اخبار داغ

گاندو و گندهایی که در برجام زده شد/ تشویق مردم یا جیغ بنفش دولت، کدام لایق آخرین اثر جواد افشاری است؟

گاندو و گندهایی که در برجام زده شد/ تشویق مردم یا جیغ بنفش دولت، کدام لایق آخرین اثر جواد افشاری است؟
سریال گاندو یکی از جذاب‎ترین برنامه‎های پخش شده در سیمای ملی در سال 98 بود که اقبال خوبی از سوی مردم به خود دید هنوز هم با وجود اتمام پخش، حرف و حدیث‎ها حول محور آن زیاد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ اگرچه نزدیک به یک هفته از پخش سریال گاندو در شبکه سه سیمای ملی می گذرد، اما هنوز هم این فیلم در صدر اخبار فرهنگی و هنری و حتی سیاسی کشور قرار دارد و واکنش های متفاوتی را تجربه می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

سریال گاندو، سریالی در ژانر جنایی و اکشن و جدیدترین ساخته جواد افشار است که در مدت پخش خود یکی از پربیننده ترین و پرحاشیه ترین برنامه هی تلویزیون بود.

,

این سریال با شناخت درست از ذائقه بیننده ایرانی به روایتی جذاب از یک موضوع ملی پرداخت و البته با بهره گیری ازجلوه های بصری جذاب توانست مخاطب را در مدت پخش خود پای تلویزیون میخکوب کند.

,

برهمین اساس به میان مردم رفتیم تا نظر آن ها را در رابطه با این سریال بدانیم.

,

زهرا که دانشجوی رشته معماری یکی از دانشگاه ها ی اصفهان است در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در مورد این فیلم می گوید: سال ها بود به دلیل مشغله های کاری و درسی و نبود برنامه های جذاب سراغ تلویزیون نمی رفتم، اما از اواسط این سریال به پیشنهاد خانواده آن را دنبال کردم و اکنون هم به دنبال دانلود قسمت های اولیه آن هستم تا فیلم را کامل ببینم.

,

گستردگی سکانس های این سریال و حضور در لوکیشن های مختلف در کنار رهایی از محافظه کاری های برخی سریال های تلویزیونی در سال های اخیر در کنار حس غرور و ملی گرایی که سریال به مخاطب انتقال می داد، همه و همه دست در دست هم دادند تا اثری ناب و جذاب در تاریخ تلویزیون ایران در ژانری فراموش شده رقم بخورد.

,

رضا که خود را «خوره فیلم» معرفی می کند و به قول خودش تمام فیلم های سینمای هالیوود از سال 2000 تا امروز را دیده است، با همان ادبیات سینمایی اش درباره گاندو این گونه به خبرنگار ما می گوید: فیلم های ایران از هر 100 فیلم شاید یک فیلم ارزش دیدن داشته باشد و حیف وقتی که آدم برای برخی از این فیلم ها می گذارد؛ اما گاندو چیز دیگریست!

,

او ادامه می دهد: من تمام فیلم های جاسوسی و جنایی را دنبال می کنم از مجموعه جیمز باند و ماموریت غیرممکن تا تک فیلم هایی که در این زمینه ساخته شده است، اما این سریال چیز دیگری بود، هم جلوه های زیبایی داشت، هم فیلمنامه اش جذاب بود و از همه مهم تر وقتی می دانی داستان فیلم واقعی است و در کشورت اتفاق افتاده، بیشتر پیگیر فیلم می شوی.

,

اما برخلاف عموم مردم که از این سریال لذت برده و لحظات خوبی در کنار خانواده را به دیدن آن اختصاص داده اند، اکثریت اعضای دولت که این فیلم برپایه اقدامات انجام شده در حول آن ها ساخته شده است، آن را ندیده اند و واکنش های منفی به آن داشته اند.

,

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در رابطه با گاندو در جمع خبرنگاران گفته بود: گاندو را ندیدم اما مردم و مسئولان تماس گرفتند و گلایه کردند که سناریوسازی می‌شود. ما عادت کردیم که در برنامه‌های مختلف صداوسیما برخورد جناحی و حزبی نسبت به دولت وجود داشته باشد. اینکه سریالی ساخته می‌شود مشکلی نیست اما خب وقتی نویسندش می‌گوید ۸۰ درصدش تخیل است، این چه معنی می‌دهد؟ سوال ما این است که چرا حقیقت را به مردم نمی‌گویند. چرا ذهن مردم را به موضوعات مختلف مشغول می‌کنند؟

, گاندو را ندیدم اما مردم و مسئولان تماس گرفتند و گلایه کردند که سناریوسازی می‌شود.,

البته قبل از او، ظریف هم گفته بود تلویزیون نگاه نمی‌کند و امروز هم دوباره در جمع خبرنگاران با کنایه گفت ما اقداماتی انجام می‌دهیم اما پول نداریم کار تبلیغاتی بسازیم.

,

برخلاف آنچه دولت و سخنگوی آن مطرح کردند، مهدی که یکی از جوانان شهر اصفهان است این گونه به صاحب نیوز گفت: تمام زیبایی های این سریال زبان صریح و به دور از سانسور آن بود، اگرچه گویا دولت فشار آورده و در چند سکانس نام مسئولان از سریال حذف شده است که جای تاسف دارد.

,

اما مهم تر از خود فیلمنامه واقعیت پشت سریال است که به ما خطر نفوذی را یادآوری می کند که شاید تا جیسون رضاییان و دری نجف آبادی برسد و در سالروز برجام یادآور این نکته باشد که دولتمردان توصیه کنیم اگر به سراغ سریال های پرپایه واقعیت سیمای ملی نمی روید، حداقل سری به پرونده امثال جیسون بزنید تا بار دیگر همانند برجام دور نخورید.

,

شاید آنچه بیش از همه موجب عزت ایران در سراسر جهان شود، دست ندادن محمدهای سریال گاندو با رضاییان و هاشمیان ها باشد نه دست دادن و قدم زدن با کری ها.

,

عارف نصر

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه