اخبار داغ

معاون وزیر صمت اعلام کرد؛

رکود ۲۲درصدی واحدهای تولیدی کشور / ۲۰۰۰ واحد صنعتی راکد را امسال به چرخه تولید بازمی‌گردانیم

رکود ۲۲درصدی واحدهای تولیدی کشور / ۲۰۰۰ واحد صنعتی راکد را امسال به چرخه تولید بازمی‌گردانیم
معاون وزیر صمت گفت: حدود ۴۴هزار واحد تولیدی در حدود ۸۵۰شرکت، شهرک و ناحیه صنعتی در کشور درحال فعالیت هستند و سهم استان قزوین از این میزان ۳/۵درصد است، همچنین ۲۲درصد واحدهای تولیدی کشور دچار رکود شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن صالحی نیا در گفت‌وگو با  صبح قزوین درباره وضعیت صنعت کشور اظهار کرد: حدود 44هزار واحد تولیدی، 850شرکت، شهرک و ناحیه صنعتی در کشور درحال فعالیت هستند و سهم استان قزوین از این میزان 3/5درصد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی با ظرفیت‌های مختلف در حال بهره برداری است و حدود 96درصد آن‌ها کوچک و متوسط بوده و در تامین کالاهای مصرفی و همچنین تامین کننده بخشی از نیازهای صنایع بزرگ هستند.

,

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز کرد: طبق آخرین آمار برآمده از پایش آنلاین حدود 20تا 22درصد واحدها درحال رکود هستند و سعی ما بر این است در سال جاری بیش از 2هزار واحد از این موارد را به چرخه مجدد تولید بازگردانیم، این میزان در سال گذشته 1400مورد بوده است.

,

وی افزود: باید در حرکتی مستمر بر این باشیم که علاوه بر بازگشتن واحدها به چرخه تولید مجدد، سایر واحدها با مشکل روبه‌رو نشوند، البته برخی مشکلات اجتناب ناپذیر است و برخی از آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: مسائل واحدهای دارای مشکل در کارگروه رفع موانع تولید با حضور دستگاه‌های اجرایی بصورت تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد و مشکلاتشان با دستگاه‌های زیرساختی رفع و رجوع می‌شود.

,

تخصیص 20هزار میلیارد تومان برای سامانه بهین یاب

, تخصیص 20هزار میلیارد تومان برای سامانه بهین یاب,

وی ادامه داد: برای مشکلات وابسته به تسهیلات برای تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش، واحدهای نیازمند به سرمایه برای توسعه، واحدهای بازسازی برنامه‌های وسیعی درنظر گرفته شده است و با هماهمگی بانک‌ها و قوانین سعی در تامین این موارد داریم.

,

صالحی نیا بیان کرد: لازم است مقامات استان‌ها بیشتر به واحدهای تولیدی توجه کنند تا بتوانند سهم مناسبی از تسهیلات را برای این استان جذب کنند.

,

وی اذعان کرد: ما به عنوان سازمان تخصصی وظیفه داریم زیرساخت‌ها اعم از آب، برق و گاز را تامین کنیم، در بسیاری از شهرک‌ها و واحدها باتوجه به شرایط هر استان مشکلات حادی نداریم و دربرخی شهرک‌ها و پروژه‌ها بویژه در سه ماهه سال 97باتوجه به شرایطی که از نظر افزایش قیمت‌ها بوجود آمده دچار نقص‌هایی شده که درحال بررسی هستند.

,

معاون وزیر سمت ادامه داد: دستگاه‌های خدمات رسان و وابسته به وزارت نیرو درحال کمک رسانی هستند و انتظار این است که استاندارها در تمام استان‌ها برای تامین زیرساخت‌ها و منابع تلاش کنند که تاکنون در تامین و تخصیص منابع برای زیرساخت‌ها خوب عمل کرده‌اند.

,

وی تاکید کرد: باتوجه به افزایش قیمت‌ها نیاز به حمایت بیشتر است و سازمان برنامه و بودجه در بخش‌هایی همچون تصفیه خانه‌ها و شبکه برق کمک کرده و تلاش همه ما بر این است که مشکلات حل شوند و مشارکت خود واحدهای صنعتی نیز کمک کنند.

,

این مقام مسئول در پایان ابراز کرد: بهین یاب طرحی برای تامین سرمایه در گردش است و تسهیلات 20هزار میلیارد تومان برای آن درنظر گرفته شده و واحدهای تولیدی به فراخور فعالیت خود از آن بهره می‌برند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه