اخبار داغ

رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر کشور:

غدیر به‌عنوان یک نماد عزت و یک هدف متعالی برای انقلاب اسلامی است

غدیر به‌عنوان یک نماد عزت و یک هدف متعالی برای انقلاب اسلامی است
رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر کشور با اشاره به اینکه غدیر به‌عنوان یک نماد عزت و یک هدف متعالی برای انقلاب اسلامی است افزود: امیرالمؤمنین(ع) که به‌عنوان پرچم‌دار غدیر به‌عنوان ولی منصوب می‌شوند را باید به‌عنوان یک نسخه شفابخش به دنیا معرفی کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دیار آفتاب؛حسین ظریف منش رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر کشور در نشست خبری به مناسبت بازسازی واقعه غدیر در اراک گفت: از عید سعید تا عید قربان برنامه‌های مختلفی جهت نکوداشت این ایام در سطح کشور برگزار می‌شود و همچنین برنامه‌های متنوعی برای روز مباهله نیز پیش‌بینی‌شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

ظریف منش اظهار کرد: امروز اعلام آغاز به کار ستاد مردمی دهه ولایت و امامت است که با استفاده از به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها برای باشکوه شدن این برنامه همه به میدان آمده‌اند.

,

وی ادامه داد: شعار این دهه لبیک یا رسول‌الله(ص) است که پاسخی عملی به ندای پیامبر عظیم الشان اسلام است که باهدف اینکه حاضران به غایبان و پدران به فرزندان پیام غدیر را برسانند.

,

رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر کشور گفت: برنامه‌ها با محوریت سه دسته که محور اول گرامیداشت باهدف‌های تبلیغی و ترویجی و محور دوم معرفت افزایی و تقویت فرهنگ غدیر با برگزاری جشنواره‌های علمی و کارگاه‌های علمی و محور سوم توجه به آداب و نظریه غدیر است که حضور آحاد و اقشار مختلف مردم در این سه محور پیش‌بینی‌شده است.

,

ظریف منش افزود: همایش ولایت در استان هرمزگان، همایش منادیان غدیر در استان مرکزی، همایش یاوران غدیر در تهران و برگزاری آزمایش‌ها مختلف دیگر در سایر استان‌ها در این ایام از ویژه‌برنامه‌های مهم است.

,

وی به برگزاری کنگره‌های شعر با محتوای اهل‌بیت و شهدای انقلاب اسلامی و برگزاری هفتمین جشنواره شعر غدیر اشاره کرد و افزود: این جشنواره‌ها با استقبال بی‌نظیر مردم و رغبتی شدید برای برگزاری آن‌که بیش از ۲۵۰۰  قطعه شعر از نوجوانان به دست ما رسیده که نشان‌دهنده اهمیت نسل جدید به شعر انقلابی است و این دستاورد خوب این ایام است.

,

رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر کشور بیان کرد: ۴۰ سرفصل برنامه به مناسبتی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پیش‌بینی‌شده است و همچنین ۱۰۰ عنوان برنامه با هزاران اجرا در سراسر کشور انجام می‌شود.

,

وی اضافه کرد: همچنین در ۳۰۰ شهرستان و ۳۱ استان ستاد بزرگداشت تشکیل‌شده که نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها و امامان جمعه در شهرستان‌ها مسئولیت آن‌ها را بر عهده‌دارند.

,

ظریف منش افزود: کتابت خطبه غدیر در استان زنجان، تجلیل از سادات شریف، تجلیل از خانواده‌های شهدا و مدافعین حرم، غبارروبی قبور مظهر شهدا، جشنواره‌های ورزشی در سایر استان‌ها، برگزاری کاروان‌های شادی و سرور بنا بر نظر مراجع معظم که این ایام ایامی شادی و سرور است و نقطه عطفی در تاریخ اسلام محسوب می‌شوند که ۱۱۰ کاروان مرکب از روحانیون و مداحان در سراسر استان‌ها اعزام می‌شوند.

,

وی ادامه داد: اطعام در روز غدیر که با استقبال بی‌نظیری که انجام‌شده بیش از ۲ میلیون نفر اطعام می‌شوند و بیش از ۱۰ هزار غذا برای سیل‌زدگان ارسال می‌شود.

,

رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر کشور گفت: گروه‌های مختلف مردمی و نیروهای فرهنگی برنامه‌های متنوعی به شکل خودجوش انجام می‌دهند که جوانان پرچم‌دار هستند.

,

وی به‌کارگیری ظرفیت عظیم مساجد را یکی دیگر از مزیت‌های مهم دانست افزود: چراکه مناسب‌ترین پایگاه‌ها برای ترویج غدیر مساجد هستند و انقلاب اسلامی که از مساجد شکل‌گرفته باید پرچم غدیر را در همه مساجد به اهتزاز دربیاوریم.

,

ظریف منش گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری امروز بازخوانی و تبیین واقعه غدیر یک ضرورت مهم است و این بازخوانی بیان این است که پرچم ولایت همیشه سرافراز بماند.

,

رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر کشور با اشاره به اینکه غدیر به‌عنوان یک نماد عزت و یک هدف متعالی برای انقلاب اسلامی است افزود: امیرالمؤمنین(ع) که به‌عنوان پرچم‌دار غدیر به‌عنوان ولی منصوب می‌شوند را باید به‌عنوان یک نسخه شفابخش به دنیا معرفی کنیم.

,

وی خاطرنشان کرد: توجه به بیانیه گام دوم انقلاب نیز در واقعه غدیر به‌عنوان یک اصل بوده و برنامه‌هایی با محوریت مردم‌سالاری دینی، وحدت، عدم جدایی از تمسک به قرآن، حفظ عزت و استقلال و معنویت در این ایام برای تقویت گفتمان ولایت انجام می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه