اخبار داغ

در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شد:

قوانین دست و پاگیر جلوی رونق تولید را گرفته است/45 در صد واحدهای صنعتی غیرفعال هستند/شفافیت در بحث آمار شهرک ها وجود ندارد

قوانین دست و پاگیر جلوی رونق تولید را گرفته است/45 در صد واحدهای صنعتی غیرفعال هستند/شفافیت در بحث آمار شهرک ها وجود ندارد
معاون اقتصادی استاندار در این نشست گفت: واحد های صنعتی در بخش های مختلف دارای پایه و اساس است و این موضوع که از ۷۰۰ واحد به ۳۰۰ واحد کاهش پیدا کند کمی عجیب است، از طرفی تعداد۱۲۰ واحد معدنی که توجیه ندارد چه باید کرد، در بحث آمار ها در شهرک ها شفافیت وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس نشست شورای گفت‎وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور رئیس اتاق بازرگانی، معاون توسعه اقتصادی استاندار و جمعی از مدیران و مسوولان در سالن جلسات اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

رئیس اتاق بازرگانی گفت: بررسی اجمالی فضای کسب و کار استان را خواهیم داشت، در این رابطه موضوعات تخصصی که گریبانگیر کسب و کار استان است را بررسی خواهیم کرد، ماه آینده بحث معرفی تشکل ها را خواهیم داشت تا اعضای شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی را تغییر دهیم.

,

جبار کیانی‎پور گفت: حساسیت رهبر انقلاب بر ورود بخش خصوصی در اتاق بازرگانی است که باید استاندار این موضوع را مد نظر قرار دهد، بنابراین باید مشارکت بخش خصوصی را در تصمیم‎سازی و تصمیم گیری ها داشته باشیم و امروز شاهد قوانین دست و پاگیر بوده که سبب کاهش رونق تولید شده است.

,

مشاور اتاق بازرگانی نیز در این نشست گفت: در فضای کسب و کار موضوعات متعددی وجود دارد که براساس آمارهای موجود ۲۱ واحد شهرک صنعتی وجود داشته که واگذار شده و ۱۲ نواحی شهرک‎ها صنعتی داشته که در حال کار یا فعالیت است.

,

منوچهری ادامه داد: 643 واحد صنعتی داریم که ۳۰ درصد آن در شهرک‎ها و ۶۰ درصد آنها خارج از شهرک ها هستند و‌ کل واحد ها ۱۹۳ واحد که ۶۴ واحد آن فعال هستند در بویر احمد ۳۴ واحد و بیشتر واحدها در صنایع سیمانی بوده که خیلی از آنها غیر فعال هستند.

,

وی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی و شعار سال نیازمند بررسی است که بخش تولید نگاه جدیدی به آن شود تا نسبت بالای کاهش تولید کاهش پیدا کند، در مجموعه 44 و 8 دهم درصد واحد ها در اتاق بازرگانی غیر فعال هستند.

,

واحد بزرگ استان خارج از شهرک‎های صنعتی اکثر فعال هستند و واحدهای کوچک خارج از شهرک های صنعتی بوده که فعال هستند اما واحدهای داخل شهرک فعالیت چندانی ندارند ، در شرایط حاضر وضعیت تولید مناسب نیست  واحدهای معدنی و  197 مجوز برای معدن صادر شده است.

,

معاون اقتصادی استاندار در این نشست گفت: واحدهای صنعتی در بخش های مختلف دارای پایه و اساس است و این موضوع که از ۷۰۰ واحد به ۳۰۰ واحد کاهش پیدا کند کمی عجیب است، از طرفی تعداد۱۲۰ واحد معدنی که توجیه ندارد چه باید کرد، در بحث آمار ها در شهرک‎ها شفافیت وجود ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه