اخبار داغ

فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد؛

افزایش ناوگان شناوری در دریای خزر/ الحاق ۹ فروند شناور به مرزبانی ناجا

افزایش ناوگان شناوری در دریای خزر/ الحاق ۹ فروند شناور به مرزبانی ناجا
فرمانده مرزبانی ناجا از افزایش شناور دریایی به ناوگان شناوری دریای خزر خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری 9 فروند شناور دریایی به ناوگان شناوری اضافه می‌شوند که تعدادی از این شناورها اختصاص به دریای خزر دارد و همین امر موجب شده که تحرک دریایی در عمق ارتقا پیدا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سردار قاسم رضایی چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از ساحل بابلسر و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شمال ایران یکی از مناطقی است که برکات الهی در آن فراوان بوده و دارای سواحل زیبا، دریا و مردم خوب انقلابی و ولایی است.

وی خاطرنشان کرد: مهماندوستی از دیگر ویژگی‌های مردم مازندران است که موجب می شود مردم دیگر نقاط کشور برای سفر این نقطه از کشور را انتخاب کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه مسئولان منطقه باید برنامه‌ریزی خوبی برای میزبانی از مهمانان داشته باشند، تصریح کرد: با مدیریت خوبی که از سوی استانداری مازندران، فرمانداران و سایر بخش‌ها که نقشی در سالم‌سازی دریا داشتند و همچنین در زمینه تامین آرامش و امنیت که نیروی انتظامی به صورت جدی ورود پیدا کره مردم از سواحل مازندران راضی هستند.

رضایی با اشاره به اینکه طرح‌های سالم‌سازی دریا موجب ایجاد اشتغال شده است گفت: این طرح‌ها موجب اشتغال بسیاری از افراد شده که با اجاره شناورها و موارد دیگر منبع درآمد خوبی دارند.

وی ادامه داد: مدیریت خوبی که مرزبانی داشته و با ساماندهی شناورها و نظم‌دهی صورت گرفته همگان از این امر راضی هستند.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه مراقبت از مرزها وظیفه و ماموریت اصلی مرزبانی است، تاکید کرد: جلوگیری از ترددهای غیرمجاز، جرایم و تخلف از مهمترین ماموریت‌های مرزبانی ناجا در مرزها است که در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه‌ها صورت گرفته است.

رضایی یادآور شد: در مناطقی که ابنیه‌ها برای ماموران مهیا شده اشرافیت کامل وجود دارد اما در مناطقی که زیرساخت‌ها آماده نیست دچار نواقصی هستیم؛ به دنبال اجرای طرحی جامع با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس، ستاد کل و نیروی انتظامی هستیم و باتوجه به اینکه این طرح به امضای رئیس جمهور رسیده امیدواریم در مدت دو سال آینده هیچ مشکلی در مدیریت مرزها نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مراقبت از مرزهای دریایی هم از اولویت‌های ما است اظهار کرد: تقویت ناوگان شناوری یکی از برنامه‌های اصلی ما در زمینه دریاها است که در دو هفته گذشته تعداد هفت فروند شناور نیمه سنگین وارد ناوگان شناوری شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری 9 فروند شناور دریایی به ناوگان شناوری اضافه می‌شوند که تعدادی از این شناورها اختصاص به دریای خزر دارد و همین امر موجب شده که تحرک دریایی در عمق ارتقا پیدا کند.

رضایی تصریح کرد: تجهیزات متفاوتی مطالبه شده و قراردادهایی بستیم که دنبال می‌کنیم، تجهیزاتی مانند پایش تصویری و پهپادها و غیره که تاکنون بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده است و در برخی جاها نیاز به استقرار رادارهای سیار داریم که این کار نیز تا حدودی انجام یافته است.

وی با بیان اینکه بخشی از اقدامات ما به صورت دیپلماسی و با همکاری کشورهای مشترک انجام می‌گیرد، ادامه داد: در چند سال اخیر اقدامات دیپلماسی خوبی صورت گرفته و در مرزهای ترکیه، افغانستان، عراق و آذربایجان به صورت مشترک اداره می‌شود.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به مشکلات موجود در مرز پاکستان عنوان کرد: باتوجه به مشکلات موجود در مرز مشترک با پاکستان، سطوح مختلف کشور ما تعاملاتی با این کشور داشتند که در نهایت مسئولان کشور پاکستان به صحنه آمدند که پیش‌بینی می‌شود در سال آینده دیگر از این مشکلات در مرزها نداشته باشیم. 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه