اخبار داغ

کارشناس مسائل بین الملل:

همراهی سیاست‌های انگلیس با آمریکا در توقیف نفتکش ایرانی/ایران اقدامات تنبیهی زیادی را می‌تواند علیه انگلیس اجرا کند

همراهی سیاست‌های انگلیس با آمریکا در توقیف نفتکش ایرانی/ایران اقدامات تنبیهی زیادی را می‌تواند علیه انگلیس اجرا کند
هانی زاده٬کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: انگلیس باید به‌خوبی بفهمد که ایران مانند عربستان امارات و قطر نیست که در مقابل باج‌خواهی آمریکا و انگلیس و سایر کشورهای استعمارگر تسلیم بشود و به آنان باج بدهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیس که جنجال بسیاری در رسانه‌های جهان داشت، گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه انگلیس در آستانه خروج از برجام قرار دارد، سعی می‌کند تا در سیاست‌های خود بیش‌ازپیش با آمریکا همراهی داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی توقیف کشتی نفتکش ایرانی در تنگه جبل‌الطارق را راهزنی دریایی توصیف کرد و افزود: این کار مخالف قوانین دریانوردی بوده و ایران باید اقدامات تنبیهی بیشتری در مورد انگلیس به کار گیرد.

,

الزام پرداخت مالیات توسط کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز

, الزام پرداخت مالیات توسط کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز, الزام پرداخت مالیات توسط کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز,

هانی زاده ادامه داد: با توجه به اینکه تنگه هرمز در آب‌های اقلیمی ایران قرار دارد و طی ده‌ها سال امنیت این منطقه توسط جمهوری اسلامی ایران تأمین‌شده است، مجلس باید طرحی را بیاورد یا دولت لایحه‌ای را به مجلس ارسال کند تا طی آن کشتی‌هایی که از تنگه هرمز عبور می‌کنند ملزم به پرداخت مالیات به ایران شوند.

,

وی بابیان اینکه مشابه چنین کاری در کانال سوئز در حال اجراست، گفت: ایران اقدامات تنبیهی زیادی را می‌تواند علیه انگلیس اجرا کند، ولی در حال حاضر با توجه به عقب‌نشینی انگلیس، احتمال آزادسازی این کشتی طی روزهای آینده بسیار زیاد است.

,

ایران مانند کشورهای عربی به غرب باج نمی‌دهد

, ایران مانند کشورهای عربی به غرب باج نمی‌دهد, ایران مانند کشورهای عربی به غرب باج نمی‌دهد,

این کارشناس بین‌الملل خاطرنشان کرد: انگلیس باید به‌خوبی بفهمد که ایران کشوری نیست که در مقابل باج‌خواهی آمریکا و انگلیس و سایر کشورهای استعمارگر تسلیم بشود. ایران مانند عربستان امارات و قطر نیست که به غرب باج دهد. لذا باید ایران باقدرت به حرکت خود ادامه دهد، البته ممکن است در صورت ادامه چنین حرکات شیطنت‌آمیزی دستگاه دیپلماسی ایران نسبت به کاهش روابط دیپلماتیک خود با انگلیس تصمیم بگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه