اخبار داغ

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان:

واردات میوه های گرمسیری تنها از طریق ۴مرکز قرنطینه رسمی/مرز ریمدان به مرکز قرنطینه گیاهی مجهز شد

واردات میوه های گرمسیری تنها از طریق ۴مرکز قرنطینه رسمی/مرز ریمدان به مرکز قرنطینه گیاهی مجهز شد
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: چهارمین مرکز قرنطینه گیاهی استان در مرز زمینی ریمدان چابهار راه اندازی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامحسین تیموری در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به ورود اولین محموله ۱۸تنی میوه انبه از مرز زمینی ریمدان، افزود: چهارمین مرکز قرنطینه گیاهی سیستان و بلوچستان در مرز زمینی ریمدان چابهار راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه عمده موزستان های استان در شهرستان های چابهار و کنارک است، گفت: برای جلوگیری از ورود بیماری‌های قرنطینه ای که تهدید جدی برای باغات موز می باشد، واردات موز از این مرز ممنوع و واردات رسمی موز پاکستانی در استان  فقط از مرز زمینی میرجاوه امکان پذیر است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,

راه اندازی هفت مرکز رسمی قرنطینه خارجی در طول مرز سیستان و بلوچستان 

, راه اندازی هفت مرکز رسمی قرنطینه خارجی در طول مرز سیستان و بلوچستان  ,

به گفته این مسئول، به منظور جلوگیری از ورود آفات و امراض گیاهی همراه محصولات وارداتی و مبادله کالا به خارج از کشور، هفت مرکز رسمی قرنطینه خارجی در طول مرز سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است.

,

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: واردات میوه های گرمسیری فقط از طریق چهار مرکز قرنطینه رسمی شامل مرکز قرنطینه مرز زمینی میرجاوه، پیشین، ریمدان و قرنطینه مرز دریایی چابهار با رعایت شرایط و ضوابط قرنطینه ای مجاز  می باشد.

وی خاطر نشان کرد:سالیانه بیش‌از ۹۰درصد انبه وارداتی به کشور از طریق مرزهای زمینی و دریایی استان انجام می شود.

گفتنی است براساس مصوبات دولت به منظور حمایت از تولیدات داخلی واردات میوه از خارج از کشور ممنوع است و میوه های گرمسیری انبه، موز، آناناس ونارگیل از این قانون مستثنی هستند.
 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه