اخبار داغ

رئیس شبکه بهداشت تنگستان:

سنجش سلامت برای بیش از ۵۰۰۰ دانش آموز تنگستانی انجام می‌شود

سنجش سلامت برای بیش از ۵۰۰۰ دانش آموز تنگستانی انجام می‌شود
رئیس شبکه بهداشت تنگستان گفت: در جهت اطمینان از سلامت دانش آموزان و شناسایی اختلالات احتمالی در سلامتی آنان ، سنجش سلامت برای ۵۳۰۰ دانش آموز تنگستانی انجام می گیرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس، عادل مقدس رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: دانش آموزان کلاس های اول ، چهارم ، هفتم و نهم ، گروه‌های هدف این طرح به شمار می‌روند که می‌توانند خدمات بهداشتی را در مراکز تحت پوشش بهداشت و درمان به صورت رایگان دریافت کنند.

عادل مقدس تصریح کرد : در صورتی که در پایش و ارزیابی های صورت گرفته، دانش‌آموزی به عنوان در معرض خطر سلامتی تشخیص داده شود ، ضمن ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموز و سرپرست او ، برای انجام اقدامات لازم به مرکز خدمات جامع سلامت  ارجاع داده می‌شود.

وی بیان داشت : اطلاعاتی که پس از سنجش سلامت دانش آموزان استخراج می‌شود، کمک شایانی به رفع اختلالات سلامتی آنان قبل از ورود به مدرسه خواهد کرد ، ضمن اینکه این اطلاعات وضعیت قرارگیری دانش آموزان در شاخص‌های در نظر گرفته شده برای آنها در مدرسه مانند محل قرارگیری در کلاس و .... را مشخص می کند

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان تاکید کرد : واکسیناسیون به عنوان یکی از خدمات جاری در شبکه بهداشت و درمان می باشد و ضروری است دانش آموزان کلاس های اول و نهم که به سن شش و  ۱۴ سالگی رسیده اند واکسن های قطره خوراکی فلج اطفال ، سه‌گانه و دوگانه بزرگسالان را دریافت کنند.

مقدس مراقبت از نظر فشار خون،  ارزیابی رفتار های پرخطر، ارزیابی سلامت اجتماعی، ارزیابی سلامت روان، مراقبت از نظر ابتلا به آسم، ارزیابی از نظر وضعیت دهان و دندان ، مراقبت از نظر پوست و مو ، غربالگری تغذیه و پایش رشد ، مراقبت از نظر شنوایی و مراقبت از بینایی را از جمله خدمات ارائه شده در طرح سنجش سلامت دانش آموزان ذکر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه