اخبار داغ

امام جمعه زیراب:

مازندران نیازمند پیشرفت علمی و اقتصاد مقاومتی دانش بنیان است

مازندران نیازمند پیشرفت علمی و اقتصاد مقاومتی دانش بنیان است
امام جمعه زیراب گفت: شهرستان سوادکوه و استان مازندران نیازمند بپیشرفت علمی و اقتصاد مقاومتی دانش بنیان است، توقع ما از اساتید دانشگاه این است که به چالش‌ها و مشکلات در حوزه های مختلف ورود پیدا کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نقل از بلاغ،حجت الاسلام محمدزمان رضایی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی با رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان و رئیس دانشگاه شهید بهشتی واحد پردیس زیراب با اشاره به آیات قرآن درباره ارزش و جایگاه علم گفت: خداوند در قرآن می فرماید آیا کسانی که می دانند با کسانی که نمی دانند مساوی هستند؟ مسلما چنین نیست‌‌. علم و دانش یک ارزش و مطلوب به ذات است، هرچیزی و جریانی که علم و عالم باشد باعث پیشرفت و رشد و نمو می شود.

وی مهمترین شاخصه‌ی ائمه معصوم را علم لدنی آنان دانست و افزود :کسی که می خواهد زمام امور جامعه را بدست بگیرد باید عالم و دانشمند باشد. هر حوزه ای که شیعه روی آن دست گذاشته باید کسی در رأس باشد که عالم باشد.

امام جمعه زیراب پیشرفت علمی را از الزامات شهرستان برشمرد و اظهار کرد: شهرستان سوادکوه و استان مازندران نیازمند بپیشرفت علمی و اقتصاد مقاومتی دانش بنیان است، توقع ما از اساتید دانشگاه این است که به چالش‌ها و مشکلات در حوزه های مختلف ورود پیدا کنند.

رضایی با بیان اینکه مسئولان استانی و شهرستانی بستر لازم را برای اساتید فراهم کنند، افزود: استاندار، فرماندار و بخشدار بستر لازم را برای اساتید فراهم کنند و چالش‌های منطقه را مطرح نمایند و به مناطق مختلف بازدید ببرند تا با طرح‌هایی که اساتید می‌دهند بتوان در حل مشکلات از آنان کمک گرفت تا بتوان در جهت رشد اقتصاد مقاومتی موفقیت‌هایی را کسب کرد.

*نخستین پژوهشکده گیاهان دارویی کشور در سوادکوه

در ادامه حسین جلالی، رئیس دانشگاه شهید بهشتی واحد پردیس زیراب با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب درباره ورود دانشگاه برای حل مسائل مختلف گفت: اعتقاد ما بر این است که جامعه و صنعت از منافع دانشگاه بهره‌مند شوند. همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت پررنگ شود، درواقع حل مسائل باید از دل دانشگاه بیرون بیاید، اگر مشکلات به دست کاردان سپرده شود قطعا راه حل کوتاه‌تر، کم هزینه‌تر و کار با دقت و سرعت بیشتری ادامه می‌یابد.

وی با معرفی رشته‌های مختلف دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه نخستین پژوهشکده گیاهان دارویی کشور در دانشگاه شهید بهشتی وجود دارد، سوادکوه را در بحث گیاهان دارویی توانمند ارزیابی کرد و افزود: گیاهان دارویی در سوادکوه می تواند خیلی مثمرثمر باشد، دانشگاه شهید بهشتی می‌تواند برای آموزش افراد به منظور اشتغال در جای جای خطه‌ای که گیاهان دارویی فراوان و بی‌نظیری دارد وارد عمل شود و بدین ترتیب ثروت ملی تولید و اشتغال ایجاد شود.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی واحد پردیس زیراب بررسی معضلات اجتماعی روز را از وظایف دانشگاه برشمرد و اظهار کرد: ما دانشکده ای به نام علوم اجتماعی و رفتاری داریم، به عبارتی مسائل و معضلاتی که امروز گریبان گیر جامعه است و تهاجم فرهنگی که وجود دارد می‌توان با برگزاری کارگاه‌هایی با ریشه‌یابی دلایل در محیط مذهبی سوادکوه پیگیری کرد.

جلالی خواستار تعامل مسئولان شهرستان با دانشگاه به منظور شناخت نقاط ضعف و قوت شد و افزود:خواسته ما از مسئولان شهرستان این است که مسائل خود را به ما منتقل کنند، ما بسیاری از مسائل را نمی دانیم، نیازهای شهرستان را بگویند تا در حد توان خود انجام دهیم.

*اعلام آمادگی سازمان اوقاف و امور خیریه در حمایت از طرح‌های موسسات آموزشی

حجت‌الاسلام رضا یوسفی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سوادکوه نیز در این نشست از اعلام آمادگی سازمان اوقاف و امور خیریه در حمایت از طرح‌های موسسات آموزشی خبر داد.  

وی در این باره گفت: طبق ابلاغیه‌های سازمان مبنی بر حمایت از طرح‌های موسسات، آموزشگاه‌ها و شرکت‌هایی که در بخش اقتصاد، تولید و کارهای عام‌المنفعه فعال هستند، از حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه برخوردار می‌شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سوادکوه با اشاره به اعلام آمادگی مسئولان سازمان نسبت به حمایت از طرح‌های اقتصادی خاطر نشان کرد: اخیرا رئیس سازمان و نماینده ولی فقیه در سازمان با حضور در یکی از نمایشگاه‌ها اعلام آمادگی و حمایت کردند که به طور رسمی در سراسر کشور از همه موسسات در بخش تولید و اشتغال برای کم کردن برخی از مشکلات جامعه که به واسطه تحریم‌ها بوجود آمده حمایت می‌کنند.

یوسفی با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری جلسات هم‌اندیشی با محوریت وقف در شهرستان، اظهار کرد: در رابطه با وقف بخشی از کارها مرتبط با سازوکارهای دانشگاهی است، ان شاالله بتوانیم با وقف‌های جدید در منطقه بخشی از مشکلات و معضلات محله، منطقه و جامعه خودمان را کم کنیم و با برگزاری نشست‌های هم اندیشی مرتبط با موضوعات وقف، موقوفات و اماکن متبرکه خدمت رسانی کنیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
, *نخستین پژوهشکده گیاهان دارویی کشور در سوادکوه, *نخستین پژوهشکده گیاهان دارویی کشور در سوادکوه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, *اعلام آمادگی سازمان اوقاف و امور خیریه در حمایت از طرح‌های موسسات آموزشی, *اعلام آمادگی سازمان اوقاف و امور خیریه در حمایت از طرح‌های موسسات آموزشی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه