اخبار داغ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان:

بزرگترین لنج فایبرگلاس در قشم آب انداخنه می شود / ۵ شناور دیگر در حال ساخت است

بزرگترین لنج فایبرگلاس در قشم  آب انداخنه می شود / ۵ شناور دیگر در حال ساخت است
مدیر کل بنادر دریانوردی استان هرمزگان از به آب اندازی بزرگترین لنج فایبرگلاس صادراتی ساخت ایران با طول 56 متر و ظرفیت حمل یک هزار و 300 تن کالا در جزیره قشم خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ اله مراد عفیفی پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان  با اشاره به مشخصات فنی این شناور اظهار کرد: این لنج فایبرگلاس با نوع کاربری باری، 56 متر طول و 15 متر عرض دارد که به سفارش یک متقاضی از کشورهای حاشیه خلیج فارس ساخته و پس از انجام عملیات موفقیت آمیز به آب اندازی در جزیره قشم و طی شدن تشریفات قانونی به مالک آن در خارج از کشور تحویل می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

عفیفی پور با بیان اینکه ساخت این شناور دراواخر سال 96 در یکی از شناورسازی های جزیره قشم آغاز شد، گفت: این شناور طی مدت دوسال ساخته و پس از اخذ مجوزهای لازم از یکی از موسسات رده بندی ایرانی و ارزآوری 460 هزار دلاری، به آب اندازی شد.

,

, ,

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ظرفیت ناخالص این شناور را 449 تن و ظرفیت بارگیری آن را 1300 تن اعلام کرد و افزود: شناور مذکور با طول 56 متر بزرگتر ین لنج فایبر گلاس باری ساخته شده در استان است که در مقایسه با شناور لنج صادراتی که ابتدای سال جاری به آب اندازی وتحویل شد، به لحاظ طولی 9 متر بزرگتر است.
عفیفی پورضمن اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت حمایت از رونق تولیدات ساخت ایران در سال ۹۸ و برنامه های حمایتی سازمان بنادر و دریانوردی در این رابطه، خاطرنشان کرد: سفارش ساخت پنج فروند شناور توسط متقاضیان خارجی درکارگاه ها و کارخانه های شناورسازی استان هرمزگان در حال انجام است که سه فروند آن، شامل شناورهای سنتی با کاربری تفریحی است.

,
,

, ,

وی خاطر نشان کرد: استان هرمزگان با بهره مندی از ۶۰ کارگاه و کارخانه فعال تولید شناورهای چوبی، فایبر گلاس، فلزی و آلومینیومی کانون مهم تولید شناورهای دریایی در ایران محسوب می شود که این شناورها با نظارت کارشناسان مجرب و متخصص سازمان بنادر و با رعایت استانداردهای بین المللی تحت کلاس های موسسات رده بندی ایرانی تولید می شوند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه