رهبری در برابر نخست وزیر ژاپن همگی نقاط قوت ما است.

,

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری  در پایان تصریح کرد: امیدواریم که در آینده در این فرهنگ رضوی که استقامت در راه توحید و کنار زدن طاغوت است موفق تر باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه