اخبار داغ

استاندار کرمانشاه:

امر به معروف و نهی از منکر باید در ادارات نهادینه شود

امر به معروف و نهی از منکر باید در ادارات نهادینه شود
استاندار کرمانشاه بر نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر در ادارات این استان تاکید کرد و گفت: تحقق این مهم موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، هوشنگ بازوند صبح امروز یکشنبه در گردهمایی اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر و شورای اقامه نماز ادارات که در سالن اجتماعات بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مسئولیت شرعی و قانونی داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی افزود: اگر این هستیم که در نظام و ساختار اداری و بهره وری بالا باشیم لازمه آن این است که امر به معروف و نهی از منکر را اجرا کنیم.

,

استاندار کرمانشاه بیان داشت: امروز اگر در اداره‌ای صحبت از اختلاس و کارهای غیر اخلاقی شود به این دلیل است که به موضوع امر به معروف و نهی از منکر کمتر پرداخته شده است.

,

این مسئول بر نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در ادارات تاکید کرد و گفت: اگر این مهم را در ادرات نهادینه کنیم در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر خواهد بود و همچنین کار نیروی انتظامی و دادگستری کمتر خواهد شد.

,

بازوند تصریح کرد: این وظیفه که بر عهده ماست آنقدر مهم است که بزرگترین رویداد تاریخ اسلام که قیام عاشورا است تاکید بر این موضوع دارد و امام حسین (ع) هدف خود را از این قیام احیای امر به معروف و نهی از منکر می‌داند.

,

وی ادامه داد: کشور ژاپن توسعه خود را بر مبنای آموزه‌های علی بن ابیطالب (ع) قرار می‌دهد و به بهره وری ۷ ساعت و ۴۵ دقیقه در روز می‌رسد اما ما که پیروان آن حضرت هستیم در ادارات اتفاقی عجیبی می‌بینیم.

,

استاندار کرمانشاه گفت: باید بدانیم و آگاه باشیم که خداوند ناظر کارهای ماست و رعایت شئون، نهادینه کردن اخلاق اسلامی بسیار مهم و با ارزش است و باید به آن توجه کنیم.

,

بازوند ابراز داشت: داشتن وجدان کاری، صداقت در رفتار، گفتار و کردار همچنین حفظ بیت المال در ادارات از معروف‌های مهم هستند که باید در امور و کارها قرار بگیرد.

,

وی افزود: صرفه جویی بهترین معروفی است که باید در این شرایط تحریم به آن توجه داشته باشیم.

,

این مسئول گفت: حفظ روحیه انتقادپذیری، ارتقاء فرهنگ اقامه نماز در ادارات، دوری از فخر فروشی و سوء استفاده از موقعیت شغلی از دیگر معروف‌ها هستند که باید در ادارات و ارگان‌ها مورد توجه کارمندان و مدیران باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه