اخبار داغ

در اختتامیه مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم مطرح شد؛

خطا و معصیت در جوامع بشری به خاطر دوری از قرآن است/مشکل امروز جامعه ما کمبودهای معنوی است

خطا و معصیت در جوامع بشری به خاطر دوری از قرآن است/مشکل امروز جامعه ما کمبودهای معنوی است
اختتامیه مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم به سرپرستی اداره کل اوقاف استان کرمان و به همت و همکاری اداره اوقاف سیرجان و کانون قرآن و عترت موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر و با تجلیل از نفرات برگزیده استانی برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از راه آرمان؛ اختتامیه مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم عصر امروز به سرپرستی اداره کل اوقاف استان کرمان و به همت و همکاری اداره اوقاف سیرجان و کانون قرآن و عترت موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر و با تجلیل از نفرات برگزیده استانی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

خطا و معصیت در جوامع بشری به خاطر دوری از قرآن است

, خطا و معصیت در جوامع بشری به خاطر دوری از قرآن است,

امام جمعه شهرستان سیرجان در این مراسم مسیر حق را مسیر قرآن عنوان کرد و گفت: انبیا راه حق و صحیح که همان با قرآن و اهل بیت بودن است را برای ما مشخص کردند و اختیار انتخاب راه حق یا باطل را به دست ما انسان ها سپردند، لذا حل تمامی مشکلات ما در گرو فهم قرآن و عمل به معنای آن است که اگر در جوامع بشری خطا، گناه و معصیت وجود دارد به خاطر دوری از قرآن است؛ این که قرآن را نفهمیدیم و عمل نکردیم.

,

وی افزود: راه‌های دیگر همان راه های انحرافی هستند وقتی می گوییم قرآن راه درست را به ما نشان می دهد یعنی مسائل مربوط به هدایت را در تمامی ادوار تاریخ بشر در بر می گیرد و مشکل این است که به قرآن مراجعه نمی‌کنیم، آن را خوب نمی فهمیم و به آن عمل نمی کنیم به همین دلیل دچار انحراف می‌شویم.

,

حسینی اظهارداشت: کسانی که ارتباط خود را با خدا قطع و با بیگانگان ارتباط برقرار کنند گم راه خواهند شد لذا معتقدم ما در خط مقدم قرار داریم چرا که با قرآن هستیم و عمل به مفاهیم آن را در دستور کار خود قرار داده ایم لذا باید برای دیگران نیز اسوه و الگو باشیم.

,

مشکل امروز جامعه ما کمبودهای معنوی است

, مشکل امروز جامعه ما کمبودهای معنوی است,

فرماندار ویژه سیرجان نیز در بخشی از سخنان خود تمسک به قرآن را راه برون‌رفت از انحرافات خواند و گفت: اگر در خدمت قرآن باشیم بسیاری از موانع و مشکلات ما در مسائل مادی و معنوی حل می شوند و خداوند در قرآن بشارت به شفا و رحمت می دهد و اگر مومن واقعی باشیم با تمسک به قرآن می‌توانیم به این شفا که همانا رهایی از دردهای معنوی و روحی است دست پیدا کنیم و کمبودهای معنوی مشکل امروز جامعه ما هستند.

,

محمود آبادی گفت: وقتی ساختار فکری و فرهنگی یک جامعه آماده نباشد با مشکل توسعه روبرو می شویم و انسان توسعه نگر باید بلند همت باشد و نگاه وسیع داشته باشد لذا بهترین جهان بینی همان جهان بینی قرآنی است که نسبت به دنیای امروز ما پاسخگو است. قرآن کریم برای تمامی دوره های زندگی انسان در عصر گذشته و حاضر راهکار ارائه کرده است و ما موظف هستیم با بهره گیری از آن در حد توان خود روی جامعه اثرگذار باشیم.

,

سرپرست فرمانداری ویژه سیرجان خاطرنشان کرد: بایستی زمینه تقرب به قرآن را فراهم کنیم و با پاکی معنوی روح و جسم خود تا می توانیم از آیات راهگشای قرآن بهره مند شویم.

,

هدف اصلی مسابقات قرآنی جریان سازی فرهنگ قرآنی در سطح جامعه است

, هدف اصلی مسابقات قرآنی جریان سازی فرهنگ قرآنی در سطح جامعه است,

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمان نیز در بخشی از سخنان خود گفت: خدا را شاکرم که توفیق خدمت به جامعه قرآنی استان نصیب ما شد و جامعه قرآنی سیرجان و مسئولان دلسوز آن پیشنهاد میزبانی اختتامیه مسابقات را پذیرفتند و نشان دادند نتیجه واگذاری تجلیل های قرآنی به شهرستان ها راهکار مناسبی برای ایجاد اتحاد و هم افزایی حول محور قرآن در استان است.

,

وی افزود: محور قرآن باید در جامعه قرآنی یک اصل و رکن قرار بگیرد و با تمسک به قرآن بتوانیم به رشد معنوی برسی؛. هدف از این مسابقات نتیجه گرا بودن نیست بلکه هدف اصلی ترویج فرهنگ قرآنی در بین جوامع و جریان سازی فرهنگ قرآنی در سطح جامعه است.

,

در ادامه این مراسم گروه تواشیح موسسه فرهنگی معراج اندیشه گل گهر به اجرای برنامه پرداخت و در پایان نیز با حضور مسئولان از عوامل اجرایی و برگزیدگان نهایی این دوره از مسابقات در سطح استان تجلیل به عمل آمد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه