اخبار داغ

با حضور مشاور معاون اول رئیس جمهوری:

نخستین همایش کشت هزاره در میناب برگزار شد

نخستین همایش کشت هزاره در میناب برگزار شد
نخستین همایش کشت هزاره با حضور مشاور معاون اول رئیس جمهور، اعضای کمیسیون‌های کشاورزی، برنامه و بودجه، محیط زیست، عمران، قضایی، آموزش، فرهنگی، امنیت و بهداشت مجلس، رایزن های اقتصادی از کشورهای عراق، روسیه و افغانستان و کشاورزان در میناب برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ همایش کشت هزاره برای نخستین بار و با هدف معرفی بیشتر و بهتر ظرفیت‌های کشاورزی و پتانسیل های سرمایه گذاری در این بخش، رعایت الگوی کشت، افزایش بهره وری، شیوه های بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی در شهر تاریخی میناب در شرق استان هرمزگان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

شهرستان میناب در تولید محصولات زراعی نوبرانه و خارج از فصل در سطح کشور دارای جایگاه ویژه ای است.

,

شهرستان میناب علاوه بر تولید صیفی و سبزی یکی از قطب های مهم کشور در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری از قبیل خرما، انبه، گواوا، کُنار و مرکباتی همچون لیموشیرین، نارنگی، لیموترش و پرتقال است.

,

گفتنی است،در سال زراعی گذشته ۶۵ هزار و ۶۰۰تن انواع محصولات خارج فصل از میناب به عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است

,

این شهرستان با ۱۹ هزار و ۴۷۵ هکتار محصولات زراعی و ۲۰ هزار و ۹۷۴ هکتار محصولات باغی رتبه نخست این دو بخش در هرمزگان را داراست.

,

 

,

, ,

 

,

بازدید  اعضای کمیسیون‌ مجلس از صنایع و ظرفیت‌های میناب

, بازدید  اعضای کمیسیون‌ مجلس از صنایع و ظرفیت‌های میناب,

اعضای کمیسیون‌های کشاورزی، محیط زیست، عمران، قضایی، برنامه و بودجه، آموزش، فرهنگی، امنیت و بهداشت مجلس شورای اسلامی برای شرکت در برگزاری همایش کشت هزاره در صورتی وارد شهرستان میناب شدند که در بدو ورود به میناب از شرکت تعاونی خوراک آبزیان واقع در شهرک صنعتی تیرور بازدید کردند.

,

گفتنی است،این واحد تولیدی با اعتباری بالغ بر ۶٠ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۴۵ نفر در سال ۶٠ هزار تن خوراک آبزیان تولید می‌کند.

,

 در ادامه از پنجشنبه بازار میناب که از مهمترین بازار هفتگی و محل عرضه صنایع‌دستی، مواد غذایی و تولیدات سنتی و خانگی است و در مرکز شهر میناب قرار دارد و قدمت آن بیش از ۵٠٠ سال است نیز بازدید کردند.

,

 

,

, ,

 

,

افتتاح نمایشگاه دستاوردها و صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی

, افتتاح نمایشگاه دستاوردها و صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی,

افتتاح نمایشگاه دستاوردها و صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با حضور اعضای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی و مسؤولین استانی و کشوری یکی دیگر از برنامه های جانبی قبل از شروع همایش کشت هزاره در میناب بود.

,

در این نمایشگاه واحدهای تولیدی و صنایعی همچون تولید جعبه و بسته‌بندی محصولات کشاورزی، تولید پمپ آب، صنایع دستی، بسته‌بندی میگوی ویژه صادرات، واحد تولیدی فراورده‌های خرما ( شیره خرما، سرکه و … ) و تولید کشاورزی محصولات خود را به معرض نمایش گذاشتند.

,

صندوق حمایت و توسعه کسب و کار زنان روستایی نیز در قالب چندین غرفه محصولات خود را به معرض نمایش گذاشتند.

,

, ,

 

,

برگزاری میز تخصصی/اعتبار سالن‌ها و ساختمان فرودگاه میناب تخصیص یافته است

, برگزاری میز تخصصی/اعتبار سالن‌ها و ساختمان فرودگاه میناب تخصیص یافته است,

برگزاری جلسه رفع موانع تولید کشاورزی تحت عنوان میز تخصصی در همایش کشت هزاره یکی دیگر از برنامه های جذاب بود که  اعضای شرکت کننده به این نتیجه رسیدند که بیشتر مسائل مطرح شده در استان حل خواهد شد اما برخی از آنها در سطح ملی است و باید در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی و وزارت جهاد کشاورزی پیگیری و حل شود.

, میز تخصصی,

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در این میز تخصصی افزود: اگر کشاورزان به الگوی کشت ارائه شده توسط جهاد کشاورزی توجه کنند و بر مبنای آن کشت کنند محصول روی دست‌شان نمی‌ماند در حوزه رفع موانع تولید در استان هرمزگان پرونده‌ای نبوده که بررسی نکنیم و سعی در حل مشکل آن نداشته باشیم.

,

حیدری بیان کرد: پیگیر اختصاص آب از سد سرنی برای بخش شرب، صنعت و کشاورزی میناب هستیم و در ادامه از ساخت فرودگاه شهرستان میناب خبر داد و عنوان کرد: اعتبار سالن‌ها و ساختمان این فرودگاه تخصیص یافته است.

,

 

,

, ,

 

,

آزاد کردن صادرات هدف اصلی برگزاری همایش کشت هزاره

, آزاد کردن صادرات هدف اصلی برگزاری همایش کشت هزاره,

سید مصطفی ذوالقدر نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: بیش از ۸۰۰ هکتار زمین برای پرورش میگو گرفته شد ما توانستیم تبدیل به ۲۰۰۰ هکتار کنیم. اما اکنون بعد گذشت یکسال زمین‌ها واگذار نشده است.

,

ذوالقدر با بیان اینکه ۹۹ درصد اراضی شرق استان به صورت قطره‌ای آبیاری می‌شود افزود: وزیر جهاد صادرات را آزاد کند چرا که اصل و هدف این همایش صادرات محصولات کشاوزی شهرستان میناب است.

, صادرات را آزاد,

در پایان این همایش از فعالان و تولید کنندگان بخش کشاورزی تجلیل شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه