اخبار داغ

عدم حمایت مسئولان بخش ساحلی دلوار از هنرمندان بومی

عدم حمایت مسئولان بخش ساحلی دلوار از هنرمندان بومی
فرهنگ و هنر بخش دلوار برای دمیدن روح نشاط و پویایی و گره گشایی و حل مشکلات به همدلی و همزبانی، اندکی حمایت مالی و بذل و توجه مقامات استانی نیاز دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل سپاس؛ فرهنگ و هنر بخش دلوار برای دمیدن روح نشاط و پویایی و گره گشایی و حل مشکلات به همدلی و همزبانی، اندکی حمایت مالی و بذل و توجه مقامات استانی نیاز دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

دلوار یکی از  شهرهای مهم استان  بوشهر در قدمت و پرورش فرهیختگان است؛ اما متاسفانه این روزها وضعیت ضعیف فرهنگی و هنری در این شهر چون نبود امکانات و بودجه باعث شده تا جوانان بااستعداد و هنرمند شهر لب به گلایه بگشایند،

,

اندک امید و نگاهی که به برنامه‌های فرهنگی اداره ارشاد و سایر نهادها اگر در سال‌های گذشته وجود داشته در شرایط کنونی به دلیل کم توجهی‌های دولت و متولیان امر در استان به یاس مبدل گشته است.

,

برخی از هنرمندان از کوتاهی‌های مسئولان شهرستانی و متولیان امر گلایه و شکایت دارند، اما مسئولان و دست اندرکاران حوزه فرهنگ و هنر از نبود بودجه و امکانات و اعتبارات می‌نالند.

,

آن هایی که نمی خواهند مسیر سرخوردگی و یاس را طی کنند و می خواهندسرنوشتشان را خودشان رقم بزنند. این شهر هیچ فضای فرهنگی ندارد و هنرمندان آن برای فعالیت های خود تنها از دو تا اتاق کوچک در مجمتع فرهنگی بهره می برند،

,

چهارسال از آغاز پروژه فرهنگسرای این شهر می گذرد ولی به هر دلیلی این ساختمان هرگز تکمیل نشد و در مرحله تجهیز متوقف شد و حالا تبدیل به یک مکان امن برای کارهای غیرفرهنگی چون تجمع معتادین شده است.

,

تئاتر هنوز جایگاه خود را در این شهر پیدا نکرده است معمولا خانواده ها اجازه حضور در این رشته را به فرزندان خصوصا دختران خود نمی دهند من و چند تن از دوستان وقتی برای اولین بار به روی صحنه رفتیم با واکنش های منفی روبه رو بودیم و قطعا زمان می برد تا این فرهنگ جا بیفتد.

,

باید به فرهنگ و هنر این شهر که نماد تاریخی دارد نگاه ویژه داشته باشند زیرا این شهر شهر علم و فرهنگ بوده و استعدادهای بسیار دارد و متاسفانه فقر امکانات فرهنگی جوانان آن را به مسیر نادرست هدایت می کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه