اخبار داغ

در گفتگو با معاون وزیر آموزش و پرورش مطرح شد:

فرسودگی 30درصد از فضاهای آموزشی در کشور/مدارس ماندگار کهگیلویه و بویراحمد بازسازی می شوند

فرسودگی 30درصد از فضاهای آموزشی در کشور/مدارس ماندگار کهگیلویه و بویراحمد بازسازی می شوند
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت:حدود 30درصد از فضاهای آموزش ما در کل کشور فرسوده است، دولت در مقطعی فشار آورد و در برنامه پنجم توسعه 4میلیارد دلار از محل حساب ذخیره ارزی گذاشت و تعداد زیادی از مدارس را تخریب، بازسازی و مقاوم سازی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛مهراله رخشانی‌‌مهر،معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با آفتاب جنوب،در خصوص بازدید از طرح ها و پروژه های آموزش و پرورش این استان،گفت:در سازمان نوسازی مدارس بازدید های به صورت دوره ای را طرح ریزی کرده ایم که در نقاط مختلف کشور حضور بهم رسانیم ،امروز هم در کهگیلویه و بویراحمد ازپروژه های ناتمام و فرسوده برخی مدارس بازدید شد و کلنگ زنی چند مجموعه هم در دست کار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب جنوب, ،,

فرسودگی 30درصد از فضای های آموزش کشور

, فرسودگی 30درصد از فضای های آموزش کشور,

وی افزود:حدود 30درصد از فضاهای آموزش ما در کل کشور فرسوده است و استان کهگیلویه و وبویراحمد تقریبا به همین مقدار است،که این پروژهای فرسوده به هرحال نیازمند مقاوم سازی هستند و برخی هل هم نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

,

بازسازی مدارس ماندگار در گهگیلویه و بویراحمد

, بازسازی مدارس ماندگار در گهگیلویه و بویراحمد,

رخشانی مهر اظهارکرد:تعدای مدارس به عنوان مدارس ماندگار وجود دارد ،مدارسی که سالیان سال اجرا و بهره برداری شده اند و چون مدارس قدیمی هستند فارغ التحصیلان این مدارس خاطرات زیادی دارند و طبیعتا نباید چنین مدارسی تخریب شوند و باید مقاوم سازی و بازسازی شوند که خاطرات مردم باقی بماند.

,

وی افزود:در این راستا هم از مجموعه برخی مدارس در این شهرستان بازدید داشتیم و بنا شد که این مدارس بازسازی و مقاوم سازی شوند آنهم با هما سبک معماری گذشته،که به زودی مشاور طرح انتخاب خواهد شد و مطالعات که انجام و سیستم ویژه مقاوم سازی که انتخاب شد به اجرا هم اقدام خواهیم کرد.

,

کلنگ زنی چند طرح آموزشی در استان

, کلنگ زنی چند طرح آموزشی در استان,

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت:در بحث مدارس نیازمند بازسازی هم در سال 97اعتبارات را 110درصد گرفتیم و امسال هم امیدواریم معادل عدد سال گذشته اعتبار بابت این ردیف دریافت کنیم و تخریب و بازسازی مدارس را آغاز کنیم ؛کلنگ زنی که امروز در این شهرستان انجام شد چند مدرسه دیگر هم را کلنگ زنی خواهیم کرد و از سه حوزه انتخابیه استان بازدیدهای مفصلی هم خواهیم داشت.

,

90درصد پروژه های نیمه تمام ،فعال هستند

, 90درصد پروژه های نیمه تمام ،فعال هستند,

وی در ادامه در خصوص روند تکمیل استخر آموزش و پرورش و شتاب بخشی به پروژه های نیمه تمام این شهرستان نیزگفت:تکمیل پروژه های نیمه تمام از برنامه های اصلی ما خواهد بود و از ابتدای سال 97برای تکمیل پروژه های نیمه تمام برنامه ریزی کرده ایم ، بیش از 90درصد پروژه های ما فعال هستند و باقیمانده مربوط به اختلاف حقوقی با پیمانکار و بحث های اجرایی دارد نه مباحث اعتباری.

,

بهره برداری از استخر دانش آموزی در دهه فجر

, بهره برداری از استخر دانش آموزی در دهه فجر,

رخشانی مهر در ادامه اظهارکرد:استخر آموزش و پرورش گچساران نیز طبیعتا باید هرچه زودتر به بهره برداری برسد و سال گذشته پیشرفت فیزیکی این پروزه 20درصد بود و در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی 70درصد در حال اجراست،پیمانکار پروژه هم مشغول به کار است و در نظر داریم در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

,

اولویت نوسازی در مناطق سیل زده کشور

, اولویت نوسازی در مناطق سیل زده کشور,

وی درادامه تصریح کرد:باید توجه داشت که حدود 30درصد از فضاهای آموزش همین وضعیت فرسوده  را دارد که دولت در مقطعی فشار گذاشت و در برنامه پنجم توسعه 4میلیارد دلار از محل حساب ذخیره ارزی گذاشت و تعداد زیادی از مدارس را تخریب، بازسازی و مقاوم سازی کرد و در بحث مناطق سیل زده هم در حال اقدامات لازم است و اول مهرامسال هیچ دانش آموز بی سرپناهی که مدرسه نداشته باشد را نداریم.

,

ساخت مدارس تا مهر 99در مناطق سیل زده

, ساخت مدارس تا مهر 99در مناطق سیل زده,

معاون وزیرآموزش و پرورش گفت:این موضوع در مناطق سیل زده هم به دو صورت است یکی به عنوان تعمیرات و دیگری هم بحث ساخت است که تا اول مهر تعمیرات را انجام خواهیم داد و مدارسی که هم نیاز به ساخت داشته باشند  ان شاءالله تا مهر 99 احداث خواهد گرفت.

,

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درادامه اظهارکرد: در بحث مدارس استثنایی هم مانند بقیه مدارس با سرعت و اولویت بیشتری دنیال می شود.

,

افزایش 6برابری اعتبارات آموزش و پرورش

, افزایش 6برابری اعتبارات آموزش و پرورش,

رخشانی مهر درادامه با اشاره به اعتبارات وزارت آموزش و پرورش گفت: اعتبارات وزارت آموزش و پرورش در سال جاری حدود 6برابر افزایش داشته است که این اعتبارات در سال 96 مبلغی بیش از 520 میلیارد تومان بوده که  این اعتبارات به 3 هزار میلیارد تومان در سال جاری هم رسیده است.

,

نوسازی 10هزار کلاس درس تا مهرماه امسال

, نوسازی 10هزار کلاس درس تا مهرماه امسال,

وی در ادامه با اشاره به سهم اعتبارات نوسازی مدارس اظهارکرد:امسال نیز سهم اعتبارات نوسازی از 20درصد به 50درصد افزایش یافته است در حال حاضر نیز 41هزار کلاس درس نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی 50درصددر کشور وجود دارد که تا مهرماه امسال 10هزار کلاس درس نوسازی خواهند شد.

,

تکمیل 12هزار کلاس درس تا پایان امسال

, تکمیل 12هزار کلاس درس تا پایان امسال,

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود:هرچند در این راستا تلاش براین است که تا پایان  سال جاری 12هزار کلاس نیمه تمام ،تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شود.

,

136هزار کلاس درس فاقد وسایل گرمایشی استاندارد

, 136هزار کلاس درس فاقد وسایل گرمایشی استاندارد,

رخشانی مهر درادامه درخصوص جمع آوری بخاری های نفتی و غیر استاندار در مدارس کشور گفت:در این خصوص تخصیص اعتبار برای جمع آوری بخاری های نفتی افزایش یافته است و در حال حاضر نیز 136هزار کلاس درس از وسایل گرمایشی مناسب و استاندارد برخوردار نیستند.

,

جمع آوری 24هزار بخاری غیراستاندار از مدارس

, جمع آوری 24هزار بخاری غیراستاندار از مدارس,

معاون وزیر آموزش و پرورش درادامه افزود:تا قبل از سال 92حدود 286هزار کلاس درس از وسایل گرمایشی غیراستاندارد برخوردار بودند که در حال حاضر 150هزار کلاس درس به وسایل گرمایشی استاندارد مجهز شده اندو قبل از آغاز سال تحصیلی جدید نیز 24هزار بخاری غیراستاندارد از مدارس کشور جمع آوری خواهند شد.

, :,

انتهای پیام

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه