اخبار داغ

ابوترابی در قزوین:

روسای قوای سه‌گانه برای حل مشکلات کسب و کار ورود کنند/ برای رونق تولید مبارزه با فساد باید جدی گرفته شود

روسای قوای سه‌گانه برای حل مشکلات کسب و کار ورود کنند/ برای رونق تولید مبارزه با فساد باید جدی گرفته شود
امام جمعه موقت تهران گفت: ما امروز در فضای کسب و کار مشکلات کلان ملی داریم که باید به دست روسای قوای سه گانه حل شود اما برخی از مشکلات در دست استانداران و حوزه اختیاراتی آن‌ها است که امیداواریم نگاه ویژه‌ای در این خصوص صورت گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، حجت الاسلام علی اکبر ابوترابی فرد در بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن که ظهر امروز در سالن همایش سازمان صمت برگزار شد ، اظهار کرد: قزوین استانی است که در مقایسه با جمعیت و مساحت با استان‌های دیگر در تمامی شاخص‌ها رتبه اول را دارد و با عدم درنظر گیری وسعت و جمعیت در حوزه‌های اقتصادی، کشاورزی و علمی جزو ۵ استان برتر کشور قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,

وی افزود: در حوزه صنعت مفتخریم که بخش خصوصی ستون فقرات صنعت این استان است که امیدواریم کارآفرینان هم در بحث گلریزان و کمک به زندانیان استان نقش موثر و تعیین کننده‌ای داشته باشند.

,

امام جمعه موقت تهران گفت: باتوجه به موقعیت امروز ایران در جهت حمایت از کارآفرینان و دست اندرکاران تولید باید نگاه ویژه‌ای داشته باشیم .

,

ابوترابی فرد بیان کرد: امروز ایران از یک جایگاه ممتاز در معادلات سیاسی و اقتصادی در منطقه برخوردار است که این استقرار می‌تواند برای کارآفرینان امیدبخش باشد.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: باتوجه به موقعیت منطقه‌ای ایران جزو محدود کشورهایی هستیم که با ۱۵ کشور همسایه است که هر کدام از موقعیت‌های ویژه‌ای برخودار هستند که می‌تواند فرصتی را برای تولید کنندگان به وجود آورد.

,

وی ابراز کرد: دسترسی به بازارهای جهان امروز در اولویت تولیدکنندگان هوشمند قرار دارد که با توجه به موقعیت جغرافیایی این فرصت در اختیار ما قرار دارد.

,

ابوترابی فرد اذعان داشت: خوشبختانه امروز از نظر رشد سرمایه نیروی انسانی در این سه دهه رتبه اول را در جهان داریم؛ همچنین امنیتی که در ایران وجود دارد نه در تنها در منطقه بلکه در دنیا به منطقه امن تیدیل شده است.

,

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: شاخص‌های اقتصادی کشور نشان می‌دهد که با توجه به اوج تحریم‌هایی که توسط آمریکا اعمال می‌شود رو به رشد است هرچند آن‌ها چالش‌هایی را در فضای اقتصادی کشور ایجاد کرده‌اند اما این مسائل به نفع تولیدکنندگان خواهد بود.

,

وی ادامه داد: محدودیت ورود کالاهای خارجی وکاهش نرخ ارز به نفع تولیدکنندگان است و باید آنان از این فرصت استفاده کنند تا بتوانند تهدیدها را فرصت بشمارند.

,

این مسئول ابراز کرد: در کشور می‌توان به آینده روشن امیدوار بود که تولید با محور صادرات شکل بگیرد و اگر نگاه تولیدکنندگان معطوف به صادرات باشد می‌تواند جایگاه بالایی را از نظر سرمایه‌گذاری و موفقیت از آن خود کنند.

,

امروز در فضای کسب و کار مشکلات کلان ملی داریم

, امروز در فضای کسب و کار مشکلات کلان ملی داریم,

ابوترابی فرد افزود: تولیدی می‌تواند به بازارهای رقیب راه یابد و قول واردات چین را بشکند که مبتنی بر دانایی و بالاترین کیفیت و کمترین قیمت باشد که ما از این بحث بسیار فاصله داریم و در این راستا از تولیدکنندگان خواهشمند هستم که به این امر توجه ویژه داشته باشند.

,

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: در دوران گذشته رشد اقتصادی کشور ما مبتنی بر انباشت سرمایه بود نه مبتنی بر رشد اقتصادی و تولید محور؛ بنابراین نیازمند هستیم که اقتصاد مبتنی بر رشد را فراهم آوریم چراکه ایران شایستگی اقتصاد مبتنی بر دانایی و دانش را دارد.

,

وی اذعان داشت: امروز امریکا با اعمال تحریم‌ها و اجبار و فشار به ما کمک می‌کند که اگر گام مثبتی برداشته شود، می‌تواند اقتصاد ایران را متحول سازد؛ ما نیازمند رشد و توسعه پایدار هستیم که با دستان توانمند تولیدکنندگان عالم و مبتنی بر دانش حاصل می‌شود.

,

این مسئول اظهار کرد: ما امروز در فضای کسب و کار مشکلات کلان ملی داریم که باید به دست روسای قوای سه گانه حل شود اما برخی از مشکلات در دست استانداران و حوزه اختیاراتی آن‌ها است که امیداواریم نگاه ویژه‌ای در این خصوص صورت گیرد.

,

ابوترابی فرد ادامه داد:امروز دشمن شرایطی را ایجاد کرده که مانند گذشته تسهیل واردات نداریم و تولیدکنندگان می‌توانند از این فرصت استفاده کنند؛ رتبه بالای ۱۳۰ شایسته ایران نیست و باید به رتبه ۱۵۰ ارتقاء یابد که این از طریق اقتصاد مبتی بر تولید محقق می‌شود.

,

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: امیدوارم مسئله مبارزه با فساد به طور جدی در دستور کار مسئولین استان قرار گیرد تا کارآفرینان بتوانند در فضای سالمی به رقابت بپرازند؛ همچنین از طریق تشکیل اتاق‌های فکر مسیر توسعه را  در استان بیش از گذشته هموار کنیم.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه