سرپرست سازمان مدیریت حملونقل بار و مسافر شهرداری اراک در خصوص وضعیت ناوگان اتوبوسرانی اراک گفت: با توجه به عدمحمایت دولت جهت خرید اتوبوسهای جدید در حال حاضر بخش زیادی از ناوگان اتوبوسرانی اراک بهمانند بسیاری از شهرهای دیگر در شرایط مطلوبی قرار ندارد.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرادی، سرپرست سازمان مدیریت حملونقل بار و مسافر شهرداری اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص وضعیت ناوگان اتوبوسرانی اراک گفت: با توجه به عدمحمایت دولت جهت خرید اتوبوسهای جدید در حال حاضر بخش زیادی از ناوگان اتوبوسرانی اراک بهمانند بسیاری از شهرهای دیگر در شرایط مطلوبی قرار ندارد که این وضعیت برای شهروندان نارضایتیهایی را به دنبال داشته که لازم است جهت ارتقا خدماتدهی و همچنین کاهش آلایندگی هوا و ارتقای وضعیت اتوبوسها اقدام به بهسازی بدنه و تجهیزات و سیستم فنی آنها کنیم.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرادی، سرپرست سازمان مدیریت حملونقل بار و مسافر شهرداری اراک در گفتگو با , دیار آفتاب, ؛ , در خصوص وضعیت ناوگان اتوبوسرانی اراک گفت: با توجه به عدمحمایت دولت جهت خرید اتوبوسهای جدید در حال حاضر بخش زیادی از ناوگان اتوبوسرانی اراک بهمانند بسیاری از شهرهای دیگر در شرایط مطلوبی قرار ندارد که این وضعیت برای شهروندان نارضایتیهایی را به دنبال داشته که لازم است جهت ارتقا خدماتدهی و همچنین کاهش آلایندگی هوا و ارتقای وضعیت اتوبوسها اقدام به بهسازی بدنه و تجهیزات و سیستم فنی آنها کنیم.,مرادی اظهار کرد: این مهم نیازمند اقدامات سریع و توجه همه مسئولین ذیربط است لذا با توجه به وضعیت کنونی لازم است وزارت کشور و سایر دستگاههای مرتبط با سیستم حملونقل شهری کمک کنند تا این شرایط بهبود یابد چراکه بیتوجهی به موضوع حملونقل عمومی، هزینههای زیادی را به شهرداری تحمیل کرده است.
وی ادامه داد: بر اساس مفاد برنامههای پنجم و ششم توسعه کشور، یکسوم از هزینههای سفر درونشهری در حملونقل عمومی بر عهده شهرداری و یکسوم دیگر را باید دولت پرداخت کند و مسافر هم یکسوم سهم خود را پرداخت میکند.
سرپرست سازمان مدیریت حملونقل بار و مسافر شهرداری اراک تصریح کرد: باوجود فرسودگی بخش عمدهای از اتوبوسهای شهری اراک و با توجه به اینکه این اتوبوسها برای خدمترسانی در سطح شهر باید آماده سرویسدهی مناسب باشند در شرایط کنونی تنها چاره بازسازی و بهسازی اتوبوسهای موجود است.
مرادی اضافه کرد: در این راستا اخیراً بازدیدهایی از چند شرکت فعال در این زمینه داشتیم و به جد به دنبال آن هستیم که با بررسی بهترین شرایط کاری و بررسی رزومه و مباحث فنی و کیفی خدمات شرکتها و با یک جمعبندی و تائید نهایی و همچنین پس از دریافت مجوز و مصوبات لازم از شورای شهر جهت انجام و تحقق این مهم کار عملیات بهسازی اتوبوسها را شروع کنیم.
وی با اشاره به اینکه هزینهها در بخش اتوبوسرانی بسیار سنگین است و عدم کمک مالی دولت، نگرانیهای جدی را برای مدیریت شهری رقمزده است بیان کرد: همچنین باعث نارضایتی شهروندان شده است.
سرپرست سازمان مدیریت حملونقل بار و مسافر شهرداری اراک اظهار کرد: در سال ۹۶ تعداد ۵۰ دستگاه اتوبوس را از طریق دریافت وام از پستبانک خریداری کردیم و بخش عمدهای از این اتوبوسها را با برگزاری چندین مرحله مزایده عمومی جایگزین اتوبوسهای فرسوده با عمر بالای ده سال کردیم که با اجرای این مهم توانستیم بخشی از مشکلات حوزه اتوبوسرانی را با جایگزینی این اتوبوسها حل کنیم.
مرادی اضافه کرد: در صورت تصویب طرح جامع حملونقل و ترافیک شهر اراک مابقی اتوبوسها هم در مسیرهای بی آر تی پیشبینیشده در طرح فعال خواهند شد که این امر هم میتواند در بهبود و ارتقا خدماترسانی به شهروندان کمک شایانی داشته باشد.
انتهای پیام/
مرادی اظهار کرد: این مهم نیازمند اقدامات سریع و توجه همه مسئولین ذیربط است لذا با توجه به وضعیت کنونی لازم است وزارت کشور و سایر دستگاههای مرتبط با سیستم حملونقل شهری کمک کنند تا این شرایط بهبود یابد چراکه بیتوجهی به موضوع حملونقل عمومی، هزینههای زیادی را به شهرداری تحمیل کرده است.
,وی ادامه داد: بر اساس مفاد برنامههای پنجم و ششم توسعه کشور، یکسوم از هزینههای سفر درونشهری در حملونقل عمومی بر عهده شهرداری و یکسوم دیگر را باید دولت پرداخت کند و مسافر هم یکسوم سهم خود را پرداخت میکند.
,سرپرست سازمان مدیریت حملونقل بار و مسافر شهرداری اراک تصریح کرد: باوجود فرسودگی بخش عمدهای از اتوبوسهای شهری اراک و با توجه به اینکه این اتوبوسها برای خدمترسانی در سطح شهر باید آماده سرویسدهی مناسب باشند در شرایط کنونی تنها چاره بازسازی و بهسازی اتوبوسهای موجود است.
,مرادی اضافه کرد: در این راستا اخیراً بازدیدهایی از چند شرکت فعال در این زمینه داشتیم و به جد به دنبال آن هستیم که با بررسی بهترین شرایط کاری و بررسی رزومه و مباحث فنی و کیفی خدمات شرکتها و با یک جمعبندی و تائید نهایی و همچنین پس از دریافت مجوز و مصوبات لازم از شورای شهر جهت انجام و تحقق این مهم کار عملیات بهسازی اتوبوسها را شروع کنیم.
,وی با اشاره به اینکه هزینهها در بخش اتوبوسرانی بسیار سنگین است و عدم کمک مالی دولت، نگرانیهای جدی را برای مدیریت شهری رقمزده است بیان کرد: همچنین باعث نارضایتی شهروندان شده است.
,سرپرست سازمان مدیریت حملونقل بار و مسافر شهرداری اراک اظهار کرد: در سال ۹۶ تعداد ۵۰ دستگاه اتوبوس را از طریق دریافت وام از پستبانک خریداری کردیم و بخش عمدهای از این اتوبوسها را با برگزاری چندین مرحله مزایده عمومی جایگزین اتوبوسهای فرسوده با عمر بالای ده سال کردیم که با اجرای این مهم توانستیم بخشی از مشکلات حوزه اتوبوسرانی را با جایگزینی این اتوبوسها حل کنیم.
,مرادی اضافه کرد: در صورت تصویب طرح جامع حملونقل و ترافیک شهر اراک مابقی اتوبوسها هم در مسیرهای بی آر تی پیشبینیشده در طرح فعال خواهند شد که این امر هم میتواند در بهبود و ارتقا خدماترسانی به شهروندان کمک شایانی داشته باشد.
,انتهای پیام/
,]
ارسال دیدگاه