اخبار داغ

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر و ساعت بیرجند خبر داد؛

تعطیلی ۲۳ واحد طلافروشی در بیرجند/ مالیات بر ارزش افزوده طلا حذف شود

تعطیلی ۲۳ واحد طلافروشی در بیرجند/ مالیات بر ارزش افزوده طلا حذف شود
رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر و ساعت بیرجند گفت: وقتی خریدار رغبت به خرید طلا نداشته باشد، بازار از رونق می‌افتد و همین امر باعث شد که طی 2 سال گذشته 23 واحد طلافروشی تعطیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامحسین قربانی‌مقدم رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر و ساعت بیرجند در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: کاهش قیمت طلا به دلیل پایین آمدن قیمت دلار است که این کاهش قیمت دلار نیز به دنبال مسائل سیاسی که مطرح شد، اتفاق افتاد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, غلامحسین قربانی‌مقدم رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر و ساعت بیرجند در گفت‌وگو با,  خاورستان,  , خاورستان, خاورستان, ، اظهار کرد: کاهش قیمت طلا به دلیل پایین آمدن قیمت دلار است که این کاهش قیمت دلار نیز به دنبال مسائل سیاسی که مطرح شد، اتفاق افتاد.,

 

,

کاهش قیمت دلار عامل کاهش قیمت طلا و سکه

, کاهش قیمت دلار عامل کاهش قیمت طلا و سکه, کاهش قیمت دلار عامل کاهش قیمت طلا و سکه,

وی با بیان این‌که قیمت دلار اُفت خوبی داشت و از 13 هزار تومان به حدود 11 هزار تومان رسید و باعث شد قیمت طلا پایین بیاید. افزود: هر گرم طلا و هر سکه کامل طی 3 روز گذشته حدود 100 هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

, وی با بیان این‌که قیمت دلار اُفت خوبی داشت و از 13 هزار تومان به حدود 11 هزار تومان رسید و باعث شد قیمت طلا پایین بیاید. افزود: هر گرم طلا و هر سکه کامل طی 3 روز گذشته حدود 100 هزار تومان کاهش قیمت داشته است.,

 

,

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر و ساعت بیرجند گفت: وقتی قیمت طلا بالا باشد خریدار کم است اما هنگامی که قیمت‌ها متعادل‌تر باشد خریدار بیشتری خواهد داشت و عده‌ای نیز به دلیل این‌که فکر می‌کنند طلا دوباره گران خواهد شد شروع به خرید طلا می‌کنند که روی رونق بازار تاثیر دارد.

,

 

,

مشکل طلافروشان، گرانی طلا نیست

, مشکل طلافروشان، گرانی طلا نیست, مشکل طلافروشان، گرانی طلا نیست,

قربانی‌مقدم با اشاره به این‌که مشکل طلافروشان، گرانی طلا نیست، تصریح کرد: وقتی یک مشتری طلایی را می‌خرد، علاوه بر قیمت خود طلا، اجرت ساخت، سود برای کاسب و مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت می‌کند که هزینه زیادی را برای خریدار به همراه دارد.

,

 

,

مالیات بر ارزش افزوده رونق را از کار کسبه گرفته است

, مالیات بر ارزش افزوده رونق را از کار کسبه گرفته است, مالیات بر ارزش افزوده رونق را از کار کسبه گرفته است,

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر و ساعت بیرجند گفت: مالیات بر ارزش افزوده یک دوره آزمایشی 5 ساله بود که با 2 درصد شروع شد و در سال‌های اخیر غیرمنصفانه بالا رفت و امسال یازدهمین سالی است که این قانون را تمدید می‌کنند و در حال حاضر به 9 درصد رسیده است که متاسفانه همین مالیات بر ارزش افزوده باعث شده که کار کسبه از رونق بیفتد.

,

 

,

وی افزود: مشتری 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، 6 تا 7 درصد سود و 7 تا 8 درصد اجرت ساخت می‌دهد که همین امر باعث شده رغبت به خرید طلا نداشته باشد چراکه هنگام فروش یک رقم قابل توجهی از قیمت طلا کاسته می‌شود و ضرر می‌کند.

,

 

,

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر و ساعت بیرجند گفت: وقتی خریدار رغبت به خرید طلا نداشته باشد، بازار از رونق می‌افتد و همین امر باعث شده که بسیاری از طلافروشان مغازه‌های خود را تعطیل کنند.

,

 

,

تعطیلی 23 واحد طلافروشی طی دو سال 

, تعطیلی 23 واحد طلافروشی طی دو سال , تعطیلی 23 واحد طلافروشی طی دو سال ,

قربانی‌مقدم یادآور شد: طی دو سال گذشته 23 واحد از طلافروشی‌های باسابقه به علت این‌که فروش طلا برای آنها صرفه اقتصادی نداشت، تعطیل کردند.

,

 

,

وی افزود: کاهش قیمت طلا به کاهش قیمت دلار بستگی دارد و کاهش دلار نیز به سیاست سیاستمداران و صحبت‌های سیاسی که در جهان مطرح می‌شود و با توجه به این‌که یک جوی به راه افتاده است که پشت پرده، ایران در مورد موشک‌های خودش در حال مذاکره با آمریکا است که این صحبت‌ها توسط مسئولان کشور تکذیب شد اما به هر حال این صحبت‌ها باعث شد که قیمت دلار کاهش پیدا کند و کسانی که دلار داشتند فروشنده شدند و حجم عظیمی از طلا، سکه و ارز به فروش رسید.

,

 

,

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر و ساعت بیرجند گفت: به نظر من بعید است که قیمت طلا، سکه و ارز بیشتر از این کاهش پیدا کند و اگر همین قیمت‌ها ثُبات داشته باشد قیمت معقولی است.

, به نظر من بعید است که قیمت طلا، سکه و ارز بیشتر از این کاهش پیدا کند و اگر همین قیمت‌ها ثُبات داشته باشد قیمت معقولی است.,

 

,

توصیه‌های رئیس اتحادیه طلافروشان به مردم 

, توصیه‌های رئیس اتحادیه طلافروشان به مردم , توصیه‌های رئیس اتحادیه طلافروشان به مردم ,

قربانی‌مقدم با اشاره به این‌که 3 گروه از افراد خریدار طلا هستند، تصریح کرد: دسته اول افرادی هستند که می‌خواهند طلا هدیه بدهند که ارزش دارد و از قیمت نمی‌افتد، دسته دوم افرادی هستند که یک پولی دارند و نمی‌خواهند نگه دارند چراکه ارزش آن کم می‌شود و آنها هم این پول را به طلا تبدیل می‌کنند برای روز مبادا که بلافاصله طلا را به پول نقد تبدیل کنند که بهترین موقعیت است و گروه سومی هستند که وارد بازار خرید و فروش طلا می‌شوند که باید اندکی احتیاط کنند که در بازاری که نوسان زیاد است دچار ضرر و زیان نشوند.

,

 

,

وی با اشاره به این‌که تمام واحدهای طلافروشی بیرجند دارای پروانه معتبر هستند، افزود: مردم از واحدهایی که دارای پروانه معتبر نیستند، طلا خریداری نکنند.

,

 

,

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر و ساعت بیرجند گفت: مردم به دنبال خرید طلای دست دوم و مستعمل نروند چراکه ممکن است این طلا غش و مشکلی داشته باشد و اگر هم از مغازه‌دار می‌خرند باز هم احتیاط کنند چراکه مسائل بهداشتی و پوستی وجود دارد.

,

 

,

قربانی‌مقدم با اشاره به این‌که افرادی در فضای مجازی مبادرت به ایجاد کانال‌هایی برای خرید و فروش طلای دست دوم می‌کنند، تصریح کرد: به مردم توصیه می‌شود به دنبال خرید طلا از این کانال‌ها نباشند چراکه ممکن است طلای بدل و یا کم عیار را به آنها بفروشند و در این زمینه هیچ‌کس پاسخگو نیست و اتحادیه نیز هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال این مسائل ندارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه