اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی:

موزه باستان‌شناسی در خلیل آباد افتتاح می شود/ خلیل آباد ظرفیت خوبی در بحث میراث فرهنگی و صنایع دستی دارد

موزه باستان‌شناسی در خلیل آباد افتتاح می شود/ خلیل آباد ظرفیت خوبی در بحث میراث فرهنگی و صنایع دستی دارد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه خلیل آباد ظرفیت خوبی در بحث میراث فرهنگی و صنایع دستی دارد، گفت: موزه باستان‌شناسی در شهر خلیل آباد طراحی و اشیاء آن تأمین شده است و امیدواریم در هفته دولت یا دهه فجر نیز افتتاح شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، ابوالفضل مکرمی فر ظهر امروز در دیدار با فرماندار خلیل آباد اظهار داشت: موزه باستان‌شناسی در شهر خلیل آباد طراحی و اشیاء آن تأمین شده است و مشاور موزه نیز در شهرستان حضور دارد و کار راه اندازی آن نیز سرعت بیشتری خواهد گرفت و امیدواریم در هفته دولت یا دهه فجر نیز افتتاح شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: کتابچه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و راهنمای سفر برای هر شهرستان پیش بینی و کارهای پژوهشی، عکاسی ها و خرید عکس آن نیز تهیه شده است و با مشارکت بخش خصوص چاپ و در اختیار گردشگران نیز قرار خواهد گرفت.

,

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی با بیان اینکه 2 اقامتگاه بومگردی در شهرستان خلیل آباد در حال افتتاح و یکی در حال اجرا است، تصریح کرد: طرح های گردشگری در استان توسط مشاوران میراث فرهنگی تهیه شده و در اختیار سرمایه گذاران علاقه‌مند به سرمایه گذاری تضمینی در بحث میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار خواهد گرفت.

,

وی در ادامه اذعان کرد: نمایشگاه صنایع دستی کشوری سوم تا هفتم مرداد در مشهد مقدس برگزار خواهد شد که شهرستان خلیل آباد در این نمایشگاه دارای 2 غرفه است.

,

مکرمی فر با تأکید بر اینکه خلیل آباد از وضعیت مطلوبی در بحث میراث فرهنگی برخوردار است، عنوان کرد: خلیل آباد ظرفیت خوبی در بحث گردشگری، انتشارات، موزه ها، صنایع دستی و ایجاد کارگاه های صنایع دستی دارد.

,

 

,

خلیل آباد باید به عنوان یک نقطه گردشگری در استان به گردشگر معرفی شود

, خلیل آباد باید به عنوان یک نقطه گردشگری در استان به گردشگر معرفی شود,

ابراهیم قاسم پور در این دیدار با بیان اینکه شهرستان خلیل آباد ظرفیت های گردشگری خوبی نظیر پارک جنگلی، کویر، باغات انگور، کویر و... دارد، اظهار داشت: اگر اقامتگاه های بوم گردی در شهرستان خلیل آباد رونق گیرد قطعاً اشتغال پایدار خوبی در شهرستان ایجاد می کند و باعث توسعه خوبی در حوزه گردشگری می شود.

,

وی با اشاره به اینکه ایده های خوبی در حوزه گردشگری وجود دارد باید ارتباط خوبی برقرار شود، خاطرنشان کرد: طرح مثلث اقتصادی در شهرستان خلیل آباد نیز با توجه به شرایط گردشگری مناسبی که دارد می تواند به خوبی محقق شود.

,

فرماندار خلیل آباد همچنین در ادامه تصریح کرد: باید ارتباط گردشگر در استان با شهرستان برقرار و خلیل آباد به عنوان یک نقطه گردشگری معرفی شود تا به اشتغال و رونق صنعت گردشگری شهرستان کمک شود.

,

وی با بیان اینکه شهرستان خلیل آباد اولین تولید کننده انگور استان با ظرفیت تولید 180 هزار تن است و که می تواند به عنوان یک ظرفیت گردشگری استفاده شود، اذعان کرد: حلقه مفقوده ای در بحث صنایع دستی شهرستان وجود دارد و طرح مثلث اقتصادی می تواند این حلقه مفقوده را درست کند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه