اخبار داغ

مدیر درمان تأمین اجتماعی مطرح کرد

ارتقا هتلینگ بیمارستان‌های تأمین اجتماعی در کرمانشاه/ انعقاد قرارداد جدید با بخش خصوصی

ارتقا هتلینگ بیمارستان‌های تأمین اجتماعی در کرمانشاه/ انعقاد قرارداد جدید با بخش خصوصی
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه از ارتقا هتلینگ بیمارستان‌های تامین اجتماعی در این استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، میثم حجتی پور ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: در سطح استان کرمانشاه ۷۵۰ هزار بیمه شده تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارد که این تعداد ۳۶ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی افزود: اواخر سال قبل به واسطه جهش قیمتها در یک نقطه کوتاه با کمبود دارو و تجهیزات مواجه شدیم اما با پیگیری‌های به عمل آمده به ویژه در بخش بستری مشکل سریعاً مرتفع شد.

,

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه اعتبارات خوبی در سال جاری در حوزه درمان تأمین اجتماعی دیده شده است، گفت: در صورت عدم ایجاد نوسان مشکلی از نظر تأمین دارو و تجهیزات طی سال جاری نخواهیم داشت.

,

این مسئول عنوان کرد: خدمات رسانی به بیمه شدگان تحت پوشش در اولویت قرار دارد و در صورت خالی بودن ظرفیت به ویژه در بخش بستری افراد غیر بیمه شده این سازمان هم با تعرفه‌ای کمتر از بخش خصوصی پذیرش خواهند شد.

,

حجتی پور از ارتقای هتلینگ بیمارستانی و خدمات ارائه شده خبر داد و عنوان کرد: همچنین در صورت خالی بودن ظرفیت بیمارستان‌های شهدا و حضرت معصومه امکان توسعه توریسم درمانی و پذیرش بیماران کشور عراق وجود دارد.

,

وی افزود: پزشکان مراکز تأمین اجتماعی از نظر علمی توانمند هستند و در دانشگاه‌های معتبر تحصیل کرده‌اند از سوی دیگر موفق به پذیرش سهمیه آموزش دانشجویان رشته‌های علوم آزمایشگاهی و پرستاری در دانشگاه آزاد کرمانشاه شده‌ایم.

,

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه از استقبال مردم از مراکز تحت پوشش تأمین اجتماعی خبر داد و بیان کرد: در حوزه ارتوپد، زنان و برخی تخصص‌ها بهترین متخصص‌های استان در مراکز تحت پوشش تأمین اجتماعی به کارگیریشده‌اند.

,

این مسئول بیان داشت: بخش درمان تأمین اجتماعی در دو حوزه مستقیم شامل مراکز ملکی و غیرمستقیم شامل مراکز طرف قرارداد فعالیت می‌کند که در سالهای اخیر با توجه به افزایش بار مالی سازمان، مطالبات برخی مراکز از جمله بخش خصوصی افزایش یافت در نتیجه قرارداد تأمین اجتماعی با بیمارستان‌های خصوصی لغو شد که البته با توجه به پرداخت مطالبات به این حوزه به زودی قرارداد جدید منعقد خواهد شد.

,

حجتی پور با بیان اینکه مطالبات داروخانه‌ها نیز به روز شده گفت: باتوجه به حجم بالای مراجعات مردمی، نوبت گیری در تأمین اجتماعی مشکل است که برای رفع این مشکل درصدد راه اندازی شماره‌ای چهار رقمی واحد برای نوبت دهی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی هستیم.

,

وی با اعلام اینکه همچنان امکان نوبت گیری به صورت اینترنتی، موبایلی، دستگاه‌های دیجیتالی نصب شده در مراکز درمانی وجود دارد بیان کرد: در مرکز استان دو بیمارستان تخصصی و دو مرکز پلی کلینیک داریم و در سطح شهرستانی نیز در بیستون و اسلام آباد غرب و سنقر درمانگاه تأمین اجتماعی دایر است همچنین ظرف روزهای آینده مراکز درمانگاهی در شهرستان‌های پاوه و جوانرود افتتاح می‌شود.

,

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه عنوان کرد: همچنین درصدد توسعه اورژانس بیمارستان شهدا در مساحت۱۶۰۰ متر طی دو سال آینده هستیم و این یکی از ۶ پ روژه کشوری حوزه درمان تأمین اجتماعی است زیرا در حال حاضر یکی از دلایل نارضایتی مردم کوچک بودن فضای اورژانس بیمارستان شهدا است.

,

این مسئول با بیان اینکه یک سوم موالید استان در بیمارستان حضرت معصومه واقع می‌شود گفت: سال قبل این بیمارستان به عنوان بیمارستان سبز کشوری شناخته شد و با قاطعیت می‌توان گفت بیمارستان شهدا و حضرت معصومه از نظر کیفیت اقامت و هتلینگ در سطح بسیار بالایی قرار دارند.

,

حجتی پور از ظرفیت پذیرش بیماران خارجی در حوزه‌های زنان، چشم و ارتوپد در بیمارستان‌های شهدا و حضرت معصومه خبر داد.

,

وی افزود: در آزمون استخدامی سال قبل دو آزمون نگهبانی و پرستاری برگزار کردیم و برای راه اندازی درمانگاه‌های پاوه و جوانرود هم نیروها با برگزاری آزمون استخدامی جذب شده‌اند.

,

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: ۳۱ درصد جمعیت بیمه شده جوانرود تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند اکنون هم درمانگاه این شهرستان در فضای ۸۰۰ متری استیجاری احداث شده و برای افتتاح مرکز ملکی نیز در فضای دو هزار و ۴۰۰ متر دو میلیارد تومان برای تجهیز و تعمیر هزینه شده است.

,

وی افزود: با بیان اینکه برای راه اندازی درمانگاه پاوه هم یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده گفت: مرکز تصویربرداری تمام دیجیتال حضرت معصومه با هزینه دو میلیارد و ۳۰ میلیون تومان اعتبار آماده افتتاح است.

,

حجتی پور از ارائه خدمات مختلف دندان پزشکی، تخصص‌های پزشکی، آزمایشگاه و… در مراکز تأمین اجتماعی خبر داد و عنوان کرد: سال قبل با هشت درصد افزایش، شمار تخت‌های بیمارستانی در تأمین اجتماعی به ۲۱۲ تحت رسید و ضریب اشتغال تخت توسط بیماران بستری هم ۸ درصد رشد کرد.

,

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه از افزایش چهار درصدی عمل جراحی و نیز افزایش ۲ درصدی مراجعات سرپایی خبر داد و خاطرنشان کرد: تأمین اجتماعی در ساماندهی بیماران مزمن الکترونیک پیشرو است و ۲۰ هزار پرونده برای آنها تشکیل داده و ماهانه به صورت رایگان داروهای آنها را تأمین می‌کند.

,

این مسئول با بیان اینکه ۵۲۰پ زشک طرف قرارداد داریم که ۷۰ هزار نسخه الکترونیک تولید کرده‌اند گفت: در مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی نسخه الکترونیک صد درصد برقرار است و درصدد تکمیل این نسخه‌ها در مراکز طرف قرارداد هم هستیم.

,

وی با بیان اینکه از استان‌های همجوار به مراکز درمانی تأمین اجتماعی مراجعه می‌شود افزود: برخی داروهای موجود در داروخانه‌های تأمین اجتماعی مشمول بیمه نیستند و برخی تنها در مراکز بستری قابل ارائه هستند در نتیجه نباید انتظار داشت این داروخانه مانند داروخانه‌های خصوصی فعالیت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه