اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

اروپا نقش پلیس خوب را برای پیاده سازی سناریو آمریکا ایفا می کند/ تلاش غربی ها برای انزوای ایران در حوزه هسته ای

اروپا نقش پلیس خوب را برای پیاده سازی سناریو آمریکا ایفا می کند/ تلاش غربی ها برای انزوای ایران در حوزه هسته ای
آصفری کارشناس مسائل سیاسی گفت: غربی در تلاش هستند ایران در حوزه هسته ای اقدامی انجام ندهد و اگر اقداماتی را م یخواهد انجام دهد فعالیت هایش حلزون وار باشد که این اقدامات هیچ گونه نمی تواند ما در سرعت مشخص شده در نرمش قهرمانانه در مسئله هسته ای برساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسن آصفری کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در مسئله برجام به دنیا ثابت کرد که اهل مذاکره و گفتگو است، گفت: ما ملتی هستیم با تمدن هزار ساله که از هر گونه جنگ و خونریزی پرهیز می کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با اشاره به اینکه آنچه که برای ما اهمیت دارد این است که کشورها مسائل و مشکلات خود را به جای جنگ با گفتگو و گفتمان حل کنند، تصریح کرد: همچنین ما به دنمبال حق مسلم خود بوده ایم؛ این در حالی است که تحریم های چهار گانه ناجوانمردانه ای که علیه ملت ما ایجاد شد که هیچ دلیل و پشتوانه ای برای تأیید انها وجود ندارد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه بیش از ده سال انجام مذاکرات به طول انجامید، عنوان کرد: تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایرانقرار بود با سناریو « نرمش قهرمانانه »  پیش برود که بر اساس آن ما نمی توانیم فناوری هسته ای خود را کنار بگذاریم؛ چرا که در استراتژی برنامه های چهارم و پنجم توسعه بر غنی سازی 190 هزار برای تولید انرژی، حل مسائل کشاورزی، تولید نسل دام و طیور، حل مسائل پزشکی تأکید شده است.

,

آصفری افزود: بنابراین ما با این عنوان که برای رسیدن به هدف باید با سرعت کمتری پیش برویم؛ اما نباید هدف را کنار بگذاریم مذاکرات را آغاز کردیم  و حاضر شدیم که اقدامات لازم را با سرعت پیش ببریم تا آمریکایی ها و غربی ها تحریم ها بردارند.

,

وی ضمن اشاره به بیانات رهبری که فرمودند در دکترین دفاعی ما سلاح هسته ای جایگاهی ندارد، بیان کرد: در مذاکرات ایران حاضر به انجام آن موضوعاتی که طرف مقابل می خواست شدیم البته به شرطی که آنان نیز به تعهدات لحاظ شده خود در توافق نامه عمل کنند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: مقام معظم رهبری بارها عنوان کردند که به مذاکرات خوش بین نیستم؛ همچنین منتقدین در مجلس شورای اسلامی و در دانشگاه ها نیز وجود داشتند؛ رهبری تأکید کردند که دولت برای رسیدن به توافق نظرات منتقدان را دنبال کند که متأسفانه در این زمینه دولت به دلیل عجله ای که در تصویب برجام و دریافت برگ پیروزی در انتخابات 96 داشت، نقطه نظر منتقدین را در نظر نگرفت.

,

آصفری  اظهار کرد: تیم مذاکره کننده بدون گرفتن ضمانت های لازم از طرف غربی ها خواسته های آنها را اجرایی کرد که از جمله آنها می توان به تحویل اورانیوم غنی شده و بستن سایت فردو اراک و قم، بازدید از مراکز هسته اس و اجازه بازرسی پیش از موعود اشاره کرد.

,

 وی ابراز کرد: چنانچه تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران عجله نمی کرد و منافع چهار روز پست و کرسی خود را به منافع ملت اولویت نمی داد و بیشتر به فکر آینده کشور بود تا اینکه بخواهد مسئله برجام را به انتخابات ریاست جمهوری گره بزنند؛ امرذوز این مسائل رخ نمی داد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه امروز نوبت غربی هاست که به تعهدات خود عمل کنند، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران تمام زحمات دانشمندان خود را در حوزه هسته ای تحوریل داده است و غربی ها با وجود انکه همه این موارد را می دانند امروز دبه کرده اند.

,

آصفری با بیان اینکه تیم مذاکره کننده به سناریو و دستورات رهبری عمل نکردند، گفت: امروز آمریکا و اروپا هر دو از برجام خارج شده اند؛ امروز اروپا نقش پلیس خوب را برای انجام سناریوهای آمریکا ایفا می کند و ادامه گفتگوها  برای به انزوا کشاندن ایران است.

,

وی افزود: تا ایران در حوزه هسته ای اقدامی انجام ندهد و اگر اقداماتی را م یخواهد انجام دهد فعالیت هایش حلزون وار باشد که این اقدامات هیچ گونه نمی تواند ما در سرعت مشخص شده در نرمش قهرمانانه در مسئله هسته ای برساند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطر نشان کرد: امروز اروپایی ها برای اینکه ما را به پای میز مذاکره بکشانند مسائلی همچون موشکی، حقوق بشر را مطرح می کنند و  ما شاهد رفتارهای غربی ها که مقام معظم رهبری پیش بینی کرده بودند هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه