اخبار داغ

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان:

۳ طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در لرستان اجرا می‌شود

۳ طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در لرستان اجرا می‌شود
مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: 3 طرح توانمندسازی اقتصادی زنان بد سرپرست و سرپرست خانوار در استان لرستان اجرایی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناهید پرویز پور در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، با اشاره به اهمیت معیشت و اقتصاد زنان به‌خصوص زنان بد سرپرست و سرپرست خانوار اظهار داشت: در سال ۹۸ سه طرح برای توانمندسازی اقتصادی زنان لحاظ شده که یکی از این طرح‌ها، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سکونت‌های غیررسمی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک, ،,

 

,

وی افزود: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان در شهرستان خرم‌آباد در 10 سکونت‌گاه اجرا می‌شود و تعداد 400 نفر در این طرح شرکت می‌کنند.

,

 

,

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان تصریح کرد: این طرح تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای بین معاونت امور زنان ریاست جمهوری، سازمان اجتماعی وزارت کشور و سازمان فنی و حرفه‌ای است؛ در مرحله اول زنان جامعه هدف با همکاری دفاتر تسهیلگری شناسایی‌شده‌اند و نیازسنجی‌ها و اقدامات انگیزشی انجام و مشخص می‌شود هر زن سرپرست خانوار در چه زمینه‌هایی می‌تواند فعالیت داشته باشد.

,

 

,

وی بیان کرد: پس از اولویت‌بندی‌ها و کلاس‌های انگیزشی که فاز اول آن طی شده است افراد به فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند و با توجه به اطلاعاتی که از علاقه‌مندی زنان در اختیار آن‌ها گذاشته‌شده، کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود و با حمایت‌ها، مشاوره‌های شغلی و پشتیبانی به توانمندسازی اقتصادی می‌رسند و به‌نوعی خودکفا شده و شغل پایداری برای خود رقم می‌زنند.

,

 

,

پرویزپور عنوان کرد: طرح دیگر برای توانمندسازی اقتصادی زنان، تفاهم‌نامه‌ای است که توسط معاونت زنان و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین جهاد دانشگاهی منعقدشده است؛ سهمیه لرستان 150 نفر است و با توجه به اینکه استان ما سیل‌زده است این امتیاز را به زنان سیل‌زده شهرستان‌ها اختصاص داده‌ایم.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: با همکاری اداره کار و جهاد دانشگاهی، زنان را از شهرستان‌های پل‌دختر، معمولان، کوهدشت، دلفان و چگنی انتخاب می‌کنیم؛ شناسایی جامعه هدف که زنان سرپرست خانوار هستند از طریق فرمانداری‌ها  و دستگاه‌های حمایتی صورت گرفته است؛ افراد شرکت‌کننده کسانی هستند که تحت پوشش هیچ ارگان حمایتی نیستند و یا پشت نوبت برای دریافت خدمات دستگاه‌های حمایتی بوده و شرط سنی آن‌ها کمتر از 55 سال است.

,

 

,

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: این افراد با آموزش‌هایی که می‌بینند گواهی دریافت می‌کنند و در سازمان‌ها و اداراتی که متولی امر هستند می‌توانند تسهیلات بگیرند.

,

 

,

وی اظهار داشت: طرح دیگر با رایزنی دفتر امور بانوان، همکاری بنیاد توسعه کارآفرینی زنان ایران و فنی حرفه‌ای اجرا می‌شود؛ این طرح در روستای سراب غضنفر شهرستان دلفان اجرا خواهد شد، به دلیل موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌هایی که در حوزه کشاورزی، دام‌پروری، پرورش طیور، گردشگری و صنایع‌دستی در این روستا وجود دارد زنان بین 15 تا 50سال آموزش‌هایی را فرامی‌گیرند تا بتوانند با توجه به ظرفیت‌هایی که در منطقه است منبع درآمدی داشته باشند.

,

 

,

پرویزپور افزود: برای این طرح که متولی آن امور بانوان است محدودیت وجود ندارد و هر تعداد از زنان منطقه که تمایل داشته باشند می‌توانند در طرح شرکت کنند؛ درصورتی‌که نتایج حاصل از اجرای طرح موفقیت‌آمیز و رضایت‌بخش باشد در سایر روستاهای استان نیز این طرح اجرایی می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه