اخبار داغ

افشای یک سند داخلی علیه ترامپ درباره ونزوئلا

افشای یک سند داخلی علیه ترامپ درباره ونزوئلا
در ادامه تلاش‌های واشنگتن برای خلع مادورو از قدرت، رویترز سندی را فاش کرد که در آن تخصیص بودجه بیش از 40 میلیون دلاری دولت ترامپ برای مخالفان ونزوئلا فاش شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طبق یک سند داخلی که روز گذشته (سه‌شنبه) در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفت، دولت ترامپ قصد دارد بیش از 40 میلیون دلار تحت عنوان کمک‌های انساندوستانه برای آمریکای مرکزی، برای حمایت از مخالفان ونزوئلا که در تلاش برای سرنگونی دولت منتخب «نیکلاس مادورو» هستند، تخصیص دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
طبق این گزارش، این بودجه 41.9 میلیون دلار قرار بود برای کمک به «گواتمالا» و «هندوراس» ارسال شود ولی طبق اعلامیه سازمان توسعه بین‌الملل آمریکا به کنگره این بودجه قرار است صرف دستمزد، تجهیزات ارتباطی، سفر، کمک‌های فنی و آموزش مدیریت بودجه دولتی و دیگر نیازهای مخالفان ونزوئلا شود.
,
 
,
این سند داخلی که تاریخ آن به 11 ژوئیه (20 تیرماه) بازمی‌گردد، اعلام می‌دارد که این بودجه بیش از 40 میلیون دلاری باید صرف مخالفان ونزوئلا شود زیرا چنین اقدامی تا حد زیادی در راستای منافع آمریکا است.
,
 
,
اولین بار، روزنامه آمریکایی «لس‌آنجلس تایمز»، این یادداشت و محتویات آن را گزارش کرد. با اینحال، تاکنون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا و وزارت اطلاعات ونزوئلا، به درخواست‌ها برای اظهار نظر درباره این خبر پاسخ نداده‌اند.
,
 
,
کمک 40 میلیون دلاری آمریکا به مخالفان ونزوئلا در راستای تلاش‌های واشنگتن برای خلع مادورو از قدرت صورت می‌گیرد. مقامات آمریکایی با دخالت در امور داخلی ونزوئلا، از ماه ژانویه (دی 1397) که رسماً «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس‌جمهور موقت به رسمیت شناختند، اعمال فشار به مادورو برای کناره‌گیری از قدرت را افزایش داده‌اند.
,
 
,
اخیراً نیز، یک مقام وزارت خارجه آمریکا بار دیگر خواستار کناره‌گیری «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا از قدرت شده است. 
,
 
,
وزارت خارجه آمریکا در ماه ژوئن اعلام کرد که صدها میلیون دلار از بودجه کمک به السالوادور، گواتمالا و هندوراس را به این دلیل کاهش داده است که ترامپ تأکید کرده است که این سه کشور اقدامات کافی برای جلوگیری از موج مهاجرین به سمت آمریکا انجام نداده‌اند.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه