اخبار داغ

معاون آموزشی اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی عنوان کرد

آموزش ۱۴۳۵ نفر از اتباع خارجی طی ۸ سال/۹۰ درصد اتباع آموزش‌دیده به کشورشان بازنگشته‌اند

آموزش ۱۴۳۵ نفر از اتباع خارجی طی ۸ سال/۹۰ درصد اتباع آموزش‌دیده به کشورشان بازنگشته‌اند
معاون آموزشی اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی ضمن تأکید بر ایجاد شبکه حمایتی از تولیدات در زمینه های مختلف گفت: از سال 90 تا 98 در جمع اتباع خارجی 1435 نفر در 89 حرفه مورد آموزش قرار گرفته‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا سقاخراسانی، معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی در گفتگو با مشهدپیام، ضمن اشاره به انعقاد تفاهم نامه های سالانه به منظور آموزش اتباع کشورهای خارجی اظهار کرد: اقداماتی آموزشی برای اتباع خارجی در شهر مشهد انجام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدپیام,

وی افزود: هدف در توانمندسازی مهاجرینی که در ایران حضور دارند این است تا بتوانند به وطن خود برگشته و دارای توانمندی شغلی خاصی باشند.

,

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: این اتباع می‌توانند برای شرکت‌های تولیدی فعالیت داشته باشند یا خودشان کارآفرینی کنند.

,

وی افزود: لازمه این توانمندی آموزش مهارتی و توانمندسازی است که در همین راستا این پروژه با مشارکت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و انجمن پناهندگان دانمارک و نروژ حدود 10 سال ادامه دارد.

,

مشهد بیشترین پناهنده را دارد

, مشهد بیشترین پناهنده را دارد,

خراسانی تصریح کرد: شروع این پروژه در مشهد بوده است چراکه بیشترین پناهنده را دارد.

,

وی با بیان اینکه در مرکز خواهران و برادران و مرکز هتل‌داری و همچنین در تربت جام نیز ظرفیت وسیع آموزشی دارد افزود: مخاطبان مرد بیشتر در رشته‌های فنی و بانوان نیز در رشته‌های هنری، صنایع دستی و خدمات، خیاطی، آرایش و پیرایش و حرفه های هتلینگ هستند.

,

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: معمولا در پایان دوره نیز با اعتماد به نفس و توانمندی های ایجاد شده می‌توانند فعالیت شغلی داشته باشند.

,

وی ضمن تأکید بر اهمیت تکمیل این شبکه اشتغال افزود: بعد از اتمام دوره مهارتی کارآموزان که اکثرا تحصیل کرده نیز هستند باید آموزش‌های کسب و کار نیز فرابگیرند تا بتوانند خودشان در زمینه‌های بازاریابی، طراحی کسب و کار، ارتباط با مشتری و فروش محصول را ایجاد کنند.

,

خراسانی گفت: برای اینکه مدرک دوره مهارتی بتواند کارایی داشته باشد باید شبکه اشتغال نیز کامل شود.

,

وی افزود: پس از آموزش‌های پایه باید آموزش های مهارتی ببینند و بعد از آن نیز مهارت‌های کسب و کار  و تأمین منابع را فرابگیرند.

,

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی اظهار کرد: بعد از فراگیری این آموزش‌ها باید شبکه حمایتی از تولیدات ایجاد شود و در عرضه محصولات تسهیل شود.

,

وی افزود: افراد حمایت‌گر باید خرید اینها را تضمین کنند تا وارد چرخه اشتغال شوند.

,

شبکه اشتغال بعد از آموزش با عرضه تولیدات و حمایت‌گران تکمیل خواهد شد

, شبکه اشتغال بعد از آموزش با عرضه تولیدات و حمایت‌گران تکمیل خواهد شد,

خراسانی تصریح کرد: هدف کمیساریا این است که پس از انجام آموز ش ها و توانمندسازی، اتباع به کشور خودشان بازگردند و اقتصاد آن کشور را شکوفا کنند اما باتوجه به اینکه از نظر فرهنگی ریشه‌های مشترکی داریم، 90 درصد این اتباع به دلیل ناامنی در کشورشان، باقی می‌مانند و به کشور خودشان برنگشته‌اند.

,

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه معمولا در کشور فعالیتی را در زمینه های ساختمانی و صنایع چوب آغازمی‌کنند و کمک معیشت خانوار هستند خاطرنشان کرد: از سال 90 تا 98 در جمع اتباع خارجی 1435 نفر در 89 حرفه مورد آموزش قرار گرفته‌اند.

,

وی افزود: اکثرا افغانستانی‌ها نیز در این فعالیت‌های آموزشی استان خراسان رضوی حضور دارند و اتباع عراقی نیز در سایر استان های غربی حضور دارند.

,

امنیت اجتماعی و کاهش ناهنجاری‌ها، منفعت آموزش و ایجاد کسب و کار است

, امنیت اجتماعی و کاهش ناهنجاری‌ها، منفعت آموزش و ایجاد کسب و کار است,

خراسانی با بیان اینکه آموزش اتباع خارجی که پناهنده هم نیستند در دستور کار داریم گفت: سازمان ملل و سمن های غیر دولتی در آموزش اتباع خارجی حمایت‌هایی دارند البته منافعی برای دولت ایران ندارند.

,

وی با اشاره به اینکه هر چقدر در اعتبارات آموزش حمایت شود، می‌توانیم این ظرفیت را توسعه دهیم، افزود: منفعت این آموزش ها همین است که ظرفیت اشتغال پیدا می‌کنند و بزهکاری و ناهنجاری‌ها کاهش می‌یابد و لذا امنیت اجتماعی نیز تأمین می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه