اخبار داغ

تداوم بارندگی های فصل مونسون هند در جنوب شرق کشور؛

بارش 35 میلی متری باران در سراوان

بارش 35 میلی متری باران در سراوان
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به فعالیت سامانه آب و هوایی مونسون هند و آغاز ریزش های تابستانه در استان گفت: در ادامه بارش های فصل مونسون هند در جنوب شرق کشور، 35 میلی متر باران از ایستگاه بارانسنجی اسلام آباد و اسفندک سراوان گزارش شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود دیانتی در گفت و گو با عصرهامون، اظهار داشت: وزش بادهای مرطوب موسمی جنوب و افزایش تزریق رطوبت به نیمه جنوبی استان حکایت از آغاز قطعی فصل فعالیت سامانه آب و هوایی مونسون هند در سیستان و بلوچستان دارد.

وی با بیان اینکه مونسون یک پدیده آب و هوایی بزرگ مقیاس است که محدوده وسیعی از مناطق حاره و جنب حاره را در فصل گرم سال تحت تاثیر قرار می دهد گفت: تداوم فعایت موج قوی این سامانه آب و هوایی در جنوب شرق کشور منجر به ثبت بارش های قابل توجهی در ایستگاه های بارانسنجی استان در گرمترین روزهای سال شده است.

وی ادامه داد: در شبانه گذشته از ایستگاه های بارانسجی شهرستان های سراوان، سیب و سوران و خاش بارندگی گزارش شده که بیشینه بارش ها با مقدار 35 میلی باران در ایستگاه های اسلام آباد و اسفندک سراوان به ثبت رسیده است.

دیانتی با اشاره به بارش20 میلی متری باران عصر دیروز و دیشب در دشتوک سراوان از پرآب شدن برخی رودخانه ها در جریان این بارندگی ها خبر داد و اذعان داشت: از زمان فعالیت سامانه همرفتی تا امروز بارندگی های خوبی از ایستگاه های بارانسجنی شهرستان‌های، خاش، سراوان، مهرستان، سیب سوران و سرباز گزارش شده است.

وی ادامه داد: با توجه به خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی پیش بینی می‌شود همچنان تا 3 روز آینده رشد ابرهای همرفتی، ریزش های رگباری، تندبادهای موقت و صاعقه در برخی نقاط نیمه جنوبی، جنوب شرق و بخشی از نواحی مرکزی استان ادامه داشته باشد؛ همچنین انتظار می رود بارش ها در ساعات عصر و اوایل شب ها اتفاق بیفتد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی استان خاطرنشان کرد: با توجه به ماهیت ریزش های رگباری، احتمال جریان یافتن روان آب، سیلابی شدن برخی مسیل ها و رودخانه های محلی وجود دارد، لذا توصیه می شود افراد در زمان وقوع صاعقه از قرار گرفتن در ارتفاعات و فضای باز اجتناب کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه