اخبار داغ

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان:

بارش های مونسون هند تا هفته بعد ادامه می یابد/ زاهدان گرم ترین روز سال خود را تجربه کرد

بارش های مونسون هند تا هفته بعد ادامه می یابد/ زاهدان گرم ترین روز سال خود را تجربه کرد
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به ثبت دمای 42 درجه سلسیوس در زاهدان و ثبت گرم ترین روز سال در این شهر گفت: با تداوم جریانات مرطوب جنوبی به استان انتظار می رود بارش های مونسون هند تا اواسط هفته آینده ادامه یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی ملاشاهی در گفت و گو با عصرهامون، گفت: بر اساس آخرین الگوهای پیش یابی و مدل های جوی انتظار می رود همچنان در ارتفاعات جنوبی استان نظیرجنوب خاش، ایرانشهر، دلگان، بزمان، سراوان، سیب وسوران، مهرستان، قصرقند، سرباز، نیکشهر، فنوج تا اواسط هفته آینده در بعدازظهرها شرایط برای رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه ای مهیا باشد.

وی افزود: برای جلوگیری از مخاطرات ناشی از رویداد رعدوبرق و صاعقه و احتمال جاری شدن سیلاب موقت از تردد و استقرار در مناطق مرتفع همچنین درحاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی در نواحی جنوبی استان خودداری شود.

وی در بخش دیگر از تداوم گرمای هوا در شمال استان خبر داد و تصریح کرد: در شبانه روز گذشته بیشینه دمای هوای 12 شهر استان به 40 درجه و بالاتر از آن رسید. دمای هوای زاهدان در این بازه زمانی به مرز 42 درجه سلسیوس رسید و گرمترین روز این شهر از ابتدای سال تاکنون رقم خورد. شهرهای هامون و هیرمند نیز با دمای 47 درجه سلسیوس گرم ترین شهرهای استان بودند.

ملاشاهی خاطرنشان کرد: توصیه می شود مردم شمال استان ضمن صرفه جویی در مصرف آب و برق بویژه در ساعات اوج مصرف،  از ترددهای غیر ضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب جهت جلوگیری از گرمازدگی اجتناب کنند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه کشاورزان شمال استان به هیچ عنوان در طول روز اقدام به آبیاری مزارع نکنند، اذعان داشت: بهتر است آبیاری مزارع و باغات در ساعات شب یا اوایل صبح موکول شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه