اخبار داغ

گلایه شهروندان از رشد قارچ گونه متکدیان و دعانویسان در دهدشت/ رئیس اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه: حمایت بهزیستی و کمیته امداد از متکدیان

گلایه شهروندان از رشد قارچ گونه متکدیان و دعانویسان در دهدشت/ رئیس اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه: حمایت بهزیستی و کمیته امداد از متکدیان
همیشه وجود تکدی گرانی در سطح شهر دهدشت برای بسیاری از مردم موجبات آزردگی خاطر را فراهم می آورد و این آزردگی خاطر بیشتر به خاطر این است که متکدیان با همراه داشتن کودکان کم سن و سال قصد تحریک احساسات مردم را دارند و گاها مشاهده شده که حتی کودکان کم سن و سال را به جای خود در گرمای هوا گذاشته و خود در مکانی دیگر به استراحات می پردازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کهگیلویه؛ همیشه وجود تکدی گرانی در سطح شهر دهدشت برای بسیاری از مردم موجبات آزردگی خاطر را فراهم می آورد و این آزردگی خاطر بیشتر به خاطر این است که متکدیان با همراه داشتن کودکان کم سن و سال قصد تحریک احساسات مردم را دارند و گاها مشاهده شده که حتی کودکان کم سن و سال را به جای خود در گرمای هوا گذاشته و خود در مکانی دیگر به استراحات می پردازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کهگیلوی, ه,

بسیاری از این افراد را کسی نمی شناسد و گاها مشاهده شده که حتی اهل ایران نیستند. اما مسئله مهم کودکانی است که به همراه دارند و هویت آن ها برای کسی مشخص نیست و چه بسا آن را اجاره کرده باشند تا با تحریک احساسات بتوانند به تکدی گری بپردازند.

,

مسئله دیگر اینکه درصد بالایی از این افراد نیازمندان واقعی نیستند و حتی از راه تکدی گری از تمکن مالی برخوردار شدند که جای بررسی بیشتر از سوی مسئولین مربوطه را می طلبد.

,

بیش از 15 نفر متکدی ثابت در سطح شهر دهدشت هم اکنون شناسایی شده که تنها 10 درصد نیازمند هستند. 50 درصد از گدایان سطح شهرستان کهگیلویه را زنان و غیربومی ها تشکیل می دهند که جمع آوری آن ها به عنوان یک ضرورت اجتماعی  مهم است.

,

جهانگیر افشانده رئیس اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه گفت: متکدیانی که از سطح شهر جمع‌آوری می‌شوند مورد غربالگری قرار گرفته  و آن دسته از آنها که نیازمندند از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

,

به غیر از متکدیان دعا نویسان در شهر دهدشت نیز رشد داشته و از این راه و با اغفال مردم به خرافات به جای دعای واقعی درآمدهای زیادی را کسب میکنند.

,

به گفته یکی از شهروندان دهدشتی:بسیاری از این دعانویسان با نوشته ها و تجویز راهکارهایی موجب بروز اختلافات مختلفی را بین خانواده ها بوجود آورده اند. برای نمونه شخصی در یکی از محله های شهر اقدام به چال کردن کاغذی در باغچه خانه ای کرده بود که با آگاهی صاحب خانه درگیری بین آن دو بوجود آمد و در نهایت به کلانتری و تشکیل پرونده انجامید.

,

موارد بسیاری از این اتفاقات توسط دعا نویسان گزارش شده که لزوم ورود مسئولان به این بخش بسیار بیشتر از موضوع تکدی گری است.

,

امیدواریم با اجرای برنامه های فرهنگی و دست به کار شدن مسئولین کمی از رشد قارچ کونه تکدی گران و دعانویسان کمتر شود تا فضای شهری نیز شرایط بهتری داشته باشد و نیازمندان واقعی از غیر واقعی بهتر شناخته شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه