اخبار داغ

تراژدی مرگ پدر و بالگردی که سوخت نداشت

تراژدی مرگ پدر و بالگردی که سوخت نداشت
نکته اینجاست با وجود این همه هزینه های هنگفتی که برای اجاره و خدمات بالگرداز طریق شرکت نفت به شرکت های هلیکوپتری پرداخت می شود ،در صورت بروز چنین حوادث تلخی و عدم آمادگی لازم چه کسی یا مسئولی باید پاسخگو باشد؟!!.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب جنوب، روز گذشته یکی از کارکنان خدوم شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در محل کارش در منطقه پازنان-رگ سفید2 دچار حمله قلبی می شود(حدود ساعت 10و 40دقیقه صبح) که بلافاصله به سمت درمانگاهی در منطقه سردشت زیدون اعزام می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آفتاب جنوب,

وی به کمک کادر پزشکی حاضر در درمانگاه احیای قلبی می شود ،اما متاسفانه به علت نبود امکانات و تجهیزات مورد نیاز پزشکی در این درمانگاه ،تصمیم گرفته می شود که به سرعت به نزدیکترین بیمارستان در بهبهان اعزام شود.

,

این اتفاقات در حالی رخ می دهد که در سوی دیگر، همزمان یکی از مسئولین ارشد اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست(HSE) این شرکت جهت پرواز بالگرد به محل فرودگاه گچساران می رود تا هماهنگی های لازم برای اعزام هر چه سریعتر بالگرد را فراهم کند.

,

متاسفانه کادر پروازی به علت عدم آمادگی لازم و نبود سوخت بالگرد؟!!!؛ پرواز با تاخیری حدود یک ساعت و نیم انجام می شود! (نوش دارو پس از مرگ سهراب) در حالی که مرحوم "علی گماری" جان به جان آفرین تسلیم کرده است.

, علی گماری, .,

هر چند در برخی محافل هم گفته شده که در مسیر اعزام به بیمارستانی در بهبهان موارد احیای قلبی توسط کادر پزشکی انجام می شود و مرحوم گماری مجدد به زندگی باز می گردد، اما متاسفانه در نهایت تلاش کادر پزشکی موثر واقع نمی شودو این اسوه اخلاق و مردانگی بدرود حیات می گوید.

,

برخی ها نیز گفته اند باور این موضوع (عدم همکاری و هماهنگی بالگرد برای اعزام) آنقدر براین مسئول ارشد (HSE و وظیفه شناس شرکت نفت و گاز گچساران سنگین تمام می شود که بعد از این اتفاق وی در بخش مراقبت های ویژه نیز بستری می شود.  

,

نکته اینجاست با وجود این همه هزینه های هنگفتی که برای اجاره و خدمات بالگرداز طریق شرکت نفت به شرکت های هلیکوپتری پرداخت می شود ،در صورت بروز چنین حوادث تلخی و عدم آمادگی لازم چه کسی یا مسئولی باید پاسخگو باشد؟!!.

, .,

هر چند باید گفت منطقه پازنان در 100کیلومتری گچساران واقع شده و از مهمترین مناطق نفتخیز این شهرستان به شمار می رود که بالغ بر300نفر در این منطقه مشغول بکارندو بایدتوجه داشت که خدمات موثر و آمادگی به موقع کادر پروازی بالگرد چه در حوزه عملیاتی،اورژانسی،حمایت های پشتیبانی و دیگر موارد می تواند از بروز بسیاری از حوادث احتمالی نیزدر مجموعه عظیم نفت و گاز این شهرستان جلوگیری کند.

,

اگرچه در پایان شایدهم بتوان نوشت:" پدری مهربان رفت،چون بالگرد سوخت نداشت؟؟!.

,

این پایگاه خبری تحلیلی حق پاسخگویی و اظهارنظر مسئولین شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در خصوص این اتفاق را مغتنم خواهد شمرد و آمادگی انتشار اظهارت متولیان امر در این زمینه را دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه