اخبار داغ

شلیک‎های شبانه به قلب آسایش مردم در تالارهای عروسی یاسوج

شلیک‎های شبانه به قلب آسایش مردم در تالارهای عروسی یاسوج
منطقه محمود آباد یاسوج به دلیل دارا بودن شرایط مناسب آب و هوایی سبب به وجود آمدن باغات و تالارهای عروسی در این منطقه شده است از طرفی این موضوع مشکلاتی را برای ساکنان به همراه داشته که یکی از آنها به وجود آمدن آلودگی های صوتی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس؛ منطقه محمودآباد یاسوج به دلیل دارا بودن شرایط مناسب آب و هوایی سبب به وجود آمدن باغات و تالارهای عروسی در این منطقه شده است از طرفی این موضوع مشکلاتی را برای ساکنان به همراه داشته که یکی از آنها به وجود آمدن آلودگی های صوتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

در همین ارتباط تعدادی از اهالی منطقه محمود آباد سفلی در گفت و گو با پایگاه خبری بویرخبر از مشکلات عروسی های شبانه گلایه هایی داشته که شرح آن در زیر آمده است:

,

حاتمی از ساکنان محمود آباد یاسوج گفت: برخی جشن های عروسی در ساعات 2 الی 3 شب پایان یافته و مشاهده می شود در همین ساعات جشن های عروسی در هنگام خروج از مسیرهای مسکونی اقدام به تیراندازی می شود.

,

وی بیان کرد: تیراندازی های شبانه علاوه بر سلب آرامش در محمود آباد یاسوج، در برخی مواقع سبب به خطر افتادن جان اهالی این منطقه شده است.

,

این شهروند بیان کرد: قرار بر این بود که کمربندی از سوی محمود آباد سفلی به خیابان رجاء متصل شود  همین موضوع تا حدودی مشکلات ناشی از عروسی ها و آلودگی ها صوتی را رفع می کرد که  بخشی از آن اجرا شده است و مابقی به صورت نیمه کاره رها شده است.

,

از دیگر ساکنان منطقه محمود آباد گفت: باغات و تالارهای عروسی در منطقه محمود آباد یاسوج سبب رونق شادی مجالس هم استانی ها و همشری ها در شهر یاسوج می شود و با شادی و ازدواج جوانان همه مردم خصوصا اهالی محمود آباد شاد می شوند اما آسیب هایی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

,

وی افزود: در کنار شادی مردم که مخالفتی با این موضوع نیست اما در برخی مواقع سبب می شود آرامش و آسایش ساکنان این منطقه از آنها سلب شود و خدایی نکرده حق دیگران ضایع شود و آن هم زمانی است که در زمان عروسی سرعت زیاد خودروها، ترمزهای ناگهانی، بوق های ممتد خودروها، شلیک اسلحه در پایان عروسی و عبور از بین مناطق مسکونی محمود آباد برای ما ایجاد خطر میکند و این موضوع مشکلات روانی به وجود می آورد و از لحاظ شرعی سبب حق الناس می شود خصوصا در ساعات 3 الی 4 شب که ساکنان باید آرامش داشته و در خواب هستند.

,

این شهروند افزود: به نظر می رسد باید در رابطه با ساعات اتمام کار تالارهای عروسی و باغات در منطقه محمود آباد توسط خود باغداران به جهت رفاه حال ساکنان تجدید ننظر صورت گیرد که عروسی ها طول نکشیده و سبب سلب آرامش شهروندان نشود.

,

وی افزود: از همه همشریان و کسانی که مجالس عروسی و جشن داشته تقاضا داریم به مهمانان خود و همچنین مالکان باغات در کنار شادی ها خود تذکری مبنی بر رعایت حقوق دیگران برای جلوگیری از سلب آرامش ساکنان منطقه داشته باشند تا تیراندازیها، بوق های ممتد، سرعت زیاد و هر گونه آلودگی صوتی که منجر به اذیت و آزار ساکنان شود، صورت نگیرد.

,

یکی دیگر از شهروندان بیان کرد: باید برای برگزاری مراسمات عروسی  حد و مرزی وجود داشته باشد ولی مشاهده می شود برای این موضوع هیچگونه ساعتی تعیین نشده است و یا این که رعایت نمی شود.

,

وی افزود: مسوولان اماکن باید با نظارت بر کار و فعالیت تالارها و با مشخص کردن زمان، مراسمات آنها در یک بازه زمانی خاص انجام شود، و اینطور نباشد که بعد از ساعت 3 الی 4 بعد از نصف شب فعالیت این تالارها و باغات عروسی ادامه داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه