اخبار داغ

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران مطرح کرد؛

گلایه کسبه میوه و تره‌بار ساری از فعالیت غرفه‌های سازمان میادین/۸ سال به در بسته می‌خوریم

گلایه کسبه میوه و تره‌بار ساری از فعالیت غرفه‌های سازمان میادین/۸ سال به در بسته می‌خوریم
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران گفت: باوجود فعالیت بیش از حد استاندارد واحدهای صنفی در مرکز مازندران، یک پروسه 8 ساله در مرکز مازندران از سوی سازمان میادین شهرداری ساری کلید خورده است که داد تمام کسبه این صنف را در آورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرحسین فخرآوران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، از فعالیت بیش از 330 واحد صنفی دارای مجوز کسب عرضه میوه و تره‌بار تحت پوشش اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز استان خبر داد.

وی افزود: طی سالیان اخیر حذف قانون سقف و فاصله صنفی، بر شمار روز افزون واحدهای صنفی فعال در صنف میوه و تره‌بار افزوده است و این امر به خودی خود، موجب تقسیم مشتریان و رکود معاملات کسبی در میان کسبه این صنف شده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران خاطرنشان کرد: علیرغم فعالیت بیش از حد استاندارد تراکم واحدهای صنفی در مرکز مازندران، متاسفانه یک پروسه 8 ساله در مرکز مازندران از سوی سازمان میادین شهرداری ساری کلید خورده است که داد تمام کسبه این صنف را در آورده است.

فخرآوران بیان کرد: طی سال‌های اخیر، این سازمان با صدور مجوز و راه‌اندازی غرفه‌های عرضه میوه و تره‌بار در جای جای شهر که غالبا در نقاط حساس و کلیدی شهر واقع شده‌اند، بازار واحدهای صنفی را تحت‌الشعاع این تصمیم و عمل قرار داده است.

وی تصریح کرد: طی این مدت، هر کاری می‌کنیم، نمی‌توانیم حریف سازمان میادین شهرداری ساری شویم و با وجود اینکه این دکه‌ها، دارای مجوز صنفی نیستند، هر کاری می‌کنیم و به هر دری می‌زنیم، نمی‌توانیم این غرفه‌ها را ساماندهی کنیم.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران عنوان کرد: تنها تعداد محدودی از این غرفه‌ها نسبت به اخذ پروانه کسب از اتحادیه اقدام کرده‌اند و مابقی همکاری لازم را نکرده‌اند و جدا از مشکلاتی که برای واحدهای صنفی قانونی شهر ایجاد کرده‌اند، به‌دلیل آنکه تحت پوشش اتحادیه نیستند، نمی‌توانیم هیچ نظارتی بر قیمت‌های این جایگاه‌ها و شناسایی مالکان آن‌ها کنیم.

فخرآوران با بیان اینکه صدور مجوز کسب و هر فعالیت صنفی با اتاق‌های اصناف است؛ متذکر شد: در کنار فعالیت گسترده وانت‌بارها در حاشیه خیابان‌ها، فعالیت این غرفه‌ها نیز قوز بالای قوز شده است و هجمه سنگین گلایه واحدهای کسبی را به سمت اتحادیه داشته است.

وی گفت: ما انتظار داریم که سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری ساری، تعامل و همکاری لازم را با اتحادیه در خصوص ساماندهی و ملزم کردن این جایگاه‌ها به اخذ پروانه کسب داشته باشند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه