اخبار داغ

68واحد صنفی در زاهدان از سود فروش دخانیات گذشتند

68واحد صنفی در زاهدان از سود فروش دخانیات گذشتند
مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت سیستان وبلوچستان گفت: تاکنون 68واحد صنفی در زاهدان با پیوستن به پویش نم نم از سود فروش مواد دخانی گذشته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالرزاق پاکزاد در گفتگو با عصرهامون گفت: واحدهای صنفی و فروشگاه ها می توانند با پیوستن به پویش "نم نم" و تصمیم گیری برای عدم فروش مواد دخانی، به سلامت جوانان و نوجوانان استان کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه تقریبا یک میلیارد و هشتصد میلیون نفر جوان در سراسر دنیا زندگی می کنند گفت: جوانانی که تحت تاثیر تبلیغات فریبنده صنایع دخانی برای اولین بار استفاده از این مواد را تجربه می کنند، به راحتی دچار وابستگی شده و به یک مصرف کننده دائمی مواد دخانی تبدیل می شوند.

وی با بیان اینکه ترکیبات کشنده موجود در دخانیات چهره زیبای سلامتی مصرف کنندگان این مواد را تغییر می دهد تاکید کرد: متاسفانه این محصول عامل مرگ 50 درصد از مصرف کنندگان محسوب می شود که یکی از مهمترین اقدامات و راهکارهای حفاظت از جوانان از آسیب ها و صدمات ناشی از مصرف دخانیات، ممنوعیت کامل تبلیغات، تشویق و تحریکات صنایع دخانی برای مصرف بیشتر است.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان گفت: در پویش نم نم که از ابتدای امسال و به همت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آغاز شده است واحد های صنفی با شعار "ما از سودش گذشتیم شما هم از مضراتش بگذرید" از فروش مواد دخانی خودداری کرده اند.

وی ادامه داد: تاکنون 68 واحد صنفی در زاهدان به این کمپین پیوسته اند و امیدواریم روزی برسد که تمام واحد های صنفی عضو فعال این کمپین باشند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه