اخبار داغ

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان استان:

شورای نگهبان استان سمنان تاکنون از سوی هیچ جناحی تحت فشار نبوده است/ شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت

شورای نگهبان استان سمنان تاکنون از سوی هیچ جناحی تحت فشار نبوده است/ شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت
مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان استان سمنان، این نهاد انقلابی را حافظ جمهوریت و اسلامیت دانست و گفت: شورای نگهبان استان سمنان در راستای فعالیت های نظارتی و تصمیم گیری خود تاکنون از سوی هیچ گروه و جناحی تحت فشار نبوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حسنعلی عربی مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس شورای نگهبان در 26 تیرماه، گفت: جایگاه شورای نگهبان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جایگاه بی بدیل و بی مانندی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با تاکید بر مسئولیت بسیار مهم و سرنوشت ساز شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: حفظ و حراست از اسلامیت و جمهوریت که در قانون اساسی آمده بر عهده شورای نگهبان است و هیچ نهاد دیگری این مسئولیت خطیر را عهده دار نیست.

,

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان استان سمنان، تفسیر قانون اساسی، تایید مصوبات مجلس شورای اسلامی چه از نظر قانون و چه از لحاظ شرعی، نظارت استصوابی بر انتخابات و جلوگیری از ورود افرادی که براساس قانون شرایط لازم را برای حضور در مراکز بسیار مهم نظام ندارند، را از وظایف شورای نگهبان دانست.

,

عربی اظهار کرد: در قانون اساسی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بر عهده شورای نگهبان گذاشته شده ولی در خصوص انتخابات شوراهای شهر و روستا چیزی در قانون نیامده است که برهمین اساس شورای نگهبان مسئولیتی در رابطه با نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا ندارد.

,

وی با اشاره به هجمه هایی که از سوی عناصر معاند و رسانه های بیگانه بر علیه شورای نگهبان وارد می شود، گفت: با توجه به اینکه شورای نگهبان مسئولیت مهمی در نظارت بر ورود افراد به جایگاه های خاص نظام دارد، معاندین خارجی و داخلی که از این نهاد ضربه خوردند و از ورود افراد مورد نظر آنها به جایگاه های مهم نظام جلوگیری شده، شورای نگهبان را تخریب می کنند.

,

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان استان سمنان  ادامه داد: برخی عناصر داخلی جزو معاندین هستند و دست به هجمه و تخریب می زنند ولی برخی عناصر داخلی از روی نا آگاهانه و تحت تاثیر هجمه ها به تخریب شورای نگهبان اقدام می کنند.

,  ,

عربی تصریح کرد: همانگونه که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند؛ این هایی که بر علیه شورای نگهبان صحبت می کنند و هجمه وارد می کنند برای این است که از این نهاد ضربه خوردند.

,

وی همچنین به فعالیت و اقدامات دفتر نظارت شورای نگهبان استان سمنان اشاره کرد و افزود: از وظایف دفتر نظارت استان، آماده کردن نیروهای نظارتی برای انتخابات و حضور در شعب اخذ رای می باشد که بر همین اساس برنامه های مختلف فرهنگی، عقیدتی، سیاسی و آموزشی را برای نیروها بر مبنای نحوه نظارت، اهمیت و جایگاه نظارت بر انتخابات برگزار می کنیم.

,

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان استان سمنان، رصد و جمع آوری اخبار و رویدادهای مختلف اجتماعی و سیاسی مذهبی استان و شهرستان ها در تمام ایام سال را از دیگر اقدامات این دفتر نظارتی عنوان کرد.

,

عربی با تاکید بر اینکه ما همواره به وظایف خود عمل می کنیم، اظهار کرد: تاکنون هیچ یک از جناح ها و گروه های استان بر تصمیم گیری های دفتر نظارت شورای نگهبان استان سمنان دخالت و اعمال نظر و فشار نداشته اند.

,

وی بیان کرد: با توجه به پیش رو داشتن انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری، فعالیت نظارت انتخاباتی از چند ماه قبل آغاز شده و امورات داخلی اعم از بررسی و ارزیابی نیروهای نظارتی و آموزش های لازم برای نیروها را شروع کردیم.

,  ,

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان استان سمنان با بیان اینکه در این چند ماه فعالیت انتخاباتی، هیچ تخلف انتخاباتی که محرز باشد در استان مشاهده نشده است، افزود: برای انتخابات امسال آمادگی کامل داریم و امیدواریم به لطف خداوند و با همکاری همه دستگاه های اجرایی و نظارتی و دست اندرکاران، انتخاباتی پرشور و سالم و بر مدار قانون را با حضور حداکثری مردم برگزار کنیم.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه