اخبار داغ

نگاهی به بازار داغ فعالیت‌‌های انتخاباتی در استان‌ها

شروع زودهنگام ماراتن انتخابات؛ از حضور در روستاها تا مراسم ختم/ قانون‌گذاران آینده قانون را زیرپا می‌گذارند؟!

شروع زودهنگام ماراتن انتخابات؛ از حضور در روستاها تا مراسم ختم/ قانون‌گذاران آینده قانون را زیرپا می‌گذارند؟!
کاندیداهای مجلس یازدهم ماراتن انتخابات را با تبلیغات زودهنگام و سرکشی از روستاهای دورافتاده و حضور در مراسم ختم و... شروع کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، این روزها همین که با گوشی همراهتان آنلاین شوید و سری به شبکه‌های اجتماعی‌تان بزنید متوجه می‌شوید که ناخواسته عضو چندین گروه و کانال تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی شده‌اید و با حجم زیادی از مطالب تبلیغاتی در آن روبه‌رو می‌شوید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

راه‌اندازی گروه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان «حامیان …» از مهمترین ابزار تبلیغاتی برای افرادی است که قصد حضور در انتخابات مجلس یازدهم را دارند؛ برخی‌ها که ناشناخته‌ترند از این طریق سعی می‌کنند نظر مردم را جلب کرده و آنها را با خود همسو کنند.

,

آنها در این گروه‌ها و کانال‌ها با اظهارنظر در مورد موضوعات روز از سیاسی گرفته تا اجتماعی و اقتصادی و… مخاطبان را با دیدگاه‌های خود آشنا می‌کنند و البته بیشتر به معرفی خود به کمک فضای مجازی می‌پردازند.

,

آنهایی که البته مطرح تر هستند در این وادی و سابقه‌ای هم احیاناً دارند دست به عصاتر حرکت می‌کنند و با مطرح کردن نام خودشان به عنوان گزینه‌های احتمالی به دنبال این هستند که ببینند استقبال مردم از حضورشان تا چه حد است و نظر قطعیشان برای حضور در انتخابات را به بعداً موکول کرده‌اند.

,

نمایندگان محترم فعلی مجلس هم که تمایل به حضور دوباره در رقابت برای ماندن بر کرسی‌های سبز دارند از چند وقت پیش مدام گزارش‌های حضور در حوزه انتخابیه و بررسی مشکلات مردم را منتشر می‌کنند.

,

برخی‌های در نظرسنجی‌های یک کانال تلگرامی در صدر قرار می‌گیرند و جزو شانس‌های برتر تصاحب کرسی مجلس معرفی می‌شوند و همین افراد در کانال‌های دیگر و نظرسنجی‌های آنها رتبه نازلی می‌یابند و کلاً شانس برنده شدنی برای آنها نمی‌توان متصور شد!

,

از فضای مجازی که بگذریم در فضای واقعی هم رقابت‌ها آغاز شده و آنهایی که شاید سالی یکبار هم در شورای برنامه‌ریزی استان که یکی از مهمترین جلساتی است که می‌توانستند در جریان مشکلات قرار بگیرند حاضر نمی‌شدند حالا در کنار هر مقامی که به استان سفر می‌کند حتی معاون وزیر هم می‌توانید جمال مبارکشان را ببینید.

,

برخی‌ها از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا در مقابل دوربین‌ها قرار گیرند و برای افتتاح‌های مختلف با روبان و قیچی به دست در کنار مسئولان حاضر می‌شوند حتی برای افتتاح یک جاده روستایی که روکش آسفالتش را عوض کرده‌اند!

,

اما مردگان هم از الطاف نمایندگان و کاندیداهای مجلس در امان نمی‌مانند و صاحبان عزا و حاضران در مراسم ختم هم از فیض وجود آقایان کاندیدا بهره‌مند می‌شوند و اصولاً یک پای ثابت انتخابات در کرمانشاه همین مراسم ختم است.

,

تذکر دادستان کرمانشاه به کاندیداهای مجلس

, تذکر دادستان کرمانشاه به کاندیداهای مجلس,

دادستان کرمانشاه چند وقت پیش با اشاره به این تبلیغات زود هنگام خواستار تمکین کاندیداها به قانون شد.

,

محمدحسین صادقی در مورد بهره برداری غیرمتعارف از مجالس ترحیم برای افرادی که قصد حضور در انتخابات دارند را هم تذکر داد و گفت: چون شانیت آن مجلس اقتضای دیگری دارد باید از این کارها دوری کنند.

,

از مجالس ختم هم بگذریم؛ البته آقایان کاندیدا فکر همه جا را کرده‌اند و حتی سرکشی به فلان روستای دورافتاده و محروم که برای آنها فقط در حد یک نقطه روی نقشه تا به حال مطرح بود را هم به لیست برنامه‌های تبلیغاتی‌شان اضافه کرده‌اند.

,

یک شب حضور در بین ورزشکاران و شب دیگر حضور در جمع هنرمندان برای همسو کردن آنها و استفاده از وجهه آنها برای جمع کردن رأی هم از دیگر ابزارهای تبلیغاتی کاندیداهاست؛ واقعاً آنهایی که در طول حضور چند ساله‌شان در مجلس کار چندانی برای این جماعت نکرده‌اند حالا با چه رویی حمایت آنها را می‌طلبند.

,

, ,

قانون‌گذاران آینده از بی‌قانونی پرهیز کنند

, قانون‌گذاران آینده از بی‌قانونی پرهیز کنند,

حجت‌الاسلام مفید، رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد، با اشاره به اینکه تبلیغات زودهنگام کاندیداها در مجالس و فضای مجازی مغایر قانون است، به کاندیداها، دستگاه‌های اجرایی، دستگاه‌های نظارتی، جریانات سیاسی و اجتماعی توصیه کرد که به قانون عمل کنند و از هرگونه بی قانونی پرهیز کنند.

, مرصاد,

وی افزود: از کاندیداها انتظار می‌رود از همین آغاز اندیشه مشارکت در انتخابات، قانون را سرلوحه کارشان قرار دهند چرا که با بی قانونی نمی‌توان به این جایگاه خطیر که وظیفه قانونگذاری و نظارت بر دولت برای اجرای قانون را دارد، تکیه زد.

,

اما برخی‌های دیگر هم بدون داشتن شایستگی لازم با صرف هزینه‌های نجومی با کمک و لطف اسپانسرهای تبلیغاتی‌شان پا در گود انتخابات گذاشته‌اند و از همین حالا با صرف مبالغ گزاف و شام و ناهارهای آن‌چنانی البته با جمع‌های محدود کار را استارت زده‌اند.

,

برخی از کاندیداها هم از راه‌های منسوخ شده وارد شده‌اند؛ برخی که پایگاه‌های اجتماعی قوی و برنامه‌های منسجمی برای حضور در انتخابات ندارد هنوز دل به مقوله قومیت‌گرایی خوش کرده‌اند و در مهمانی‌های قوم و طایفه‌ای و نشست‌های خانگی حضور می‌یابند.

,

با مردم که هم‌صحبت می‌شویم اکثر آنها هم به تبلیغات زودهنگام اذعان دارند و برخی‌ها از پیامک‌های محبت‌آمیز کاندیداها در اعیاد و مناسبت‌های مختلف می‌گویند که با عنوان «خادم شما…» برایشان ارسال می‌شود صحبت می‌کنند.

,

شهروندان می‌گویند اغلب این افراد برنامه خاصی برای حضور در انتخابات ندارند و برخی از آنها بدون توجه به رزومه‌های خالی مدام در سخنرانی‌هایشان به تخریب دیگر کاندیداها می‌پردازند و جو نامناسب و مسمومی را پمپاژ می‌کنند در حالی که مردم و به ویژه جوانان امروز دیگر برای این حرف‌ها اهمیتی قائل نیستند و فقط به جسارت و شجاعت و توانایی طرف توجه می‌کنند.

,

اما انتظار می‌رود آنهایی که داعیه حضور در دستگاه قانونگذاری کشور را دارند خودشان هم به قانون پایبند باشند؛ قطعاً کسانی که امروز قاطعانه پا روی قانون می‌گذارند و از آن رد می‌شوند قانونگذاران خوبی نخواهند بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه