اخبار داغ

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی:

فعالیت ۷۰۰۰ نفر در شبکه نظارتی انتخابات استان مرکزی/در حوزه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی با هیچ‌کس تعارف نداریم

فعالیت ۷۰۰۰ نفر در شبکه نظارتی انتخابات استان مرکزی/در حوزه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی با هیچ‌کس تعارف نداریم
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی از فعالیت هفت هزار نفر در شبکه نظارتی انتخابات استان مرکزی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛حجت‌الاسلام امید رضا مبارک‌آبادی رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس شورای نگهبان گفت: از نشانه‌های مؤمن فروبردن خشم خود است و مؤمن نباید از دایره حق خارج شود ، باید این موضوع در تمام ابعاد زندگی یک فرد کاربرد داشته باشد چراکه خشم نباید انسان را از حق خارج کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان از ۲۶ تیرماه سال ۵۹ با دستور حضرت امام(ره) کار خود را آغاز کرد که در آن زمان تنها ۶ فقیه کار شورا را انجام می‌دادند و بعداً فقهای شورا نیز معرفی شدند افزود: در همه کشورها عنوان نظارت و حافظ قانون اساسی وجود دارد ولی عنوان‌های آن با جمهوری اسلامی تفاوت دارد و از عناوینی چون دادگاه قانون اساسی، شورای قانون اساسی و یا دیوان قانون اساسی به کار می‌رود که کار مربوط به نظارت از قانون را دنبال می‌کنند.

,

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی بابیان اینکه هم‌اکنون حضرت آیت‌الله جنتی دبیری شورای نگهبان را بر عهده‌دارند گفت:  ولایت مداری و ثبات قدم در این راه از خصوصیات برجسته ایشان است و در مجموعه‌ای که همواره موردحمله دشمنان بوده ایشان همواره ثابت‌قدمی خود را حفظ کرده و از ارزش‌های نظام اسلامی دفاع کرده‌اند.

,

نظارت در قانون‌گذاری از وظایف مهم شورای نگهبان است

, نظارت در قانون‌گذاری از وظایف مهم شورای نگهبان است, نظارت در قانون‌گذاری از وظایف مهم شورای نگهبان است,

مبارک‌آبادی نظارت در قانون‌گذاری را  از وظایف مهم شورای نگهبان دانست و افزود: باوجوداینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی همه تخصص‌های مربوط را ندارند اینجا شورای نگهبان مصوبات مجلس را با قوانین اسلام و شرع تطبیق می‌دهد که این از وظایف مهم شورا محسوب می‌شود.

,

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی در این خصوص ادامه داد: همچنین تفسیر قانون اساسی که بنا بر اصل ۹۸ این وظیفه را بر عهده شورای نگهبان گذاشته است.

,

وی بابیان اینکه نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی،ریاست جمهوری و مجلس خبرگان رهبری از دیگر وظایف این شورا است افزود: نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بر عهده شورای نگهبان نیست.

,

فعالیت هفت هزار نفر در شبکه نظارتی انتخابات استان مرکزی

, فعالیت هفت هزار نفر در شبکه نظارتی انتخابات استان مرکزی, فعالیت هفت هزار نفر در شبکه نظارتی انتخابات استان مرکزی,

مبارک‌آبادی با اشاره به اینکه دفاتر استانی شورای نگهبان وظیفه نظارت بر انتخابات را با یک سازوکاری قوی انجام می‌دهند گفت: هم‌اکنون بیش از هفت هزار نفر در شبکه عظیم نظارت استان مرکزی عضویت دارند که از تمام اقشار مردم محسوب می‌شوند که با گزینش‌ها و آموزش‌های لازم در انتخابات وظیفه نظارت را انجام می‌دهند.

,

وی شبکه نظارت را کاملاً مردمی دانست و افزود: ناظرین بر انتخابات به‌طور رایگان این وظیفه مهم را انجام می‌دهند و در طول سال در همه برنامه‌ها حضور فعال دارند.

,

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی با تأکید بر اینکه کسانی که معاند هستند و یا جانب‌داری از گروه یا شخص خاصی می‌کنند در شبکه نظارت جایی ندارند گفت: در این موضوع به‌طور مداوم پالایش و رصد انجام می‌شود و اگر کوچک‌ترین جانب‌داری از طرف آن‌ها صورت گیرد قطعاً حذف خواهند شد چراکه ناظرین امین مردم و جامعه هستند .

,

وی با اشاره به تخریب‌های اخیر در فضای مجازی تصریح کرد: متأسفانه امروز نه‌تنها خیلی از مردم بلکه خیلی از مسئولین اطلاعی از وظایف شورای نگهبان ندارند و با تغییر یک نفر خیالات واهی می‌کنند ولی درواقع کار نظارت مربوط به یک نفر نیست بلکه در اینجا هیئت وجود دارد و نظارت هم استصوابی است و در تمام مراحل انجام می‌شود و از این وظیفه ذره‌ای کوتاهی نخواهیم کرد.

,

مبارک‌آبادی با تأکید بر اینکه حضرت امام و مقام معظم رهبری بارها عملکرد شورای نگهبان را مورد تأیید قرار داده‌اند گفت: همواره این دو بزرگوار بر سه اصل قانون، اخلاق و شرع مقدس پافشاری کرده‌اند و همه باید تابع این سه اصل باشند و اگر این سه اصل در جامعه جاری شود همه‌چیز درست خواهد شد.

,

وی با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب به موضوع اخلاق و معنویت توجه زیادی شده است عنوان کرد: اگر مسئولین اخلاق و قانون را رعایت کنند قطعاً مردم هم رعایت خواهند کرد.

,

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی در خصوص جرائم انتخاباتی بیان داشت: ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در قوه قضائیه فعال است و امیدواریم در دوران ریاست آیت‌الله رئیسی تلاش بیشتری در این حوزه شکل بگیرد.

,

در حوزه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی با هیچ‌کس تعارف نداریم

, در حوزه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی با هیچ‌کس تعارف نداریم, در حوزه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی با هیچ‌کس تعارف نداریم,

وی با اشاره به اینکه در حوزه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی با هیچ‌کس تعارف نداریم و هیچ حزب و گروهی برای ما معنا و مفهومی ندارد افزود: امروز متأسفانه برخی از معاندین و زندانیان فتنه ۸۸ حمله و تخریب شورای نگهبان را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

,

مبارک‌آبادی ولایت مداری را از مهم‌ترین مسائل در تأیید صلاحیت‌ها دانست و ادامه داد:عدم داشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه از دیگر موضوعاتی است که در بررسی پرونده‌ها موردتوجه است.

,

وی با تأکید بر اینکه مجموعه شورای نگهبان مستقل بوده و هیچ توصیه‌ای از سوی افراد را نمی‌پذیرد گفت: احراز عرفی برای ما مطرح است و ما بر محور قانون و اخلاق حرکت می‌کنیم.

,

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی اصحاب رسانه را به‌عنوان بازوان توانمند نظام جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: باید قدر جایگاه ارزشمند خود را بدانید و دفاتر نظارت بر انتخابات به روی همه خبرنگاران و اصحاب رسانه باز است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه