اخبار داغ

عکسی که جنجالی شد؛

توهین بزرگ مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا به ملت ایران/ موگرینی در فکر تجزیه ایران و پشت پازدن به نمایندگان سلفی بگیر

توهین بزرگ مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا به ملت ایران/ موگرینی در فکر تجزیه ایران و پشت پازدن به نمایندگان سلفی بگیر
فدریکا موگرینی در هدر توییتر خود از تصویر نقشه جهانی استفاده کرده که در آن، بخش‌هایی همچون خوزستان، آذربایجان و بلوچستان از ایران جدا شده است و قطعا استفاده از این تصویر بدون دلیل نبوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس گروه بین الملل- یکی از اتفاقات و رویدادهایی که در سال های اخیر رقم خورد و به سوژه اول فضای مجازی، رسانه های داخلی و حتی رسانه های خارجی تبدیل شد، ماجرای حضور مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا و ذوق و شوق برخی نمایندگان مجلس برای گرفتن عکس یادگاری و به اصطلاح " سلفی " بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

اینکه سیاسیون بخواهند در مراسم‌های گوناگون با گوشی‌های تلفن همراه از یکدیگر عکس و فیلم بگیرند، حتی در دنیا هم شاید جزو ناپسندترین حرکاتی است که می‌تواند از هر فعال سیاسی سر بزند لذا اعتراض وسیع رسانه‌ها و مردم به هجوم نمایندگان موبایل به دست برای سلفی گرفتن با کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا دور از ذهن نبود چرا که این کار در شان نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ملت ایران نبود.

,
 
,
, ,

 

,

تنها اندکی بعد از انتشار این عکس در بین گزارش تصویری رسانه‌ها سیل انتقادات نسبت به چنین حرکتی فضای مجازی را فرار گرفت، پایه تمام انتقادات بر این اساس استوار بود که سلفی گرفتن نه جرم است و نه گناه اما رفتار نمایندگان مجلس به عنوان عصاره فضائل ملت خارج از شئون نظام جمهوری اسلامی بود.

,

این اقدام نمایندگان مجلس به رسانه های خارجی هم کشیده شد و برخی از رسانه‌های بین‌المللی به نقد اقدام نمایندگان مجلس شورای اسلامی پرداختند و حتی برخی نیز با تمسخر به آن پرداختند  به عنوان مثال روزنامه دیلی تلگراف در نقد این رفتار نوشت: تعدادی از نمایندگان مجلس ایران به دلیل رفتار غیرحرفه‌ای و خلاف شأن نمایندگی مورد انتقاد قرار گرفتند. آنها در مراسم تحلیف روحانی، برای سلفی گرفتن با یک مقام اتحادیه اروپا عجله بسیاری به خرج دادند. موگرینی که روسری سفید و سبز بر سر داشت، از جمعیتی که دور او در پارلمان ایران حلقه زدند، غافلگیر شده بود. این اقدام نمایندگان مورد انتقاد بسیاری از ایرانیان و همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس قرار گرفت.

,

 

,

, ,

 

,

روزنامه گاردین هم در این باره در مقاله‌ای با اشاره به ضرورت آموزش تشریفات به نمایندگان مجلس شورای اسلامی نوشت: گروهی از نمایندگان مجلس ایران به دلیل مسابقه گذاشتن بر سر گرفتن سلفی با فدریکا موگرینی مورد انتقاد قرار گرفتند. البته در این میان یکی از نمایندگان که با موگرینی عکس گرفته بود، پس از مشاهده واکنش‌های گسترده منفی مجبور به عذرخواهی از مردم شد. طبیعی است که مروری کوتاه بر این اخبار نشان‌دهنده عمق زشتی رفتار نمایندگان است. شاید تصور بر این بود که اولین برخورد با نمایندگان خاطی از سوی خود مجلس شورای اسلامی صورت پذیرد، اما روز گذشته انتشار مصاحبه یکی از نمایندگان مجلس نشان داد که اوضاع خراب تر از این حرف هاست.

,

اکنون که چندین ماه از این ماجرا می گذرد اما انتشار یک تصویر از صفحه توئیتر فدریکا موگرینی یک تلنگر اساسی به خصوص به نمایندگانی است که در آن روز برای گرفتن عکس یادگاری با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سر و دست می شکستند اما امروز موگرینی حرف از تجزیه ایران می زند البته این هدفی است که به صورت زیر پوستی دنبال می کنند اما علنا کمتر به آن اذعان کرده اند.

,

همانطور که اشاره شد فدریکا موگرینی در هدر توییتر خود از تصویر نقشه جهانی استفاده کرده که در آن، بخش‌هایی همچون خوزستان، آذربایجان و بلوچستان از ایران جدا شده است و قطعا استفاده از این تصویر بدون دلیل نبوده است.

,

 

,
, ,

 

,

در این جا چند نکته وجود دارد که به اختصار به ان خواهیم پرداخت؛ اول این که در سال های اخیر و در دولت های یازدهم و دوازدهم که بحث مذاکره با امریکا و کشورهای اروپایی به اوج خود ر دوران پس از انقلاب رسید و معاهده ای به نام برجام امضا شد و بر اساس آن قرار بر حل مشکلات کشور بر مبنای تعامل سازنده با دنیا بود اما امروز نتیجه این تعامل سازنده خود را در افزایش تحریم و تهدید جمهوری اسلامی ایران و همچنین افزایش فشارهای اقتصادی بر ملت نشان می دهد.

,

اکنون نیز این تصویر حکایت از پروژه ای دارد که دشمنان این سرزمین سالها بر روی آن کار کرده اند و با برنامه ریزی به دنبال تحقق ان هستند که در این زمینه هم مردم و هم مسئولان باید هوشیاری خود را حفظ کنند به خصوص مسئولان که در برخی آزمون ها مردود شدند.

,

از طرف دیگر خطاب به نمایندگان سلفی بگیر که عزت ایران اسلامی را با کار ناپسند خود به خطر انداختند باید گفت امروز نتیجه عکس های یادگاری شما مشخص شد؛ ای کاش نمایندگان محترم به جای آن کار کذایی از موضع قدرت با اروپایی ها برخورد کنند تا به خود اجازه ندهند حتی در هدر صفحه توئیتر خود حرف از تجزینه ایران بزنند.

,

نماینده هایی که دیروز برای سلفی حقارت با این فرد دست و پا می‌زدند و امروز به اینستکس تو خالی‌اش دلخوش کرده‌اند باید موضع عزتمندانه ای در این خصوص بگیرند و اجازه ندهند از بیرون برای این سرزمین تصمیم بگیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه